Schooleinde is in zicht.. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu Schooleinde is in zicht.. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu

Schooleinde is in zicht..

Blijf op de hoogte en volg Marleen

18 April 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

En we zijn alweer halverwege mijn laatste schoolperiode… Na morgen nog maar 4 weken school te gaan en dan begint pas het echte goede leven: 2,5 week zelf vakantie, 4 weken roadtrip met paps en mams en dan nog 1 week zelf vakantie. Over wat er dan staat te wachten denken we nog maar niet na… :P

De afgelopen weken heb ik niet heel veel bijzonders gedaan. ‘Gewoon’ genoten van het Amerikaanse leven hier :D Op vrijdag 4 april kwam de uitslag van het Cambridge examen opeens 3 weken vroeger dan gedacht. Ik zag om half 5 ’s ochtends dat ik allemaal berichtjes had, dus snel gekeken en toen toch ook maar ingelogd en m’n uitslag bekeken. Ik was gewoon geslaagd met 73%!!! Nu mag ik dus voor de rest van m’n leven zeggen dat ik ‘Native English’-level heb. Staat toch leuk op m’n CV :)
Door de uitslag had ik me verslapen voor het eerste uur haha, dus op naar het 2e uur les op school. Daar wist de hele klas het al en de leraar was ook super blij voor ons. Emma en ik waren allebei geslaagd, dus werden door meerdere gefeliciteerd, heel leuk!
Na school ben ik met Talitha wezen winkelen, wat nog best frustrerend was, want we konden de spullen die wij wilden hebben nergens vinden. Toch nog best veel verschil met de winkels in Nederland. Na een paar uur toch gevonden en naar huis, want mijn ex-roommate zou mijn haar gaan verven. Helaas pakte dat dit keer niet zo goed uit, ik loop nu dan ook rond met erg donkere gedeeltes in mijn haar en rare lichte plekken op m’n hoofdhuid :P Gelukkig valt de bovenkant mee en zien anderen er niet zoveel van. In juli maar snel weer in Nederland naar de vertrouwde, kundige kapster! :D
’s Avonds zouden we (Talitha, Emma, Ana en ik) naar een tapasbar gaan en sangria drinken. Het was Happy Hour en daarnaast nog gratis fles gekregen :D Na het eten nog naar een bar gegaan en uiteindelijk een zeer geslaagde avond gehad!

Op zaterdag en zondag ben ik alleen maar bezig geweest met werken. Ik moest een grote Nederlandse tekst naar het Engels vertalen. Saai weekend dus.

Op dinsdag ben ik weer in onze break met Emma gaan lunchen in ons favoriete café en na school voor het eerst sinds een aantal weken weer naar ‘stage’ bij de SPCA. De gedragstherapeut nog in actie gezien, omdat het niemand lukte om een zeer bange en agressieve Jack Russel de narcose te geven, en jemig wat was die agressief! Het is zelfs het gedragsteam hier niet gelukt! Hij heeft meerdere werknemers te pakken gehad, gelukkig niemand erg. Maar één iemand ging met gaten in de neus van de schoenen naar huis :P Wel sneu voor het beestje, ze was zó ontzettend bang.

Op woensdag met Emma na school een boodschappen dagje, we hadden beide meerdere dingen te doen. Eerst gaan lunchen in het park met onze eigen boterhammetjes, daarna een ijsje gehaald bij een ‘beroemde’ ijssalon in North Beach (het mooie weer is nu weer begonnen!). Nadat we genoeg van de zon hadden genoten zijn we nog naar een bekende boekenwinkel gegaan ‘City Lights Bookstore’. Hier hadden ze nog een boek over fietsen in grote steden. Allemaal feiten en cijfers over fietsen in Nederland, Duitsland, Denemarken, Amerika en Engeland. De cijfers waren heel grappig! 26% van de Nederlanders fietst naar het werk, 1% van de Amerikanen :P 1 op de 4 Amerikanen heeft een ongeluk tijdens het fietsen en 1 op de Miljoen (ofzo :P) Nederlanders. De gemiddelde fietsafstand in Nederland was 2,5 km en in Amerika 500m haha. Wat wel gezegd moet worden is dat in Nederland de meeste fietstochten ‘verplicht’ zijn, dus naar het werk of school, echt als transport; in Amerika zijn bijna alle fietstochten voor het plezier, dus mountainbiken en dergelijke. Toch best grappig om te lezen :)
Na de boekenwinkel ben ik nog even langs een kapper gelopen voor advies, zij wilden mijn haar wel fixen voor $50,- maar ik kwam erachter dat dat dan door een apprentice, dus een student, gedaan zou worden. En dat doen we toch maar niet, ben ik straks nog verder van huis haha.
Na de kapper waren we nog niet klaar met onze beauty dagje, en zijn we naar de zonnebank studio gegaan in Castro district. Dus allemaal hele knappe, bruine mannen daar, en wij 2 haha. Op de terugweg kwamen we nog een markt met allemaal verse groenten, fruit, kaas en noten tegen, dus flink geproefd en nog wat gekocht. Daarna was het toch echt tijd om naar huis te gaan en te leren voor m’n quiz/toets voor de volgende dag.

Donderdag een hele tijd geskypt met paps en mams in de pauze, daarna (heel stout :O) met Emma onze les gespijbeld en de hele middag in het park gelegen. Ook meteen ’s avonds al afgestraft: giga verbrand! De linkerkant van m’n gezicht knalrood en m’n arm, heeuuul charmant haha.

Vanaf nu is er elke zondag een picknick in het Presidio park; een DJ, foodtrucks, kraampjes en een heeeel groot grasveld. Hier besloten we dus naartoe te gaan. Dus ’s ochtends eerst met Emma naar de supermarkt om onze lunch te halen. In het park hadden we nog afgesproken met 3 andere Nederlanders: Talitha, Jeff en Michelle. En hier hebben we gezellig tot laat in de middag gezeten.

Op maandag heb ik een dood, doodsaaie dag gehad. Heb nog geen enkele keer gehad dat ik me hier verveelde, maar afgelopen maandag was het dan toch echt zover. Heb iedereen die ik kon bedenken gevraagd om wat te doen, maar niemand kon. Dus daar ging ik om half 1 op naar huis… Gelukkig deed de TV het :)

Dinsdag hebben we met een flink aantal geluncht in het favoriete café van Emma en mij :) We waren een mooi gemixt gezelschap: Clemens (Duits), David (Ecuador), Arnauld en z’n vriendin (Zwitsers), Desiree (Spaans) en uiteraard Emma (Fins). Na een paar uur weer allemaal naar school voor onze laatste les. En na school zijn Emma en ik nog weer naar de zonnebank geweest.

Gisteren was het weer super mooi weer, dus Emma en ik besloten weer te gaan lunchen en shoppen in Haight-Ashbury (de Hippie wijk). Op mijn verjaardag (volgende week al :O!) is het nl. Kingsnight en dat vieren ze ook hier in San Francisco! Dus we gaan met een aantal (ook niet-Nederlanders) gezellig in Nederlandse stijl feestvieren. Uiteraard moet hier iets oranjes gedragen worden, en aangezien niemand dat in de kast heeft hangen gingen we winkelen! Na eerst een van de slechtste, en meest duren lunches, ooit gehad te hebben gingen we dan op zoek. Wel wat leuks gevonden, helaas niets oranjes. Dus we moeten nog maar weer eens op stap. In één van de winkels kwam ik nog een Nederlandse vrouw en haar dochter tegen. Iets wat ik heel leuk vond, maar Mevrouw de Chagrijn blijkbaar niet. Ze verstond me niet toen ik zei: “Jullie komen uit Nederland?”, dus ik herhaalde het in het Engels. Zei ze in heeeel gebrekkig Engels: “Ai doont spiek Engels, Ai em from Holland”. Geniaal haha. Dus ik zeg: “Ik ook!” en haar reactie: “Ja spreek dan gewoon Nederlands!” Nou, voor zover het gezellige gesprek haha. Na het winkelen nog maar weer even boodschappen gedaan en toen op naar huis.

Vandaag hadden we weer onze 2 uur break, dus met Emma en Clemens in het park gezeten. Ik was vergeten brood mee te nemen, dus ging een Subway broodje halen. En aangezien ik de Sub van de Dag had, kreeg ik er een koekje en drinken bij. En toen ik het zakje openmaakte zaten er opeens 2 koekjes in! Mijn dag kon/kan dus niet meer stuk haha. En zo gul als ik ben heb ik het 2e koekje netjes gedeeld. Na school nog weer met Emma naar de zonnebank (ik ben alweer op weg van Spierwit naar Gebroken-wit :D)

Nu nog 4 weken school en in het weekend van 17 mei gaan m’n allerlaatste vrienden die ik hier heb ook naar huis… Blijf ik heel zielig hier achter haha. Op 3 juni komen paps en mams, dus ik ‘moet’ in die 2 weken iets doen. Ik wil niet in San Francisco blijven, want hotels e.d. zijn hier ontzettend duur en ik heb eigenlijk alles al gezien dat ik wil. Dus ik ga 1 week Monica en Pete opzoeken (die waren de managers op de ranch waar ik 2 jaar geleden stage liep). Zij hebben nu hun eigen ranch op een half uur rijden van de Grand Canyon, dus daar ga ik mooi een week vakantie vieren :D En de week voordat ik ze ga bezoeken ga ik of met een vriendin van school naar Seattle of ik ga zelf een week naar Phoenix (omdat ik daar sowieso naartoe moet vliegen om Monica te bezoeken). Dit moet ik allemaal nog even uitzoeken :) Maar genoeg leuke dingen te doen dus! Ook heb ik besloten om niet helemaal tot het eind hier te blijven, maar een week eerder naar thuis te komen; dus rond 7 juli. De precieze datum moet ik nog even bekijken met de goedkoopste vluchtmogelijkheid.

Voor mijn gevoel komt het einde steeds dichterbij, al heb ik nog 3 maanden te gaan. Maar de ‘vakantie periode’ zal wel heel snel gaan, aangezien de school periode al zo super snel gaat. Nog maar even flink doorgaan met genieten dus! En dat gaan we volgend weekend mooi doen met m’n verjaardag (Ana mijn roommate wordt nog 25 op 23 april, dus nog een extra feestje!), Kingnight en Kingsday! Hoezo ik ben in Amerika haha.

Nou, dit keer ‘maar’ 2,5 pagina! Geen zere ogen en in slaap vallen dus :)

Liefs,
Marleen.

  • 18 April 2014 - 08:27

    Barthina En Gerrit:

    Ha die Marleen,

    Mooie belevenissen allemaal en je gaat er nog mooi wat bij beleven zo te lezen.
    Super dat je bent geslaagd zeg!
    Hier is alles goed Op dit moment zijn we druk met het gerenoveerde flat van Danielle alles schilderen behangen herinrichten etc tussendoor genieten van ons mooie popje Isabelle. Ze groeit goed en is al wat meer wakker tussendoor en dat is heel leuk. Danielle is weer heel druk met solliciteren want ze heeft geen contractverlenging gehad helaas.
    Maar voor jou jeetje nog 3 maandjes wat gaat de tijd snel zeg. Nog maar flink van genieten. Oh ja tip de kapsalon is vanaf 14 juli gesloten!
    Nou meid veel plezier en fijne Pasen!

    Groetjes Gerrit en Barthina

  • 21 April 2014 - 21:55

    Agnes:

    Nog een hele fijne tijd daar!

    Groetjes Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 22129

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 06 Juli 2014

Studeren in San Francisco

28 Augustus 2011 - 15 November 2011

Californië

Landen bezocht: