Return to Freedom - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu Return to Freedom - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu

Return to Freedom

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

30 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo!

Ik zit nu op mn kamer in Lompoc. De ranch ziet er echt super uit, alles is netjes en schoon. Mijn kamer is in de 'main-barn'. Ik slaap dus boven de stallen. Nu moeten jullie niet denken dat ik op een soort hooizolder zit, haha. Het is een nette kamer met tv en alles. Ik zal foto's plaatsen waarop mijn mooie kamer te zien is :)

De mensen zijn hier echt ontzettend vriendelijk! Ze wisten allemaal dat ik Marlene from the Netherlands ben. Iedereen vroeg hoe je het uit moest spreken, maar de conclusie is dat ik maar gewoon moet reageren op Marlien Kreftie :P

De eigenaresse van het bedrijf is getrouwd geweest met een Nederlander, dus ze kende een paar woorden :) Ook toevallig. Verder waren ze erg blij met een Nederlandse stagiaire, want in hun ogen zijn Nederlanders goed te vertrouwen en altijd vriendelijk. Dus ik zal wel ff zorgen dat ze dit beeld behouden ;)

Ik heb vandaag te horen gekregen wat ik precies ga doen. Als eerste hebben ze nu van ongeveer 250 paarden gegevens op de computer en ook los op papier. Dit moet straks allemaal netjes in de computer komen met alle gegevens erbij die missen. Die moet ik dus bij elkaar zien te krijgen. Verder is er een half wilde groep paarden hier, die moeten allemaal mak gemaakt worden. Ook dit is mijn taak :D En als laatste komt de dierenarts af en toe op de ranch als het nodig is, is deze er niet, dan ben ik het :P Dus ik ben gepromoveerd, haha. Ook moet ik wormonderzoek gaan doen, oftewel: poep verzamelen en onder de microscoop bekijken.
Buiten deze grotere projecten ben ik verantwoordelijk voor 10 paarden die gepoetst e.d. moeten worden en zal ik de speciale voeding op mij nemen van paarden die het nodig hebben.
Gevarieerd programma dus :D Hier houd ik me wel 10 weken zoet mee.

Ik ben vergeten avondeten te kopen (heb alleen brood, kaas, appels en drinken gehaald :P, echte Hollander, haha). Dus ik denk dat ik straks maar tosti met drop en stroopwafels ga eten. Dan maar geen kadootje voor de mensen hier ;)

Verder is er hier een hond die altijd door één van de stagiaires onder haar hoede wordt genomen (Caja de Border Collie) en zij slaapt dan ook bij je op de kamer. Geen probleem :D Ook is er een kat die nu al mijn bed tot haar bed gebombardeerd heeft. Dus ik slaap vannacht niet alleen.

Ik heb gewoon internet op mijn kamer, dus morgen vast weer een update en mooiere foto's!

Xxx


  • 30 Augustus 2011 - 04:53

    Anny:

    Super Marleen. Als ik het zo allemaal lees dan houd jij het daar inderdaad wel 10 weken vol. En denk erom niet langer hoor :)

    Liefs mama

  • 30 Augustus 2011 - 08:20

    Lisette:

    Wauw, dat klinkt echt super Marleen! Ik weet zeker dat je het ontzettend naar je zin gaat krijgen op je stage :) Heb je een kamergenoot of heb je een eigen kamer? En wat fijn dat iedereen zo vriendelijk is, dat scheelt al de helft!

    En nu de goede gedachte over de Nederlanders hoog houden hè! ;)

    XxX

  • 30 Augustus 2011 - 17:44

    Mariska:

    Hoi Marleen!

    Volgens mij ga jij het wel naar je zin hebben daar! Klinkt allemaal echt heel leuk! Veel variatie inderdaad, maar daardoor wel des te leuker.

    Ik wens je heel veel succes en natuurlijk heel veel plezier daar!!!
    Ik blijf je volgen via waarbenjij.nu :D

    Xx Maris

  • 30 Augustus 2011 - 18:55

    Paul En Marina:

    Hoi Marleen,

    Wij hebben jouw verhalen met heel veel plezier gelezen en zijn nu nog meer overtuigd dat je een goede keus gemaakt hebt om in de VS stage te gaan lopen. De aanloopproblemen lijken allang vergeten en wij merken dat je de stage met volle overtuiging tot een succes gaat maken. Geniet volop van elk moment dat je met de dieren bezig bent en houd het Nederlandse vaandel hoog.

    Heel veel liefs "Aus die Heimat"

    Paul en Marina


  • 31 Augustus 2011 - 09:23

    Rita:

    Hoi Marleen
    Fijn dat alles zo goed gaat
    Maak er maar mooie 10 weken van met alle dieren die ze daar hebben
    Zou het ook iets voor mij zijn???????????
    groetjes Johan en Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 22197

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 06 Juli 2014

Studeren in San Francisco

28 Augustus 2011 - 15 November 2011

Californië

Landen bezocht: