Eén vijfde zit er al weer op! - Reisverslag uit Lompoc, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu Eén vijfde zit er al weer op! - Reisverslag uit Lompoc, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu

Eén vijfde zit er al weer op!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

14 September 2011 | Verenigde Staten, Lompoc

Hallo allemaal!

Hier weer een berichtje van mij :D

Het is hier de laatste paar dagen gelukkig weer heel mooi weer! Ik denk dat de regen en onweer zich even vergist had :P Ach ja, zolang het een eenmalig foutje blijft vind ik het prima.

Ik heb vrijdagavond en zondagavond paardgereden hier :D Ontzettend mooi! Heuvels op en af en die paarden maakt het allemaal niets uit. Onverstoorbaar beklimmen ze alles. Eén avond hebben we tijdens de rit een coyote, witte uilen en een 'golden eagle' gezien. Dit bleek erg mazzel te zijn, aangezien sommigen hier ze nog nooit gezien hebben, laat staan allemaal op één avond. Lucky me ;)

Gisteren aan het einde van de dag zijn we naar het strand gegaan. De andere stagiaire mocht de auto van haar vriend mee, maar helaas wou de auto niet starten. Ze zei dat de accu dan alweer leeg was, dus ik vroeg of ze dan niet de lampen ofzo had aangelaten. Nee hoor, dit deed de auto vaker de laatste tijd. Wij startkabels gepakt en hop op naar het strand. Parkeert ze daar de auto, loopt zeg weg en wat zie ik: Lampen nog aan :P Dus ik met haar op zoek naar de knop van de lampen (oude auto) en nu start de auto elke keer weer prima. Ach ja, je kan het haar niet kwalijk nemen, ze heeft haar rijbewijs nl nog niet :O Jaja, dit lezen jullie goed. Ik mag geen auto rijden hier aangezien het te duur is om te verzekeren, maar zij mag wel in de auto van haar vriend naar het strand rijden, ondanks het gebrek aan een rijbewijs. Hoe krom :P

Het strand was, zoals jullie op de foto's op mijn facebook kunnen zien, super mooi. Vooral de zonsondergang! En ook hier hadden we mazzel, maar een paar keer per dag komt de trein langs en nu zagen we zelfs 2 treinen. Al weet ik nog steeds niet zo goed wat voor trein de eerste was. Het leek op een vrachtwagen, maar het reed op de rails en ging achterwaarts :P Haha

Nadat we terugkwamen van het strand hebben we een kampvuur gemaakt. Het was ook nog eens volle maan. En als dan ook nog eens de coyotes gaan 'huilen', dan dringt het toch wel tot je door dat je op een ranch in Amerika zit. Jammer dat er nog geen 10 seconden nadat je je dit beseft hebt een gigantische spin langs je voeten loopt :O Zeg maar formaat 2 maal de Nederlandse bosspin. Bah, bah, bah. Misschien toch nog niet helemaal zo groot en volwassen als ik dacht :P

We hebben hier op de ranch nog ergens een 'cabin' staan, waar alleen VIP's mogen slapen. En nu werd mij vandaag gevraagd of ik het erg vond om mijn kamer uit te lenen voor 4 nachten en dan in de cabin te gaan slapen. Er komen mensen hier voor een workshop en die willen per se samen op een kamer slapen. Nou, ik vind het prima! Eigen tuintje erbij en alles is nieuw daar. Alleen beetje jammer dat ik dan het hele terrein over moet lopen naar de wc en de douche. Dat wordt dus niets drinken 's avonds, want 's nachts ga ik dat end niet in het donker in mn pyjama afleggen :P

Aanstaande donderdag worden er 4 hengstjes gecastreerd op de ranch. En ik als Vet Tech moet daar natuurlijk wel bij helpen :D Hopelijk kan ik ook nog wat foto's maken. Ik zal ze maar niet op facebook plaatsen (rekening houdende met de mannelijke lezers ;))
Verder gaat de ranch manager vandaag voor een week op vakantie. Zij is ook degene die gaat over de Vet Room en dus de zieke paarden en dergelijke. Nu hebben ze me even snel alle medicijnen laten zien, uitgelegd waarvoor ze zijn en dat was het. Mocht er een paard ziek worden dan zal ik toch echt in mn eentje de spullen moeten pakken en op naar het paard. Ik geloof dat we in Nederland een andere definitie van Vet Tech hebben dan hier. Hier betekent het meer de dierenarts zelf. Toen ik vertelde dat ik nog nooit een paard een injectie had gegeven, hebben ze me ff in de lucht voorgedaan wat je dan doet. En dat was het :P Dus nu kan ik het, haha. Als jullie allemaal ff mee helpen duimen dat er deze week niets gebeurd met de paarden, dan zou dat heel fijn zijn ;)

Dit waren mijn belevenissen weer. Eind deze week denk ik wel weer een verslag :D

Xxx

  • 14 September 2011 - 00:55

    Sabine:

    Hoi Marleen,

    Leuk om je verslagen te lezen. Ook goed naar je zin denk ik! veel plezier nog! x

  • 14 September 2011 - 10:12

    Annemarie:

    Hee Marleen,

    Ik word steeds meer jaloers;), klinkt heel leuk en mooi daar! En wel heel stoer dat je daar als Vet Tech veel meer mag/moet doen dan in Nederland, maar wel eng dat je het even alleen moet doen!
    Ik duim met je mee;) laat het even weten als je een paard moest redden.
    Liefs!

  • 14 September 2011 - 16:11

    Anny:

    Hoi,hoi,

    Super verhaal Marleen! Tuurlijk durf je straks thuis ook de grootste spinnen dood te maken!! Hoe snel was je weg....????
    En effe als bezorgde moeder: geen rijbewijs en dan auto rijden, niet weten hoe je de lampen uit moet doen, gaat dat wel goed daar????

    Liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 22147

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 06 Juli 2014

Studeren in San Francisco

28 Augustus 2011 - 15 November 2011

Californië

Landen bezocht: