Strand, regen, nachtleven, bergen, canyons, sneeuw - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu Strand, regen, nachtleven, bergen, canyons, sneeuw - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu

Strand, regen, nachtleven, bergen, canyons, sneeuw

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

11 November 2011 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Wat een variatie heeft dit land zeg! Ontzettend mooi! Ik geloof niet dat ik ooit binnen zo’n korte tijd zoveel verschillende dingen heb gezien.

Zondagochtend werden we wakker en hadden we erg veel zin om de tour te gaan doen. We kijken uit het raam en wat zien we: knettersharde regen! Bah, bah bah… Daar gaat onze dag, dacht ik. Toch maar klaargemaakt en op naar het shuttle busje dat ons naar het vertrekpunt van de LA tour zou brengen. Daar gingen we als eerste de grote bus in, dus we konden mooi bovenin, voorin bij het raam gaan zitten :) Mooi uitzicht! Na ongeveer een half uurtje in de bus stopte het met regenen en is het de rest van de dag droog gebleven :). Eerst zijn we naar de LA Bowl gegaan, een openluchttheater. Van daaruit konden we al het Hollywood sign zien. Toen door naar de Walk of Fame en de grote theaters die daar zijn. Daarna hebben we de Sunset Boulevard gereden, Beverly Hills en Rodeo Drive met alle poep sjieke winkels. Toen door naar de Farmers Market, waar allemaal kleine eettentjes waren, erg leuk! Toen door naar het oudste gedeelte van LA, waarna we nog wat grote gebouwen gezien hebben en toen weer terug naar waar de shuttles waren. Daar gingen we het volgende busje in, ditmaal een klein busje met in totaal maar 5 mensen. We gingen nu langs de huizen van alle sterren, lekker toerist spelen dus :P Dit was toch wel het hoogtepunt van de hele dag ;) We hebben de volgende dingen gezien: het dak van Justin Timberlake’s huis, het hek van Ringo Star, de garage van Courtney Cox en als klap op de vuurpijl hebben we dé schoorsteen en dé vlaggenmast van Tom Cruise gezien! Top avond dus! Haha, we hebben nog veel meer huizen gezien, maar dit waren toch wel grappige dingen.

De volgende dag zijn we naar Santa Monica geweest. Hier hebben we een rustig dagje van gemaakt. We zijn de pier op geweest, hebben er wat gegeten, daarna ff op het strand gelegen. Maar helaas was het niet echt warm, dus dit hebben we niet lang gedaan. Wel hebben we dolfijnen bij de pier gezien! Gewoon vlak bij het strand, erg gaaf om te zien! Helaas waren we niet snel genoeg met de camera, dus geen bewijs… Hierna zijn we naar Third Street Promenade geweest. Een lange straat waar je leuk kan winkelen. Daarna ’s avonds weer uit eten geweest en toen weer naar het hotel, die overigens super mooi was!

De volgende ochtend zijn we op tijd weggegaan, op weg naar Las Vegas. Dit was een paar uur rijden, maar gelukkig was het een super mooie rit. En dan na een paar uur duikt daar opeens een gigantische stad op vanuit het niets, erg apart! We zijn naar het hotel gereden en toen meteen via de Mono-rail naar The Strip gegaan. Hier zijn we de 50 meter hoge Eiffel Toren opgegaan en van daaruit hebben we de fontijn show voor het Belaggio Hotel gezien. Erg mooi! Toen zijn we verder The Strip opgegaan. Het toppunt was toch wel de M&M winkel :P Gelukkig heb ik me kunnen beheersen en hebben we geen m&m’s gekocht, maar toch wel erg verleidelijk hoor! Daarna nog een stukje verder gelopen en toen was het toch echt tijd om het casino in te gaan! We zijn bij een lege tafel gaan staan, waar die man ons alles heeft uitgelegd. Heel simpel, gewoon de dobbelstenen gooien en dan zie je wel wat er gebeurd :p Helaas kostte dit leuke spelletje me $20 die binnen 10 minuten weg waren. Maar toch leuk :D Toen gingen we naar de Roulette tafels. We hebben hier een tijdje bij staan kijken, zodat we konden zien hoe het precies ging/moest. Toen werd mij gevraagd of ik mee wilde spelen, ik zei dat ik nog ff wilde wachten, nou… nog geen 5 minuten later werd opeens door iemand anders gevraagd of ik wel 21 was (nou ja zeg! :P) Dus ik pak mijn rijbewijs en geef het aan haar. Vraagt ze of dit een Canadese ID-kaart is, dus ik zeg dat het Nederlands is. Snapt ze me niet, geeft ze mijn rijbewijs aan iemand anders, die keurt het goed. Maar ze was zo ontzettend onvriendelijk dat we maar weg zijn gegaan. Werp ik daarna een blik op een Black Jack tafel, waar 3 mannen zaten te spelen, werd mij gevraagd of ik wel 21 was. Pff.. gingen we weer. Dus ik laat mijn rijbewijs weer zien, zegt ze dat ik hier niet mag kijken maar dat we door moeten lopen. Nou, toen was ik het zat en zijn we maar weggegaan. Zolang ik maar geld op tafel gooi maakt het ze geen bal uit of ik 21 ben of niet, maar zo gauw ik alleen maar wil kijken zien ze me liever gaan. Geen casino’s voor mij meer dus :P Toch was Las Vegas een super ervaring!

De volgende ochtend weer vroeg op, omdat we naar Zion National Park zouden gaan. Dit was gelukkig geen erg lange rit. Onderweg weer erg mooie dingen gezien, dus uiteraard weer een aantal keer gestopt. Hierna zijn we naar ons hotel gegaan, wederom weer erg mooi en netjes. Daarna op naar het park. We zijn eerst een klein stukje met de auto het park ingegaan, daarna hebben we een klim van ongeveer een uur gedaan. Erg mooi! We hebben nog aardig wat Desert Bighorn Sheeps gezien. Ze liepen gewoon vlak naast en/of over de weg! Hier gelukkig wel foto’s van :D Toen zijn we een wandeling langs de rivier gaan doen, ook dit was erg geslaagd. Daarna nog een kleine wandeling gedaan en toen werd het alweer donker, dus tijd om naar het hotel te gaan. We zijn uit eten geweest in een echt Amerikaanse Wild Western restaurant. Super lekker eten!

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan om een wandeling van 2 uur te kunnen doen. Het was zo ontzettend koud! Mama had zelfs sokken om haar handen gedaan, zo koud. En dan zijn we in Nederland toch aardig wat gewend :P Na deze wandeling zijn we verder gereden naar Bryce Canyon. Ook dit was weer een erg mooie route. In Bryce aangekomen hebben we besloten om vandaag eerst met de auto alle View Points langs te gaan en dan morgenochtend een wandeling te doen. Ook dit was weer erg geslaagd.
Om 16.00 uur besloten we om naar ons hotel te gaan. De TomTom gaf aan dat het nog 1,5 uur rijden was. Dit vonden we toch wel een beetje vreemd, aangezien het reisbureau had aangegeven dat het in het park lag. Maar goed, de TomTom had ons nog overal netjes heen gebracht, dus we volgden haar aanwijzingen ook dit keer. 1,5 uur later in een afgelegen stadje aangekomen zei de TomTom: na 100 meter linksaf en bestemming bereikt… het enige wat wij zagen waren wat kleine huisjes, een kerk en een tankstation. Oh ooh.. dit kon niet goed zijn. Ik het tankstation binnengegaan en nee hoor: er was geen Best Western in dit stadje. Wel eentje 80 km terug vlakbij Bryce Canyon. Ja, daar kwamen we dus net vandaan. Ze vroeg nog wel of we toevallig met nog meer mensen waren, aangezien die ook naar het hotel vroegen en dus totaal verkeerd waren. Tja, toen zijn wij maar weer teruggegaan. In Bryce aangekomen zien we het Best Western hotel die we al 4 keer die dag hadden gezien, maar aangezien wij dachten nog 1,5 uur te moeten rijden hebben we er niet op gelet. Volgende keer toch maar doen. Nu zitten we dan, 3 uur later, eindelijk in ons hotel. Gelukkig was de weg naar het mini-stadje wel erg mooi!

Morgenochtend gaan we de wandeling in Bryce doen, hopelijk is het dan niet zo koud. Ik ben bang van wel, aangezien er overal sneeuw ligt… Dan maar dik aankleden.

Op de planning staat nog Kanab, waar we Best Friends een groot dierenasiel gaan bezoeken, de Grand Canyon en dan weer Las Vegas met een bezoek aan de Hooverdam. Helaas is dan onze reis alweer afgelopen en vliegen we maandag weer naar Nederland. Nu toch nog maar niet aan denken… eerst nog genieten :D

Xxx

• 13 November 2011 - 11:18

Annie Hennie:

Fam Grefte wij hebben jullie verslagen gelezen en zien dat jullie genoten hebben goede reis terug naar nederland gr. Annia en Hennie

• 15 November 2011 - 22:07

Agnes:

Hey marleen,

Inmiddels weer terug begrijp ik. Kun je wennen aan de kou al hier? Ben je nog vrij of begint je stage meteen?

Groetjes Agnes