There you are: the Golden Gate Bridge! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu There you are: the Golden Gate Bridge! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu

There you are: the Golden Gate Bridge!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

26 September 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Ik heb alweer genoeg te vertellen, dus hier eerder dan gedacht weer een update :)

Ik ben mijn laatste verslag geeindigd met de zaterdagmiddag. ’s Avonds zijn wij naar de bios gegaan en ik heb één ding geleerd: laat nooit, maar dan ook nooit de jongens kiezen! Nou is dit eigenlijk niet helemaal eerlijk, want ik heb de trailer bekeken en het leek mij ook een mooie film. Maar zonder de jongens zouden we naar een comedie gegaan zijn en hadden we nooit aan deze film gedacht.
Maar goed, we gingen dus naar ‘The Prisoners’. In Amerika doen ze aan vrije plaatsen, dus je mag gaan zitten waar je wil. Wij gingen helemaal bovenin zitten. Ze doen daarnaast niet aan pauzes, dus geen drinken en M&M’s tijdens de film. Helaas.. Tijdens de voorfilmpjes hoor ik opeens een man achter me constant stukjes popcorn uit zn mond spugen, naast me op de trap. Een volwassen man?! En hij hield maar niet op. Ik moet blijkbaar nog iets meer oefenen op mijn ‘blik die kan doden’ :P De film begon leuk, maar al snel steeg mijn hartslag flink, moesten de voeten op de stoel (voor het geval er iets engs onder zit en mn enkels grijpt. You never know!) en grepen we elkaars armen vast. Hoevaak ik geroepen heb dat ik het een k**film vond weet ik niet, maar in ieder geval vaak! Toch is de film een super aanrader haha. Heel spannend, geen standaardfilm en een origineel einde!

Zondag zou het super mooi weer worden. Dus het plan was: op naar het Golden Gate Park! Op zaterdag was er een Belgisch meisje in huis gekomen, dus die ging mee. Helaas hebben een aantal Nederlanders geen Amerikaanse simkaart, dus konden we ze niet bereiken. Daarom hebben we de dag met z’n 4en doorgebracht. De lunch hebben we op z’n Amerikaans bij de McDonalds gedaan! Best knap van mezelf, pas na 2 weken naar de Mac :D Na de overheerlijke burgers, zijn we eerst wat rondgelopen en later bij het Stowe Lake in het gras gaan liggen. Een heerlijke dag gehad! De squirrels die we zagen maakten het plaatje helemaal compleet!

Op maandagmiddag hadden we het idee om naar school een boottocht te gaan maken. Helaas waren we net te laat voor de privéboten en de grote boot was te druk en te duur. Dus toen zijn we ff wezen rondlopen. We wilden informatie hebben voor ons weekendje Lake Tahoe aankomende vrijdag :D Die is vandaag geboekt. Dus we gaan met z’n 10en in een supercool huis zitten bij South Lake Tahoe! Filmliefhebbers van thrillers over studenten die samen in een cabin in het bos zitten wat vaak niet goed afloopt, graag het commentaar voor je houden! ;)

Vandaag wilde ik naar de Golden Gate Bridge. Aanleiding: het superslechte, vreselijke, ranzige, walgelijke, niet-eetbare eten dat we hier voorgeschoteld krijgen. Ons weekmenu bestaat uit: rijst, pasta (als we ‘geluk’ hebben) en kip, veel kip. En dan geen lekkere kipfilet of kippenbouten. Nee, kip opgewarmd in de magnetron of zwartgeblakerd van de barbecue. Daarnaast is er verlepte sla en als het niet verlept is dan zit er al een ‘natuurlijke dressing’ overheen, ook wel bekend onder de naam ‘modder’. En daar gaan mijn zuurverdiende centen dus heen. Maar goed, wat heeft dat nu met de Golden Gate Bridge te maken? Nou! Het eten is zo slecht, dat ik elke keer maar in m’n koffer duik en wat Hollandse heerlijkheden tevoorschijn haal. Maar mijn voorraad is op en het enige dat ik nog had moest eerst op de foto met de Golden Gate Bridge, want dat had ik beloofd. Dusss… op naar de brug!

Vandaag dus gewapend met een camera, stroopwafels, pepermunt en drop naar de Golden Gate Bridge. Nog 5 anderen wilden mee, dus we begonnen aan de wandeling van school naar de brug: ongeveer een uur lopen. En vlakbij de brug was het dan zover. Op de foto met de Hollandse heerlijkheden :D Daarna meteen aangevallen op de stroopwafels! Ik geloof dat stroopwafels nog niet vaak zó lekker zijn geweest! De rest heeft er ook goed van genoten :D En als ik dacht dat dat het hoogtepunt van vanmiddag zou zijn, nou nee. De spanning en sensatie kwam later! Halverwege de brug stond er opeens politie en werden we gevraagd om snel door te lopen. Wat bleek: er stond een jongen aan de andere kant van de railing, klaar om te springen! 10 meter verderop zijn we even gaan wachten. Er kwam nog een speciale politieauto aan. Daarnaast nog speciale boten en jetski’s in het water en een helicopter. Ondanks dat we geen ramptoerist wilden zijn, waren we toch te nieuwsgierig om verder te lopen. Na een tijdje stond de jongen opeens op! En godzijdank had de politie hem te pakken en sleepte hem over de railing weer op de brug. Eind goed, al goed! En wij hebben mooie foto’s van de boten, de auto’s en de helicopter :D En natuurlijk een ubercool verhaal te vertellen!

Dan nog even wat cultuur-verschil-dingetjes. Waarom, WAAROM??? Lopen bijna alle Amerikanen met tennisschoenen? Het toppunt was toch wel de vrouw in een mantelpak met pimpelpaarse tennisschoenen eronder. Ze zijn echt overal en het maakt niet uit welke kleren ze aan hebben en waar ze heen gaan. Blijkbaar kunnen tennisschoenen in Amerika óveral… Beetje jammer.
Dan een ander cultuur-verschilletje. De Aziaten en de fotocamera’s weten we al. Maar, in tegenstelling tot alle andere toeristen die voor een bezienswaardigheid gaan staan. Gaan de Aziaten met hun gezicht naar de bezienswaardigheid staan (dus op de plek waar bij ‘ons’ de fotograaf staat) en maken ze een foto van hun met op de achtergrond…? Ja wat eigenlijk? Een parkeerplaats, een kale boom? En ondertussen hebben ze San Francisco en de brug achter de fotograaf… De logica ontbreekt me even… Het was wel een grappig gezicht :P Ik wilde ze bijna op de rug gaan tikken om uit te leggen dat San Francisco en de brug aan de andere kant waren haha.

Maar dat is het mooie aan San Francisco: alle verschillende culturen! En, misschien zijn er nu wel ergens een aantal Aziaten of Afrikanen ofzo die zich druk aan het afvragen zijn, wie in godsnaam dat rare kind vandaag was, die eerst met eten op de foto ging en er daarna op aanviel alsof ze in geen weken eten had gehad :P

Dat waren mijn avonturen weer voor nu. Dan nog even een huishoudelijke mededeling. Ik doe mee aan een blogwedstrijd van de organisatie waarmee ik hier ben: Education First (EF), http://www.ef.nl/. De wedstrijd loopt tot eind december en de winnaar krijgt een vliegticket ter waarde van €700,-. Het enige dat jullie hoeven te doen is te stemmen op mij! Ga naar: https://www.facebook.com/#!/EFNederland/app_210628719101633, scroll naar beneden en stem op mij :D Ik zal jullie eeuwig dankbaar zijn!

Liefs Marleen.

  • 26 September 2013 - 08:22

    Sander :

    Hey Marleen

    Super verhalen heb je en fijn dat je het zo naar je zin hebt!! de film is dus een aanrader. Maar dan nu het belangrijkste: Het bewijs is overtuigend en ik ben blij dat de stroopwafels zo lekker waren!! Veel plezier verder.

    Groetjes
    Sander en Sandra

  • 26 September 2013 - 10:19

    Anny:

    Heerlijk om al die avonturen te lezen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt meid! Wat kan je moeder dan toch lekker koken hè? Dikke knuffel!

  • 26 September 2013 - 13:21

    José:

    Zo met veel plezier heb ik jouw avonturen weer gelezen . Fijn dat je al die leuke dingen beleefd .
    Veel plezier daar en ik kijk alweer uit naar je volgende update .

    Gr José

  • 26 September 2013 - 18:35

    Lisette:

    Oh jee, je voorraad van Nederlandse heerlijkheden nu al op?! En ook nog gedeeld met de rest.. Daar ga je geheid spijt van krijgen haha! De film klinkt spannend, ik ga 'm snel voorleggen aan Stefan. Echt super fijn dat je het zo goed kan vinden met de anderen en jullie er samen gezellig op uit gaan. Hoe staat het nu met je internet, kunnen we binnenkort al mailen? Ik begrijp trouwens dat je nog geen nieuw gastgezin hebt?... Ben benieuwd naar je volgende verhaal! xXx

  • 26 September 2013 - 22:45

    Annie Brughuis:

    Hoi marleen volgens mij geniet je echt wel van je verblijf daar.en zie je daar mooie dingen.ik geniet van je verslagen.je kunt echt spannend schrijven.ga zo door.gr.annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 22167

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 06 Juli 2014

Studeren in San Francisco

28 Augustus 2011 - 15 November 2011

Californië

Landen bezocht: