Dag Lompoc, ranch, paarden, honden, dag iedereen.. - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu Dag Lompoc, ranch, paarden, honden, dag iedereen.. - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu

Dag Lompoc, ranch, paarden, honden, dag iedereen..

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

06 November 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Dat was het dan… 10 weken stage in Amerika, nu al afgelopen. Hoe erg ik er de afgelopen dagen ook naar uit keek om klaar te zijn, nu heb ik toch wel een erg dubbel gevoel. Eigenlijk wilde ik daar helemaal niet weg. Leuke mensen, lekker weer, leuk werk, mooie omgeving, heerlijk. En dan straks begint het ‘normale’ leven weer, toch wel weer erg wennen denk ik. Maar goed, ik ben jullie eerst nog een vrolijke update verschuldigd over mijn trip naar Nevada! Bij deze:

Op woensdag ochtend zouden we om 9.30 vertrekken. Helaas heeft de eigenaresse (met wie ik meeging) al meerdere keren bewezen nooit op tijd te zijn. Dus mij werd verteld dat we niet voor 11 uur weg zouden gaan. Helaas kregen ze gelijk, we vertrokken pas om 12 uur :O! Nja, heb lekker nog bij Monica thuis gezeten en pancakes als lunch gehad. Prima dus. Toen om 12 uur toch op pad. We moesten 5 uur rijden. We zouden eerst iemand ophalen in San Mateo (vlak onder San Francisco) en daarna gingen we naar San Rafael (vlak boven San Francisco). We hadden om 18.00 uur in een restaurant met de 4e persoon afgesproken, daar kwamen we pas om 19.30 aan. Onderweg zijn we nog over de Golden Gate Bridge gekomen en ik heb dus ook Alcatraz in de verte zien liggen. Diegene waarmee we hadden afgesproken was niet erg blij dat we zo laat waren(zeer begrijpelijk). Na het eten zouden we naar een soort Spa gaan. Hier zouden we eerst een half uur in een hot tub gaan en daarna een body massage krijgen. Aangezien ik had gekozen voor 30 min massage en de anderen 60 min, moest ik nog 60 min in mn eentje in de hot tub wachten. Heb daar dus heerlijk 1,5 uur in gezeten :D Daarna 30 min massage gehad en toen kon ik er weer tegenaan!

De volgende dag zouden we vroeg vertrekken. We waren nu weer met z’n 3en en we gingen de andere 4e persoon ophalen. Zij is een erg, erg, erg rijk persoon. Dit was ook wel te zien aan haar landgoed en huis. We gingen toen met haar giga auto verder. Op naar de ‘meeting’ in San Remo. Ik dacht dat deze meeting een uur of 2 zou duren. Het bleek echter van 13.00 tot 19.30 te duren! Man, wat een lange zit zeg. En we zaten ook nog op de eerste rij, dus slapen zat er niet in :P Toch was het (soms) nog wel aardig interessant, veel geleerd, dus toch wel ergens goed voor. Daarna zijn we met 10 man uit eten geweest, erg gezellig :D En daarna gingen we naar ons super deluxe hotel! Niet normaal! Ik had mijn eigen kamer en ik mocht kiezen welke van de kamers ik wilde. Ik koos nummer 1, had ik toch de mooiste uitgekozen! Haha, dubbel uitzicht (ik zat nl in een hoekkamer). Ik geloof niet dat ik ooit zo’n mooie hotelkamer had gezien. (Foto’s komen nog op mijn Facebook). Hier dus prima kunnen slapen. Helaas kwamen we ’s avonds pas om 23.00 uur aan en moesten we ’s ochtends weer om 7.00 uur beneden zijn. Toch lekker geslapen :)

De volgende dag zouden we naar de ranch in Fallon, Nevada gaan. Dit was weer een paar uur rijden. De ranch lag echt in de middle of nowhere. Honderden paarden stonden daar in paddocks bij elkaar. Op zich zag het er allemaal wel goed uit, maar toch niet helemaal hoe ze het wilden hebben. Dus zij zijn daar uren bezig geweest met overleggen en plannen maken en dergelijke. Mijn taak was om alle nieuwe 100 paarden op de foto te krijgen met hun ‘kont-nummer’, zodat we ze in de Database konden stoppen. Dus lekker de hele middag tussen de paarden gezeten en foto’s gemaakt. Toch wel moeilijk om van écht wilde paarden foto’s te maken. Ze vonden me nl niet erg leuk ;)
Na de ranch zijn we weer teruggereden naar het super mooie huis van persoon nummer 4. Hier hebben we ’s avonds tot iets van 1 uur gezeten. In het begin was het aardig gezellig, maar tegen een uur of 10/11 kregen de 3 dames ruzie :S Dit heeft gewoon bijna 2 uur geduurd! En ik zat daar maar in de gang, Angry Birds op mijn telefoon te spelen :P Helaas was dit ook de enige avond dat het mogelijk was om met mijn ouders af te spreken in San Francisco, dit hebben we uiteraard niet meer gehaald. Erg jammer, maar goed. Toch wel weer interessant om 3 volwassen Amerikaanse vrouwen ruzie te zien maken :P Ook goed voor m’n Engels ;) Haha, ik kon alles verstaan, wat ik best knap vond van mezelf :P

’s Avonds om 3 uur hadden we eindelijk een hotel gevonden in San Mateo. Snel gaan slapen. De volgende ochtend weer naar het huis van persoon nummer 3. We zouden daar alleen alle foto’s van haar computer halen en op onze laptop zetten. Dit heeft tot 4 uur ’s middags geduurd :O! En ik maar wachten en wachten en wachten. Dit was een niet zo leuke dag (om het maar ff aardig te zeggen :p). We zouden eigenlijk allang weer terug op de ranch moeten zijn, maar mevrouw (de eigenaresse) besloot om nog even langs een oude vriendin te gaan om wat af te geven. Hier was het al te laat voor, dus gingen we maar weer een hotel boeken. Dit was in de buurt van Yosemite, helaas daar niets van kunnen zien. Maar die omgeving is ook al mooi.

De volgende dag zijn we bij die vriendin langs gegaan. Die fokt met mustang paarden. Ze heeft daar iets van 25 machtig mooie hengsten lopen. Ik heb mijn ogen uit gekeken. En haar ranch is ook al super mooi. Ook dit bezoek werd niet het oorspronkelijke uurtje, maar dit duurde 4 uur. Dus om 3 uur ’s middags zaten we pas weer in de auto. Ik toch wel behoorlijk gaar van al dat wachten de afgelopen dagen. Maar toch heb ik totaal geen spijt dat ik ben geweest! Zo heb ik toch wat meer van Amerika kunnen zien en even weg van de ranch was ook wel leuk. En natuurlijk al die mensen die ik ontmoet heb. Goeie ervaring dus :D

Zondagavond was ik uiteindelijk pas thuis. Dus snel naar bed en de volgende ochtend weer aan het werk.

De laatste paar dagen dat ik moest werken op de ranch bestonden voornamelijk uit alles afronden en zorgen dat alles duidelijk is voor de mensen die na mij verder gaan met het project. Ik geloof dat ik alles wel duidelijk op papier gezet heb, ze waren in ieder geval tevreden.

Op woensdagochtend kwamen paps en mams naar de ranch. Ik was volop aan het werk toen opeens een knalrode auto stopte en daar iemand hysterisch uit kwam rennen (nee hoor, grapje :P). Iedereen aan hun voorgesteld en ze de ranch laten zien. Helaas was er net een paard wat erg koliek had (buikpijn bij paarden voor de niet-kenners ;)), dus hier moest mee gewandeld worden. Toen paard en papa en mama maar meegenomen voor een rondje over de ranch. Twee vliegen in 1 klap noemt men dat geloof ik :P
Daarna met z’n 3en in de Pagoda lekker gegeten en toen moest ik helaas weer naar kantoor. Na het werk zijn we uit eten geweest, erg gezellig. Heb ik ze toch nog wat van Lompoc kunnen laten zien.

De volgende dag zouden ze gaan meehelpen op de ranch. Dus hop, 7.30 aan de slag en meehelpen met voeren. Papa veilig achter het hek foto’s maken ;) En mama ging helpen met voer in de bakken doen en hekken openen en sluiten. Erg handig zo’n hulp :D
Hierna hebben we kalm aangedaan en om 12 uur hadden ze een Subway lunch besteld (blijkbaar hadden ze toch wat geleerd van al mijn gezeur om Subway de hele periode :P). Ook hadden ze een paar taarten gehaald. Dus gezellig met iedereen gegeten en ook op de foto geweest. Leuk voor in m’n plakboek ;) Daarna zijn we waterbakken gaan schoonmaken en toen was het alweer tijd voor mijn allerlaatste keer voeren op de ranch. Toch wel vreemd om het 2 x per dag, 6 dagen in de week, 10 weken lang te moeten doen en dan opeens nooit meer… Maar ook wel weer fijn.

Hierna zouden we ’s avonds bij Monica en Pete pancakes gaan eten. Dit was erg gezellig! En papa heeft een nieuw favoriet koekje gevonden :P Monica’s zelfgebakken chocolate chip cookies. We kregen er zelfs wat mee voor onderweg, hoe maak je een man gelukkig ;)

De volgende dag hebben we rustig aangedaan. Spullen ingepakt, kamer schoongemaakt, nog wat laatste foto’s gemaakt en toen het allermoeilijkste moment… afscheid nemen. Bah, wat heb ik daar een hekel aan zeg. Kaya de hond liep me al de hele tijd te achtervolgen, ze zat zelfs strak voor de wc-deur toen ik even naar de wc was. Dit ging dus moeilijk worden. Na flink wat tranen van veel mensen :P toch maar in de auto gestapt en onderweg naar Santa Barbara, vakantie!

Ik heb nog wat spullletjes van de ranch gekregen om mee naar huis te nemen :) Ook heb ik te horen gekregen dat wanneer ik ooit terug wilde komen ik altijd welkom was en ze me dan sowieso voor 6 maanden zouden betalen om daar te komen werken. Dat lijkt me toch wel een goede eindbeoordeling :D Wie weet, ooit dat ik nog eens terugkom. Eerst maar eens geldboompjes in de tuin gaan planten…


En nu, nu zit ik hier in Los Angeles, samen met papa en mama in een heel mooi hotel! Wat een omslag zeg! Vrijdag hebben we rustig aangedaan en zijn we dus naar Santa Barbara gereden. Ingecheckt in het hotel en toen naar het strand en de haven. Lekker ’s middags rondgelopen, wat foto’s gemaakt en toen ’s avonds uit eten bij de Mac :D Daarna naar het hotel en naar bed.

Vanochtend tegen 9 uur vertrokken uit Santa Barbara, op naar Los Angeles. We hebben de kustroute genomen en man, wat was dat mooi zeg! Aardig wat stops gemaakt en zelfs 2 zeehonden vlakbij het strand gezien :D En ook nog op de foto gezet! Toen dwars door Malibu en Oxnard en daarna via een 5-baans autobaan Los Angeles ingereden. Hotel was snel gevonden. Erg mooi hotel: zwembad, tennisbanen, fitness-ruimte, bar etc. Alles aanwezig :) Eerst maar eens een late lunch gedaan en toen besloten wat we de komende dagen hier gaan doen. Besloten dat we morgen een hele dag een tour naar alle mooie punten van Los Angeles gaan doen. Hier hebben we allemaal erg veel zin in :D
Hierna zijn we Los Angeles ingelopen, een hele lange weg gevolgd. Maar erg veel leven was er niet op straat. Uiteindelijk een klein kroegje gevonden dat vol met mensen zat. Er was American Football op tv, grappig om dit mee te maken. Luid gebrul, gejuich etc :P
Daarna toch maar een ‘echt’ restaurant opgezocht, een pizzeria. Heerlijk pizza gegeten en toen maar weer terug naar het hotel. Morgen worden we om half 9 opgehaald bij het hotel voor de tour.

Dit was het verslag weer. Helaas geen verslagen meer vanuit Lompoc, maar wel vanuit andere geweldige plaaten in dit prachtige land! Ik weet zeker dat ik het hier heeeeeel erg ga missen. Ik mis de ranch, de dieren en de mensen nu al en ik ben nog geen 2 dagen weg.

Tot snel allemaal! Voor jullie het weten ben ik alweer thuis, dus geniet er nog van :P

Xxx

  • 06 November 2011 - 08:12

    Jose Uit L'stad:

    wat een heerlijke belevenissen weer . Jeetje die 10 weken zijn omgevlogen lijkt me . En ja dan het afscheid het vreselijkste van ergens weg te gaan .
    Maar volgens mij heb je een hele mooie ervaring opgedaan en daar volop genoten . Ik heb genoten van je prachtige leuke en grappige manier van schrijven . Ik wens jullie drieen nog veel mooie momenten daar in Amerika en alvast welkom thuis . Veel succes met het weer thuis voelen in Nederland .

    Liefs Joos

  • 06 November 2011 - 15:46

    Rita:

    Hoi,Wat zijn die 10 weken snel gegaan.
    En wat heb je veel meegemaakt.
    Geniet nog maar even van je vakantie en het lekkere weer
    Doe paps en mams de groeten en tot in Hengelo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 22152

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 06 Juli 2014

Studeren in San Francisco

28 Augustus 2011 - 15 November 2011

Californië

Landen bezocht: