Helloooooo Dutch people! - Reisverslag uit Lompoc, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu Helloooooo Dutch people! - Reisverslag uit Lompoc, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu

Helloooooo Dutch people!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

10 September 2011 | Verenigde Staten, Lompoc

It is time for another story from me :D So here we go!

Alweer bijna 2 van de 10 weken zit erop! De tijd gaat zo ontzettend snel hier. Aan de ene kant een goed teken natuurlijk, maar aan de andere kant moet ik er ook niet aan denken om weer in Nederland te zitten. Midden tussen de aardbevingen enzo! Wel flauw hoor, wordt het eens spannend in Nederland, ben ik weg ;)

Van de week hebben we hier een hittegolf gehad. Jongens wat was het heet zeg! Ik heb geloof ik alles in die dagen in slowmotion gedaan. Na 100 meter een heuvel oplopen met een emmertje voer en ik was kapot, helemaal buiten adem. Gelukkig mocht ik het die dagen rustig aan doen en lekker veel op kantoor zitten :) Maaaaar, die zon heeft natuurlijk een voordeel. Ik ben nu aan het veranderen van een bleekscheet in een halve negerin :D Jaja, het is mogelijk ;)

Ook ben ik van de week bij het strand uit eten geweest. Helaas sloot het tentje daar om 18.45 en wij waren er om precies te zijn om 18.52. Gelukkig waren ze zo aardig voor ons om wel de frituurpan nog aan te zetten. We konden dus Fish&Chips eten. Lekker :D We moesten wel buiten zitten, want binnen waren ze al aan het schoonmaken. Maar dit was totaal geen probleem, aangezien we zo de zonsondergang konden zien. Ontzettend mooi! Helaas was het een spontaan uitstapje en had ik dus geen camera bij me. Maar ik ga vast nog wel eens naar het strand en dan gaat de camera zeker mee!

Vandaag is eindelijk mijn vrije dag, mn eerste hier sinds ik gekomen ben. Dat was dus wel even een lange rit, maar dan heb ik deze dag nu ook extra verdiend vind ik :)

Aankomend weekend is het weer tijd voor de vrijwilligers. Elk weekend komen een hoop vrijwilligers hier meehelpen. Heel gezellig aangezien een aantal van hen hier dan ook blijven kamperen. Hopelijk gaan we dan dit weekend kampvuur maken :D

Verder is mij deze week beloofd dat we aankomende week paard gaan rijden de heuvels hier in. Ik hoop echt dat dit doorgaat, want dat zou wel heel mooi zijn! Te voet is dit nl wel erg ver en zwaar. Maar paardrijden is natuurlijk geen sport ;), dus dan kan het makkelijk, haha.

Gisteren ben ik voor het eerst in de Walmart geweest! Jaja, weer een ervaring rijker. Daarvoor kom ik hier naturlijk haha. Ik moest handdoeken kopen en die hadden ze hier gewoon voor 4,5 dollar! Echt alles is hier zo goedkoop. En ze pakken zelfs al je boodschappen voor je in :D Je moet in de supermarkt wel zelf scannen (tenminste die waar wij naartoe gaan) maar dan staat er iemand achter je die je boodschappen voor je in tasjes doet. Goede service dus! Niet echt milieuvriendelijk, aangezien ze 1 (soms 2 of 3) producten per plastic tasje inpakken. Je gaat dus naar huis met 36 plastic tasjes :P

Verder is mij van de week iets verteld hier, iets wat ik liever niet had geweten. Iedereen zegt altijd in Nederland: je hoeft niet bang te zijn voor spinnen want ze doen je niets. Nou! Hier dus wel. De spin die hier nl aardig veel voorkomt is de Zwarte Weduwe!!! Hoezo, je hoeft niet bang te zijn. Rennen moet je! :P En natuurlijk zat er meteen een dikke zwarte spin op mijn kamer, dus iemand erbij gehaald. Gelukkig geen zwarte weduwe. Maar diegene vond het dan ook niet de moeite waard om hem weg te halen, deze deed toch niets. Bah... Gelukkig ben ik zo'n grote zelfstandige meid en ben ik zomaar gaan slapen met die spin in mijn kamer :P EN...! Ik leef nog :P

Ik geloof dat dit wel weer een beetje mijn belevenissen van de afgelopen tijd zijn. Natuurlijk doe ik hier genoeg, maar dit is voor de meeste mensen niet interessant om te lezen. Maar voor mij wel leuk om te doen :D

De avonden hier blijven nog steeds een beetje eenzaam. Maar gelukkig heb ik er geen problemen mee om om 8 uur te gaan slapen en pas de volgende morgen om 7 uur wakker te worden. Slaap in halen dus :D

Ik heb weer een heleboel foto's op mijn Facebook pagina gezet. Voor paps en mams ook de veelgevraagde foto's van de ranch zelf, zodat jullie een beter beeld krijgen van waar ik nu zit. En verder natuurlijk paarden, paarden en nog eens paarden op de foto ;) Die blijven het leukst om te fotograferen :D

De groetjes aan iedereen thuis in het mooie (regenachtige ;)) Nederland! En tot over een tijd!

Xxx

  • 09 September 2011 - 23:28

    Anny:

    Je weet zeker dat je geslapen hebt met een spin op jouw kamer????? Kan het me bijna niet voorstellen... dus in het vervolg hoef ik niet meer als de spinnenkiller boven te komen.... waar zo'n stage al niet goed voor is.

    Ik heb de fo'to's bekeken... mooi hoor.Ik mis er nog 1 en dat is een foto van jezelf... wil wel zien of je ook echt bruin bent geworden.

    Liefs mama

  • 10 September 2011 - 08:01

    Inge.:

    Mooi verhaal weer hoor!
    About de hittegolf, ik kan je zeggen je went aan de hitte, echt als je straks weer terug komt heb je het zoooo koud.
    En ik vind je wel heel dapper hoor met de spin, brrrrt.
    Veel plezier verder.

  • 10 September 2011 - 09:13

    Rita:

    Hoi Marleen
    Was lees ik nu een spin en jij gaat slapen?????????????
    Waar Amerika wel niet goed voor is.
    Ik geloof dat ik maar langs kom zodat ik dat ook leer.Verder is alles goed hier We krijgen zelfs vandaag een mooie dag met 25gr We genieten van je mooie verhalen....ga er lekker mee door.Groetjes uit een ver hengelo Johan en Rita

  • 10 September 2011 - 11:57

    Jose Oevering:

    Hoi Marleen,

    Heel leuk om jouw verhaal weer te lezen . Je maakt wat mee daar zeg .
    Geniet maar van het mooie weer ( zelfs de hittegolf ) want hier is het bagger . Het lijkt wel herfst , soms gaat de kachtel al aan .
    Nou meid ga lekker door met je stage en blijf vooral schrijven das genieten voor ons .
    Gr. Jose

  • 10 September 2011 - 20:35

    Gaya:

    Ik sluit me volledig bij je moeder aan! We willen een foto zien mevrouw halve negerin!!! :-P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 22151

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 06 Juli 2014

Studeren in San Francisco

28 Augustus 2011 - 15 November 2011

Californië

Landen bezocht: