Halfway! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu Halfway! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu

Halfway!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

25 Februari 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Nou, zoals gewoonlijk houd ik me weer heel goed aan de goede voornemens die ik altijd neem… Niet dus. Het is nu alweer meer dan 3 weken geleden dat ik een laatste verslag heb geschreven. Dus als bonus voor jullie: een mega-lang-onmeunig-lul-verslag!! Fijn he :D!

We waren gebleven bij de maandag. ’s Ochtends eerst naar school en daarna naar huis om te werken/teksten te schrijven.

Zoh, dit gaat vlot :P

De dinsdag! Ik had na school afgesproken om met Andrina en Isabella een museum middag te doen, omdat het deze dag gratis was. (Het zal vast geen verbazing wekken dat musea bezoeken niet mijn idee was :P Maar, ik sta voor alles hier open, dus gaan met die banaan!) Als eerste gingen we naar een ‘bloemen museum’ in het Golden Gate Park. Hier waren we aardig snel doorheen, al was de vlindertuin best grappig. Daarna gingen we het naar ‘The Young Museum’, ook in het Golden Gate Park. Dit was een ‘echt’ museum, met allemaal verschillende zalen met schilderijen, beelden en een aantal bizarre kunstwerken. Ik ben toch echt een ‘old-skool’ museum bezoeker; ik vind namelijk alleen schilderijen en tekeningen mooi. Die rare beelden, poppen en (ik noem het troep aan elkaar vast gemaakt) moderne kunst vind ik toch wat minder. Wel hebben we door deze rare kunstwerken geniale foto’s kunnen nemen :D Als allerlaatste gingen we naar een Europees museum (de echte naam weet ik uiteraard niet meer). Hier waren echt alleen schilderijen, waarvan ik er zelfs een flink aantal herkende! Gooo examen kunstgeschiedenis op de HAVO! Er was zelfs een zaal helemaal ingericht met alleen Nederlandse schilders. Buiten dit museum stond een heel groot beeld van een man die zit en z’n vuist half in z’n mond steekt ofzo. Ons fantastische idee (of eigenlijk vooral mijn kleutergedrag die om de hoek kwam kijken haha), om net zoals die man op de foto te gaan. Maar wat doe je dan? Juist, je vraagt een nietsvermoedende voorbijganger om 3 normale leuke meiden op de foto te zetten. Deze meneer wilde dat uiteraard, en voordat hij het wist zaten wij op de grond met onze vuisten half in onze mond. Geniaal! :D Missie geslaagd! Dus tijd om naar huis te gaan 

Op woensdag moest ik eerst een tijdje op school wachten voordat ik een test kon doen die ik nog moest inhalen. Dus eigenlijk was de dag daarna vrij snel om. Op donderdag ook geen boeiende dag. Na school namelijk meteen weer naar huis om de rest van de dag te werken/teksten te schrijven.

Op vrijdag weer met Isabella en Andrina afgesproken. Isabella wilde heel graag een bekend Amerikaanse lunch café proberen: St. Francis Fountain Cafe. Hier hebben we heerlijk een burger met weer een oreo milkshake gehad. Helaas regent het al een paar dagen gigantisch, dus ons plan om daarna de muurschilderingen in The Mission te gaan bekijken wilden we eerst schrappen. Maar uiteindelijk toch besloten dat we de hoosbuien wel konden trotseren. Dus met camera de straten van The Mission in. Dit is de Spaanse/Mexicaanse buurt en op elke straathoek staan huizen die aan de zijkant beschilderd zijn met de mooiste muurschilderingen. Na een uur in de regen foto’s maken waren we het toch wel een beetje zat. Dus zijn Isabella en ik naar de SPCA gegaan (Andrina ging naar huis). Hier hebben we eerst met super schattige koe-die-woe-die puppies geknuffeld en daarna werd ik gevraagd of ik wilde helpen bij het fotograferen van de pups en andere honden (helaas niet als fotograaf), maar het was nog steeds super om te doen! Zij waren ook blij met mij, want ik mocht elke vrijdag wel komen helpen. Na de SPCA zijn we allebei naar huis gegaan om te eten en daarna hebben we nog samen bij mij thuis film gekeken.

Op zaterdag was het nog steeds giga k*tweer, toch besloten om met Andrina naar een tweedehands boekenmarkt te gaan. Gelukkig voor ons bleek deze binnen te zijn! Er waren echt heel erg veel boeken, dus we hebben hier zeker 2 uur rondgelopen. Ik kwam een boek tegen wat door een Amerikaan geschreven was en het was een boek over rondreizen door Europa met de trein. Uiteraard was ook Nederland beschreven, en wat stond er bij de algemene omschrijving over ons zo mooie landje en daarbij behorende taaltje??!! De Nederlandse taal klinkt alsof we een ‘throat condition’ hebben…. Nou, en bedankt he! Daarnaast vond ik nog een boek ‘The German Passport’, dit was een heel oud boekje voor Amerikanen om Duits te leren. Vooral het fonetische gedeelte was echt hilarisch! Voor Andrina was het nog veel grappiger, want zij komt uit het Duitse gedeelte van Zwitserland. Het getal ‘achtzig’ werd geschreven als’ akhtzikt’ en het getal ‘drei’ als ‘dry’. Denk dan vooral aan de Amerikaanse R in het woord ‘dry’, haha, net echt Duits ja.
Na de boekenmarkt zijn we gaan lunchen in een Belgisch café genaamd Frjtz, hier hebben we samen een heerlijke crêpe gedeeld :) En na de lunch zijn we ’s middags gaan winkelen. Halverwege kwam Isabella ook nog en tegen het avondeten zijn we allemaal weer naar huis gegaan.

Op zondag had ik een relax dagje, wat kan je ook anders met dat snotweer. Het is echt 4 of 5 dagen non stop met bakken uit de hemel gekomen. ’s Ochtends eerst nog lekker een hele tijd met Anne geskypt :D Was weer flink tijd om bij te kletsen!

Deze week was een vrij rustige week. Op maandag zoals gewoonlijk weer met Isabella een paar uurtjes naar de SPCA geweest en verder heb ik op dinsdag en woensdag vooral gewerkt/teksten geschreven. Ik had een paar flinke opdrachten liggen.

Op donderdag had ik ’s middags een gesprek bij de SPCA over een stage/extra vrijwilligerswerk. Blijkbaar viel ik in de smaak, want ik werd meteen aan het werk gezet. Ik doe nu administratief werk voor de gedrags- en trainingsafdeling van de kliniek. Het werk is heel erg simpel en voornamelijk op de computer, maar de omgeving is fantastisch! Ik zit namelijk in de kliniek zelf. En ik dacht dat ik vrijwel alles wel gezien had daar, maar blijkbaar zit er nog een megaruimte achter. Wat een ontzettend gave en moderne kliniek! Alles is super groot en ruim ingericht en netjes en schoon en mooi en, en, en, en… :P Ik zit of in het kantoor van Dr. Berger (de gedragsdeskundige/dierenarts) of ik zit op de computers naast de behandelruimte, wat nog veel leuker is, want als ik m’n stoel iets bij draai kan ik alles zien :D! Daarnaast mag iedereen zijn/haar honden mee naar het werk nemen. In de kantoren zitten zelfs speciale, ruime ingebouwde hokken waar de honden lekker bij hun baasje kunnen liggen. Sommigen zitten echter op schoot of lopen over het bureau. Ik had al vriendjes gemaakt met een 14-jarige Labrador, die na 5 minuten al doorhad dat als hij z’n hoofd op m’n schoot legde, ik wel zou stoppen met werken :P
Verder mag ik zelf bepalen wanneer ik wil komen en hoelang ik wil blijven. Perfect geregeld dus :D Mijn uiteindelijke doel is dat ik straks in mei als bedankje een dag echt mag meelopen in de kliniek, duimen dus!

Op zaterdag had ik weer met Isabella en Andrina afgesproken, we zouden naar Lake Merced gaan. Een meer links onderin San Francisco. Het idee was om te gaan picknicken, maar het weer was nog steeds niet helemaal super. Dus hebben we het maar eenvoudig gehouden. Helaas heeft Andrina geen Amerikaanse telefoonnummer en kan dus niet bereikt worden als ze niet thuis is. En we konden haar niet vinden, dus na een uur zijn Isabella en ik maar naar het meer gegaan. Bleek dat ze aan de andere kant van een grote parkeerplaats op ons had staan wachten voor ruim een uur… Arme kind. Na het meer zijn we naar Union Square gegaan, want de grote Chinese New Years Parade zou dan zijn. Echter was er vlak voor de parade een man voor de trein gesprongen, waardoor het hele OV plat kwam te liggen. We hebben dus een uur in de metro vastgezeten. Gelukkig kwamen we 10 minuten voor de parade begon aan bij Union Square. En dan ben ik weer superblij met mijn Nederlandse lengte! Wat een mensenmassa zeg! Gelukkig hadden we een redelijk goeie plek in de bocht gevonden en kon de 3,5 uur durende parade beginnen. Tijdens de parade kwamen Andrina en Talitha ons vergezellen en samen hebben we honderden foto’s gemaakt. Heel spektakel was het, al duurde het mij wel een beetje te lang en leek op het eind elke draak op de vorige. Toch erg mooi om mee te maken.
Na de parade samen met Isabella en Andrina naar de Burger King geweest en daar een paar uur gezeten, erg volwassen haha.

Op zondag heb ik de hele dag weer thuis zitten werken en ook nogal wat schoolwerk gedaan.

Op maandag hadden we een vrije dag, want het was President’s Day! We hadden besloten om naar Muir Woods te gaan. Een National Park aan de andere kant van de Golden Gate Bridge. Ik had een auto gehuurd en die hebben we ’s ochtends opgehaald. Ik ging samen met Isabella, Andrina en Jodie (een meisje uit België). Eerst kwam er voor mij een blijheidsmoment: zelf met een auto over de Golden Gate Bridge rijden! Kan ik dat ook weer van m’n lijstje afvinken :D Daarna hebben we van de overkant nog wat foto’s van de skyline van San Francisco genomen en toen doorgereden naar Muir Woods. Het park was vandaag gratis, waardoor meer mensen besloten hadden om er naar toe te gaan. We moesten dan ook 30 minuten lopen van het park parkeren. Maar ach, we kwamen er toch om te wandelen en het was heerlijk weer :)! We hebben een wandeling van een paar uur in het park gemaakt en onderweg veel foto’s gemaakt van de hoge Sequoia bomen. Toen de zon begon onder te gaan zijn we snel terug gereden om naar een uitzichtpunt te gaan die van een andere hoek over de Golden Gate Bridge uitkijkt. Nu heb ik de brug dan echt van alle kanten op de foto staan!
Na dit punt hebben we Jodie naar de trein gebracht, die woont namelijk op 2 uur reizen van San Francisco en wij gingen nog door naar Twin Peaks, want we wilden daar foto’s in het donker maken. Vanaf Twin Peaks kan je namelijk over de hele stad uitkijken, het is het hoogste punt.
Na deze laatste fotosessie heb ik ze afgezet op het station en ben ik naar huis gereden.

De volgende ochtend kon ik mooi luxe met de auto naar school. De autoverhuur zit namelijk vlakbij school en ik moest de auto terug brengen. Alles weer prima in orde, dus ik was al vroeg op school. Verder geen boeiende dag.

Op woensdag hadden we besloten om de met de hele klas (incl. leraar) uit eten te gaan, aangezien het gevreesde ‘Weekend van het Afscheid’ eraan zat te komen. Twee mensen uit onze klas zouden naar huis gaan. We hadden besloten om naar Pa’ina te gaan, een Hawaiaans restaurant. Dit was heel erg gezellig en na het eten heb ik samen met nog een paar een lift naar huis van onze leraar gekregen, erg luxe :D

Op donderdag was het afgelopen van mijn luxe leventje in mijn huis, m’n roommate kwam namelijk weer terug. Alhoewel ik toch het liefste de kamer voor mezelf had gehouden, kon ik ook niet wachten tot ze weer terug was. Toch erg saai in huis!

Op vrijdag was het dan zover, de laatste schooldag van 160 studenten op onze school. Heel de school was bezaaid met mensen met vlaggen en dagboeken waar anderen wat in moesten schrijven (ik ben dus écht geen creatief persoon met dit soort teksten :P). Na school had ik besloten om met Isabella weer naar Mel’s Drive In te gaan, waar ook nog een ander Duits meisje zou komen. Halverwege kwam ook nog één van de Nederlandse jongens erbij en hebben we weer heerlijk een oreo milkshake gehad, m’n nieuwe verslaving denk ik… Na de lunch zijn Isabella en ik naar de SPCA gegaan. We moesten nog even wat laatste foto’s maken en zij zou haar referentie op kunnen halen.
Onderweg had ze van een vriend van haar een uitnodiging gekregen om eind van de middag naar een Wine Tasting Festival te komen (gratis woehoe!) en ik mocht mee :D Dus hop, snel naar huis omkleden en toen in de trein naar Oakland, waar we door Felipe (een Spaanse jongen) opgehaald werden. Ook een vriendin van hem (die uit Brazilië kwam) ging mee. Hij woont/werkt hier bij z’n oom die een Paella restaurant heeft. Zij stonden met z’n 2en op het festival om paella te maken en wij mochten gratis rondlopen en alle wijn inclusief al het eten proberen! Hier hebben we dan ook goed gebruik van gemaakt :D
Na het festival mochten we mee terug naar het restaurant en kregen we Sangria! Ook bleek er achterin het restaurant een levensgroot Jenga spel te staan. Dit hebben we daarna met wat anderen gespeeld. Erg zenuwslopend! Helaas was ik degene die de allerlaatste hoogste toren omver gooide. Gelukkig hebben we de actie foto nog, van het moment dat ik dat deed, errug charmant weer… haha. Na deze mooie avond wilde ik nog van één meisje afscheid gaan nemen, helaas gingen er totaal geen bussen meer… en het was nog maar half 11 op een vrijdag avond. Lopen had ook geen zin, want dat was een uur tegen de berg op. Dus helaas maar via Facebook doei moeten zeggen, erg vreemd :(

Op zaterdag ben ik met Isabella naar de Flea Market op Treasure Island geweest. Dit is erg groot en is elk laatste weekend van de maand. Gelukkig was het ook nog eens schitterend weer! Dus we hebben hier lekker de hele middag rondgelopen. Helaas konden we niets kopen, want tja, hoe krijg je dat straks allemaal mee in je koffer??
Na deze markt gingen we allemaal naar huis en ’s avonds had ik met Isabella, Andrina, Caro (Duits meisje) en Talitha bij Mel’s Drive In afgesproken. Aangezien het Isabella’s en Caro’s laatste avond was. Gezellige avond, toch erg raar als je weet dat daarna mensen echt naar huis gaan.

Op zondag was voor het eerst dat ik echt weer een keer heerlijk kon uitslapen :D Heerlijk! ’s Middags nog weer thuis gewerkt en flink wat kleren gewassen en ’s avonds zou ik samen met Andrina naar Isabella gaan om bij haar gastgezin te gaan eten en echt afscheid te gaan nemen. Zij zou namelijk ’s avonds naar New York vliegen om daar nog 2 weken vakantie te vieren, voordat ze echt weer naar Duitsland terug moet. Dit was op z’n zachtst gezegd niet leuk…. Waarom had ik ook alweer voor 9 maanden gekozen?? Er zijn dit weekend nl. 160 mensen naar huis gegaan, en over 2 weken gaat er nog zo’n aantal weg. We blijven dus een beetje eenzaam achter :P Gelukkig is dat ook het weekend dat Koen komt, dus kan ik mooi 2 weken op wat anders focussen. En na de Springbreak vakantie komt er weer een hele lading nieuwe studenten.

Nou, 4 a4tjes weer volgeluld, valt best mee voor een verslag van 3 weken toch :D De foto’s zal ik zo snel mogelijk allemaal op Facebook plaatsen!

En oh ja…! Ik ben officieel over de helft van m’n verblijf hier… :O!! Gaat zoooo ontzettend snel! Moet er maar flink van blijven genieten. Voor ik het weet zit ik weer in Hengelo thuis op de bank… Nog maar niet aan denken ;)

Liefs,
Marleen.

  • 26 Februari 2014 - 11:06

    Jose :

    Weer heel wat beleefd Marleen .
    wat een heerlijkheid als niet elke dag hetzelfde . Volhouden die
    bedrijvigheid . Straks zit je weer in het saaie Nederland

    groetjes Jose

  • 26 Februari 2014 - 19:37

    Anny:

    Hoi Marleen,

    Tijdens de vakantie toch nog een gaatje (gat) gevonden om dit verhaaltje te lezen!
    De tijd gaat snel...... !!

    Liefs mama

  • 26 Februari 2014 - 21:44

    Annie Brughuis:

    Heb weer genoten van je verslag.Je hebt weer veell gezien en ervaring opgedaan.Wens je nog.veel plezier.gr.Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 22134

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 06 Juli 2014

Studeren in San Francisco

28 Augustus 2011 - 15 November 2011

Californië

Landen bezocht: