Only 2 weeks of school left! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu Only 2 weeks of school left! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu

Only 2 weeks of school left!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

05 Mei 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Super cliché, maar wat gaat de tijd echt ontzettend snel hier! Nog maar 2 weken naar school. En gisteren over een maand komen mijn ouders, en vandaag over 2 maanden kom ik aan op Schiphol! Mijn ticket is definitief geboekt; ik vlieg 3 juli vanuit Chicago naar huis en ben dan vrijdag 4 juli om 14.45 op Schiphol :D

We waren gebleven bij vrijdag 18 april. ’s Ochtends had ik eerst school (helaas geen Goede Vrijdag , dus vrije dag hier), daarna ben ik wezen lunchen en gaan winkelen met Talitha. We moesten nog steeds oranje kleren hebben voor Kingsnight/Kingsday. Helaas had ik toch niets kunnen vinden, oranje is een lastige kleur hier in Amerika.

Op zaterdag heb ik overdag een lekkere relaxdag gehad. Uitgeslapen, geskypt en nog wat gewerkt op de computer. ’s Avonds ben ik met Talitha naar de film geweest: Noah. Dit was een erg mooie film. Helaas werd de rust tijdens de film verstoord door 2 rare vrouwen, waarvan de één telkens in slaap viel en gigantisch hard lag te snurken. Op zich ook best wel grappig, die andere vrouw liet haar nl. gewoon slapen/snurken.

Op zondag hadden we besloten om onze eigen paasbrunch te doen. Talitha had allemaal boodschappen gedaan en we hadden om 11 uur in de residentie afgesproken. We waren met 4 Nederlanders, de Finn en een Spaanse. Het was erg gezellig, heerlijk gegeten en zelfs nog Eitje Tik gedaan, als was ik de enige enthousiasteling :P Na de brunch hebben we nog gezellig in de residentie gezeten en daarna zijn Emma en ik naar de zonnebank gegaan. Helaas heb ik 1,5 uur op de bus moeten wachten, omdat meerdere bussen besloten langs onze halte te rijden; erg frustrerend!

Maandag was een saaie normale dag met school en werken. Op dinsdag hetzelfde, alleen ’s avonds nam mijn hostfather Roberto mij en z’n oom mee uit eten naar een El Salvadorian restaurant. In mij ogen praktisch hetzelfde als Mexicaans, het was erg lekker :)

Op woensdag was het Ana’s verjaardag, helaas heb ik haar die dag totaal niet gezien, dus de taart maar voor later bewaard :) Na school ben ik eerst met Emma en Talitha in ons favoriete cafeetje wezen lunchen en daarna zijn we samen naar een feestwinkel gegaan om oranje accessoires te halen. Gelukkig goed geslaagd :D Hierna vonden we ergens een soort van terrasje (dat missen we hier allemaal heel erg, nergens normale terrassen te vinden om met lekker weer wat te gaan drinken) en aangezien het lekker weer was hebben we hier een tijd gezeten.

Op donderdag weer ’s ochtends school, daarna weer zonnebanken met Emma en toen vroeg naar huis. Daar was Ana ook, dus hebben we gezellig taart gegeten en de hele middag ge-relaxed.

Op vrijdag was het dan zover jeeeeeeeej! JARIG :D!! Toen naar school en daarna skypen met m’n ouders en m’n oom en tante die er waren. Allemaal ‘samen’ taart gegeten, want ik had ook taart meegenomen :) Hierna naar huis, klaarmaken voor ’s avonds: alles oranje. Aangezien het regende, had ik Roberto gevraagd om ons te brengen, uiteraard stom, want we gingen veel te laat van huis weg, zoals altijd :P De anderen waren al aan het wachten in Mells Drive In, want daar wilde ik graag samen eten. Ze hadden ook nog een chocotaart met kaarsje geregeld en gezongen, gênant haha, maar wel erg leuk. Na het eten was het tijd om naar de club te gaan waar Kingsnight gehouden zou worden. Toen we aankwamen was het nog heel erg rustig. We waren erg vroeg dus we kregen gratis oranje t-shirts. Ook stonden er tafels met Nederlands eten: kaas, borrelnootjes, stroopwafels, drop en nog meer. De eerste 2 uur was het Oud Hollandse muziek, een aangezien we 3 niet-Nederlanders bij ons hadden was dit erg grappig. Ze deden vrolijk mee met de polonaise! Daarnaast hadden we een vlaggetjes-schmink-ding mee en ben ik de hele kroeg rondgegaan en bijna iedereen had uiteindelijk 2 Nederlandse vlaggetjes op de wangen (sommige de vlag op z’n kop haha). Ook kwam ik nog 2 Nederlanders tegen die ook uit Hengelo komen en die mij een lift hadden gegeven naar Santa Cruz voor Oud & Nieuw. De avond was echt super! :D Had geen betere 25e verjaardag kunnen bedenken!

Op zaterdag eerst even uitgeslapen, maar niet te lang, want het was natuurlijk Kingsday! Dus mezelf opnieuw in het oranje gehesen en samen met Emma in de taxi naar het Golden Gate Park. Daar was het al gezellig druk met allemaal oranje mensen. We hadden daar met een aantal vrienden afgesproken, 5 Nederlanders maar ook 4 niet-Nederlanders, waaronder (wat wij vonden) de grootste overwinning van die dag: een Duitser! Haha. Inclusief oranje t-shirt en 2 Nederlandse vlaggetjes op z’n wangen.
Het eerste wat we deden was broodje kroket halen! Wat had ik daar zin in zeg!! Helaas was deze uitverkocht… Maar ik kon wel broodje bitterbal krijgen, dat leek me wel ongeveer hetzelfde. Echter, deze bitterballen waren vreselijk en het broodje was zo’n droog Amerikaans hotdog broodje. Teleurstelling dus… De Nederlandse winkel die er stond was daarentegen geen teleurstelling! Alles was er! Wel erg duur, dus we hebben ons ingehouden. Toen ik m’n spullen wilde afrekenen vroeg de verkoper (de Nederlandse eigenaar van de winkel) of ik een tasje wilde (aangezien ik die niet bij me had), wat hij erbij zei was: ze zijn wel $3,25 want tja, Nederlanders he. Mijn respons: Dan laat maar zitten, tja, Nederlander he :P Gelukkig kon hij daar wel heel hard om lachen haha. Toch wel erg leuk om een hele middag onder de Nederlanders te zijn, we zijn toch wel een apart, gezellig volkje :D (Hoe erg we ook altijd klagen, ga een aantal maanden tussen tientallen nationaliteiten in Amerika zitten en Nederland is het beste land in de wereld!!)
Aan het einde van de middag was er nog een optreden van een Nederlands duo (Two Brothers on the 4th Floor), erg jaren 90, maar was wel grappig en de sfeer zat er goed in. Hierna was het fantastische weekend toch echt afgelopen en gingen we naar huis. Onderweg kwamen we nog wat andere Nederlanders tegen die we uiteraard konden herkennen door al het oranje. Wat een band je dan toch ineens hebt met wildvreemde mensen, gewoon omdat ze ook oranje dragen haha.

Op maandag en dinsdag weer een paar rustige dagen. Wel samen geluncht met Emma en naar de zonnebank, maar verder rustig aan gedaan. Het weer was deze week echt super super mooi, dus wel lekker veel buiten gezeten.

Op woensdag besloot onze leraar dan ook om de 2e les buiten in het park te doen. Daar zit je dan met je klas: in het zonnetje, uitzicht op Alcatraz en de Golden Gate Bridge, achter je de Girardelli fabriek en iets verder naar rechts begint Fisherman’s Wharf. Dat zijn toch wel de aparte momenten hier, waardoor het leven hier weer iets minder normaal wordt :P
We zouden eigenlijk op donderdag een toets hebben, echter wisten wij onze leraar om te kopen met de net gekochte stroopwafels die hij fantastisch vindt. Dus! Geen test op donderdag, maar verplaatst naar maandag. Fantastische leraar! Dus ’s middags konden we lekker allemaal van het weer genieten. Ik ben met Talitha en Emma in het park gebleven en Emma ging na een paar uur naar huis. Tegen 3 uur gingen Talitha en ik boodschappen doen en daarna naar school, want we moesten werken aan ons presentatiebord voor International Day die op vrijdag zou zijn. We zijn ruim 2 uur bezig geweest en toen vonden we het wel weer genoeg.

Op donderdag overdag een rustige dag, ’s avonds met Emma en Talitha naar de bios geweest: The Other Woman. Echt een ontzettend grappige film! Zeker een aanrader dus, we hebben hardop gelachen tijdens de hele film.

Op vrijdag dus International Day. Om 11 uur begon het, maar we gingen wat eerder om alles voor te bereiden. De activiteitencoördinator op school vond het heeeel erg grappig om Nederland en Duitsland in één lokaal te stoppen. Dat terwijl er nog genoeg lege lokalen waren, maar ach, we zijn de beroerdste ook niet :P Gelukkig hadden we heel veel oranje vlaggetjes, dankzij Talitha’s moeder. Dus de helft van het lokaal was super oranje, daar verbleekt dat zwart, rood en geel toch flink bij :D Haha!
Alle verschillen tussen alle landen en continenten waren goed zichtbaar. De ‘Noord-Europese vleugel’ was erg kalm en aardig sober. Het Spaanse lokaal was een en al feest (in hoeverre de sangria (met alcohol) daar aan bijgedragen heeft weet ik niet :P). De mensen van Saoudi-Arabië waren allemaal in traditionele gewaden met tulband dingen, interessant haha. De Zwitsers en Fransen hadden kaas en stokbrood! Hmmm! De belgen hadden zelf wafels gemaakt, ook lekker. En dan ga je een verdieping lager naar ‘Azië’ en daar was uitgepakt alsof iedereen in de hele school die dag ging trouwen. Overal zelfgemaakte versieringen. Japan had zelfs 2 klaslokalen en alles was gevuld: met mensen, eten, decoratie, alles. Bij de deur stond altijd iemand om je welkom te heten en dankjewel te zeggen als je wegging. Je kon je naam in hun taal/alfabet laten schrijven. En je hoorde alsjeblieft en dankjewel overal om je heen. Dan waren wij toch minder goede gastvrouwen in ons lokaal haha. Ach ja, verschil moet er wezen he. Wat in ons lokaal dan weer super grappig was (of nja ik vond het grappig), was mensen drop laten proeven. Ik had eigenlijk alle gezichtsuitdrukkingen moeten filmen. Sommigen spuugden het dropje zelfs bijna meteen weer uit. De Aziaten daarentegen bleven 5 minuten kauwen en maar zeggen dat ze het lekker vonden, ondertussen gezichten trekken alsof ze hele citroenen aan het eten waren haha. De ontbijtkoek en gevulde speculaas vielen wel erg in de smaak! En de drop hebben we het meeste zelf maar opgegeten :)Toch wel een geslaagde dag en erg interessant ook.

Op zaterdag heerlijk eerst uitgeslapen en daarna ’s middags met Talitha en Emma gewinkeld en op Union Square in het zonnetje gezeten. En vandaag een thuis-dagje. Morgen dus de toets, kleren die gewassen moeten worden, kamer mag wel eens opgeruimd worden, geskypt met paps en mams en nog een review schrijven. Genoeg te doen dus :)

En morgen begint dan de ena laatste schoolweek alweer. Niet te geloven dat over 2 weken bijna iedereen naar huis gaat en we klaar zijn met school. Gelukkig ga ik die maandag dan ook alweer voor een week naar Phoenix. In m’n uppie, dus heb Bed&Breakfasts gevonden met een zwembad. En aangezien het daar eigenlijk altijd warm weer is, kan ik dus mooi een week vakantie vieren :D Dan die maandag erna ga ik een week naar Williams vrienden van 2 jaar geleden bezoeken. En dan de maandag daarop terug naar San Francisco, om de volgende dag m’n ouders van het vliegveld op te halen. En dan start de grote roadtrip! Ik heb mijn vlucht kunnen omzetten naar Chicago, dus ik hoef in juli niet nog weer terug naar San Francisco, scheelt weer tijd en geld :D En van beide raakt het een beetje op hier :P

Nu eerst nog maar eens hard aan het werk voor school en dan op naar het vakantieleven :D

Liefs Marleen.

  • 05 Mei 2014 - 09:10

    José:

    Hallo Marleen ,

    nou het gaat nu toch allemaal wel erg snel . Maar je geniet nog volop zo te lezen .
    Nog gefeliciteerdmet je verjaardag .Fijn om een nederlander te zijn en in oranje rond te hangen .
    Over kleur gesproken . Volgens mij ben je al bij zwart af na al die zonnebank bezoekjes .
    Nu nog even doorzetten en dan is het zover . Paps en mams in de armen sluiten en samen genieten van vakantie . Succes nog en doorgaan met het doen van alle leuke dingen die het daarzo bijzonder maken .
    gr van José uit Lelystad .

  • 08 Mei 2014 - 18:13

    Annie V:

    Hallo Marleen

    Geniet nog van de laatste weken,en van het mooie weer,hier is het slecht weer .
    Nog een paar weken,dan komen pa en ma,heerlijk toch?
    Wel weer even wennen,toch?Maar jullie kennende gaat dat wel lukken.
    Tot gauw ,en bedankt voor je mooie reisverslag.

    Groetjes Harrie en Annie

  • 10 Mei 2014 - 06:38

    Barthina En Gerrit:

    Hoi Marleen,

    Goh wat gaat de tijd toch snel he? Vooral als je het leuk hebt.
    En dat is het nog steeds of niet?
    Wel fijn dat jullie elkaar binnenkort weer zien.
    Maar volgens mij herkennen jouw ouders je niet straks omdat je vast heel bruin gebakken bent door de zonnebank ha ha
    Nog maar even flink genieten van alle mooie dingen in de States.


    Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 22148

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 06 Juli 2014

Studeren in San Francisco

28 Augustus 2011 - 15 November 2011

Californië

Landen bezocht: