Now don't go rob a bank, girls! - Reisverslag uit Lompoc, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu Now don't go rob a bank, girls! - Reisverslag uit Lompoc, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu

Now don't go rob a bank, girls!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

31 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Lompoc

Hallo allemaal!

Hier weer een berichtje uit het nu erg koude Californië. In de middag is het hier lekker warm, wat je verwacht van Cali, maar in de ochtend en avond, brrr... Super koud! Nu snap ik waarom ze me lieten zien hoe de verwarming werkt op mijn kamer. Gelukkig heb ik genoeg kleren bij me ;)

Ik ben hier nu 2 dagen en in die dagen heb ik eigenlijk niets hoeven doen van hun. Ik moest maar eerst bijkomen van de reis en de jetlag. De jetlag die ik eigenlijk niet heb gehad, behalve dat ik 's nachts om 3 uur elke keer even wakker word. Maar rustig aan doen is natuurlijk nooit verkeerd :)

Ik ben gisteren wel vast begonnen met mijn project op de computer. Heb mn eigen kantoortje met alle files van alle paarden. Genoeg te doen dus :) Verder ben ik mee geweest op de Night-checkup. Met zo'n off the road karretje over landweggetjes die in Nederland afgesloten zouden worden wegens te gevaarlijk. Haha, en hier scheuren ze er gewoon overheen. Goed vasthouden dus!

Ook zijn we gisteren de stad in geweest. Ik dacht dat Lompoc klein was, maar je kunt het gerust met Hengelo vergelijken. Wat een winkels zeg! En elke winkel die je inkomt hoor je van de verkopers: Hi there, how are you? Can I help you? Dus iedereen antwoord steevast met: I'm fine, thanks. En ze helpen serieus met ieder klein dingetje dat je zoekt. Super aardig dus :)

Verder heb ik gisteren het echte plattelandsleven van Amerika meegemaakt. Mijn begeleider hier, die 26 is, had een geweer besteld en die gingen we ophalen :P Daar stond ik dan in een winkel vol met mannen die geobsedeerd naar alle gigantische wapens aan het kijken waren. Je kunt gewoon daar naar binnen gaan en een geweer kopen. Het enige wat ze doen is dat je het 10 dagen later pas mag ophalen omdat ze bij de politie nagaan of je een strafblad hebt. That's it! We werden geholpen door zo'n echte oude Amerikaan. Hij ging een heel verhaal tegen ons houden over de strenge winters die hij als kind had meegemaakt. Hij wist niet dat de andere stagiaire (die ook mee was) uit Finland komt en zijn winter dus totaal in het niet valt bij haar winters :P Dus zij heeft even verteld hoe de winters in Europa waren. Toen was de man stil haha. Nou, daar gingen we dan, geweer onder de arm over de parkeerplaats naar de auto. De man riep ons nog na: Now don't go rob a bank, girls! Haha, zien jullie mij al voor je. Bivakmuts op, geweer onder de arm en op naar de bank, haha! Mooie stage zo :P

Verder vind ik het hier 's avonds wel erg stil. De Night-checkup is om ongeveer 7 uur. Daarna gaat iedereen naar huis. Dus ik zit vanaf ongeveer 8 uur op mijn kamer. Dat is wel een beetje jammer. Ik kan helaas dan ook niet over de ranch gaan lopen, aangezien het hier om 8 uur al stikdonker is. Maar gelukkig heb ik internet op mijn kamer!

Als laatste heb ik gisterochtend een conference-call van 2 uur gehad. Dit was verplicht vanuit de organisatie in Amerika die mij hielp met mn visum. Ik ben er nu achtergekomen dat ze niet alleen met je visum helpen. Ik moet serieus elke maand een verslag naar hun uitbrengen met wat mijn doelen zijn, hoe ik ze wil gaan bereiken en welke ik al bereikt heb. Ik moet nu dus verslag naar school uitbrengen, verslag naar dit bedrijf en ook nog eens naar het bedrijf waar ik stage loop. Hoezo onzinnig werk. Maar goed, het meeste is gelukkig knip en plak werk. Verder wist die organisatie mij te vertellen dat als je een J-1 visum hebt je niet met je internationale rijbewijs mag rijden, maar ik echt een rijbewijs hier moet gaan halen. Dus echt theorietoets en rijlessen nemen. Dit duurde ongeveer 6 weken. Belachelijk dus. Dus mijn stagebedrijf heeft boos opgebeld en nu gaan ze kijken wat ze kunnen doen. Aangezien ik na mijn stage, als ik hier als toerist ben, wel gewoon auto mag rijden. Lekker logisch allemaal dus.

Ik ga nu maar eens aan het werk. Mijn taak is vanaf nu om elke ochtend om 7.30 de Special Feeds te doen. Alle oude en zieke paarden hun eten (oftewel soep met medicijnen :P) te geven.

Voor de mensen die geen facebook hebben. Ik krijg geen foto's hier op deze pagina (behalve die ene van mijn kamer :P) dus de foto's komen op mijn facebook. Allemaal een facebook account aanmaken dus :D

Xxx!

  • 31 Augustus 2011 - 14:58

    Papa:

    Hoi Marleen,

    Ik kreeg de mail met als titel: don't go rob a bank. Ik denk wat is hier aan de hand!!! Nu snap ik het verhaal; hoe is het mogelijk dat dit zo makkelijk kan...

    Lekker scheuren (met een 4 x 4) over het platteland van Amerika..Mooi toch..
    Als je je in de avond verveelt, mail je maar..en kun je mooi met je verslagen bezig.
    Met het rijbewijs zal wel goed komen. Geniet er nog maar lekker van..




  • 31 Augustus 2011 - 16:30

    Gaya:

    WOOOOOOW Marleen,

    Wat een gaaf verhaal!! Ik wou dat ik mee was. Heb je al een kamer genoot of krijg je die nog?? En gelukkig dat je internet hebt op je kamer.
    Raar zeg dat rijbewijs gedoe. :-s Maar je stage bedrijf regelt dat vast wel voor je!

    En heb je draadloos internet daar??? Ik zal trouwens ff skype instaleren, dan kunnen we binnenkort skypen!!

    Groetjes Gaya


  • 31 Augustus 2011 - 20:53

    Anny:

    Ha meissie,

    Jammer dat ik er net niet was om te skypen. De vergadering duurde wel erg lang en toen nog van Wageningen naar huis.
    Heerlijk zo'n verhaal. De foto's heb ik ook bekeken. Het ziet er goed uit.
    We zullen het in november goed gaan bekijken.

    Liefs mama


  • 01 September 2011 - 11:02

    Lisette:

    Hello there!

    Haha, ik zou jou al heen en weer stuiteren in die auto tijdens de night-checkup! Beetje jammer dat de organisatie van je visum voor nog meer werk zorgt. Alsof je al niet genoeg te doen hebt. Nouja, je hoeft je in ieder geval niet te vervelen ;) Wel jammer dat je vanaf een uur of 8 alleen op je kamer zit. Zitten er verder geen andere meiden 'op kamers' op de ranch dan?

    Leuk dat jij de paarden die extra aandacht nodig hebben mag voeren. Ik heb toch altijd een zwak voor zulke dieren. Ze zijn bij jou ook echt wel in goede handen!

    Neem anders een geweertje mee, kunnen we vervelende medereizigers in de trein afschrikken :P

    En ik wil heeeel graag foto's zien, dus ik zal meteen even een facebook account aan gaan maken.

    xx

  • 02 September 2011 - 09:29

    Sandra Grefte-VdV:

    He Marleen,
    Ik liep net als Daniel een paar dagen achter met verslagen lezen...Heb nu de meeste gelezen en ik vind het ook echt TOP dat je daar gewoon lekker zit nu!!
    Fijn dat het ook allemaal zo goed gaat. Als er heel veel paarden sterven, dan weten we aan wie het ligt ;-)
    Heel veel plezier nog!! Geniet ervan!!

    Liefs, Sandra.
    Oja, ook een dikke knuffel van Lisa en groetjes van Sander die morgen weer thuiskomt. Joepie!! :-)

  • 04 September 2011 - 00:45

    Marleen Grefte:

    Ow! En ik wil iedereen heel erg bedanken voor alle berichtjes :D Ik heb ze allemaal snel kunnen lezen tijdens mijn werk in het kantoor. Maar ik kon ze niet beantwoorden.
    @ Gaya: Kom maar! :D Van mij mag je mee ;)
    @ Lisette: Ik zal kijken of ik een geweertje kan vinden ;) Is inderdaad wel handig, hebben we tenminste altijd plek!
    @ Daniël: Ik heb inderdaad het mooiste bed uitgezocht. Het was of dat of de kamer die ik nu heb ;) Alleen noemen we Paul hier Balthazar haha!
    @ Sandra: Fijn dat Sander weer terug is na al dat reizen van hem :) En het gestorven paard kwam dus niet door mij ;)!
    @ Paps & mams: Jullie heb ik al gesproken :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 22156

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 06 Juli 2014

Studeren in San Francisco

28 Augustus 2011 - 15 November 2011

Californië

Landen bezocht: