Bye Bye EF...! Time to travel :) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu Bye Bye EF...! Time to travel :) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu

Bye Bye EF...! Time to travel :)

Blijf op de hoogte en volg Marleen

23 Mei 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

En daar zit je dan… in het zeer warme Phoenix, met het hele San Francisco avontuur alweer achter de rug. Het lijkt aan de ene kant nog maar een paar weken geleden dat ik in Nederland m’n spullen aan het pakken was, maar aan de andere kant lijkt het ook alsof ik hier alweer jaren zit. En om eerlijk te zijn bevalt me dat wel, ik ben nog lang niet klaar om terug naar Nederland te gaan. Gelukkig mag ik nog 5,5 week genieten hier :D

Dan nu eerst nog maar eens een verslag van mijn laatste 2 weken in San Francisco :)

We waren gebleven bij de ena laatste week. Op maandag was het een normale schooldag, al was de motivatie bij mij wel een stuk minder nu ik het examen gehaald had. Toch ook de laatste 2 weken nog wel flink nieuwe dingen geleerd :) Op dinsdag ook een normale schooldag. In de pauze nog met Emma wezen lunchen, die salades ga ik nog missen! Na de lunch nog weer braaf terug naar school en daarna nog weer even zonnebanken met Emma, klaarmaken voor de Phoenix trip!

Op woensdag weer gewoon school en daarna ’s middags met Emma boodschappen gedaan, want we hadden een Sangria avond gepland :D Dus alle spullen daarvoor gehaald en toen naar mijn huis. Talitha kwam later ook nog en samen hebben we gezellig Sangria gedronken, geslaagde avond dus!

Op donderdag uiteraard ’s ochtends weer school en toen met Talitha en Emma gaan lunchen in de pauze. Het was echter zo gezellig, dat we besloten om niet naar ons laatste uur school te gaan, maar hier gezellig te blijven :) Ondertussen allemaal nog met ‘thuis’ geskypt. En daarna uiteraard weer met Emma naar de zonnebank :D En toevallig bestond de vrijdag uit precies hetzelfde; school, super lang met z’n 3en geluncht en daarna m’n laatste keer zonnebank. Helaas hield mijn abonnement op, en om 1 keer te gaan moest ik $25 betalen, amehoela! Haha.

Op zaterdag was het weer shopping time! Het was de laatste zaterdag van Emma en Talitha in San Francisco, dus ze wilden nog veel shoppen en ook ik had veel nieuwe zomerkleren nodig. Na het winkelen nog weer een tijd op Union Square gezeten, want het was super lekker weer! ’s Avonds was er een mini feestje bij Emma thuis (mijn oude gastgezin) en Talitha en ik gingen daar ook naartoe. Weer heerlijk sangria gedronken :D Ook was mijn business leraar daar (jonge vent die wel van een feestje houdt), dus dat was wel grappig om te zien. Daarna gingen we met een aantal nog uit, naar een art gallery die ’s nachts in het weekend tot club omgetoverd wordt. Wel apart, maar het was heel gezellig :D Na het uitgaan, gingen we iets doen wat we hier nog niet gedaan hadden: eten na het uitgaan! We zagen dat de Mac nog open was, dus hebben heerlijk cheeseburgers en kipnuggets gegeten :D Daarna weer luxe met de taxi naar huis, Emma en ik wonen zo dicht bij elkaar dat we mooi kunnen delen.

En tja… wat ik op zondag gedaan heb? Waarschijnlijk niets haha, ik kan het me niet meer herinneren (en nee, dit komt niet door de alcohol!! Haha). Laten we het maar houden op een rustige dag, lekker niets doen.

Op maandag had ik me eerst verslapen en toen ik me aan het klaarmaken was voor het volgende uur kreeg ik een appje van Talitha dat onze leraar er niet was en de vervangster vre-se-lijk was: dus ik kon beter niet komen. Nou, dat laat ik me geen 2 keer zeggen haha. Heerlijk nog een dagje thuis gebleven dus. Nog weer een hele tijd geskypt :)

Op dinsdag weer naar school. Het zou de laatste keer lunchen met Emma zijn, dus we hebben goed genoten van onze salades in het zonnetje, het was nl. 25 graden! Ook hadden we onszelf dan eindelijk, na al die weken in de vitrine gekeken hebben maar nooit wat gehaald, getrakteerd op de limoen- en chocoladetaart. Na deze flinke lunch moest ik wel weer naar school, want we konden nog een test doen om een extra certificaat te halen. Onze leraar had ons al verteld dat dit de meest makkelijke test ooit zou zijn. Want iedereen, van diegene die totaal geen engels kunnen tot diegene met het hoogste level, krijgt precies dezelfde test. Ik moest dan ook wel lachen toen ik de eerste paar luistervragen hoorden. Voorbeeld: Hi Jane, what are you doing here IN THE LIBRARY? Hi John, I’m STUDYING and you? I’m WORKING. De bijbehorende vragen: Waar zijn ze? Wat doet Jane daar? Wat doet John daar? En die woorden in hoofdletters worden uitgesproken alsof je tegen een doof iemand praat. Ik heb me dus wel een uurtje vermaakt haha. Na de toets was het dan weer tijd om naar huis te gaan en te eten.

Op woensdag hadden we een speciale dag op school: Field Day, oftewel Sportdag. Temperatuur van die dag: 29 graden! Meedoen was niet verplicht, aanwezig zijn wel. Dus wij hadden besloten om heerlijke zomerkleren aan te doen en gewoon in het park te gaan liggen en aanmoedigen. Het zou nl. in het Golden Gate Park zijn. Om 10 uur moesten we verzamelen, dus we waren daar om kwart voor 11, mooi op tijd haha. En om 11 uur begonnen de wedstrijden. We hebben heerlijk een paar uur in de zon gelegen en om 1 uur zou er pizza komen. Helaas waren wij één van de laatsten in de rij, en waren de eerste paar 100 studenten blijkbaar heeeeuuul hongerig, want de pizza was op voordat wij aan de beurt waren… Pff… Daar lig je dan 2 uur voor in het gras :P Toen maar met Talitha naar Market Street, op zoek naar een cafeetje waar we buiten konden zitten. Gevonden, dus lekker pannenkoeken gegeten :) Hierna weer naar huis, klaarmaken, want ’s avonds gingen we met onze hele Cambridge class bowlen en pizza eten (misschien dus ook niet zo erg dat de pizza in de pauze op was haha). Het bowlen was super leuk en gezellig. Ik heb uiteindelijk iedereen eruit gebowld :D Yeah!! Goooo ME haha.

Op donderdag werd ik helaas erg ziek wakker, was zo slap als een vaatdoek, dus besloten om niet naar school te gaan. ’s Avonds was echter onze diploma uitreiking, en ik moest en zou daar bij zijn, dus toch rond 5 uur maar in de bus op naar school. De rit in de bus was een hel, geen airco en het was knettersheet. Gelukkig viel de hitte in school mee. We verzamelden allemaal in de collegezaal en op de stoelen lagen van die echte Amerikaanse afstudeer hoedjes. Die opgezet en toen begon de ceremonie. Onze school had er echt alles aan gedaan om het zo Amerikaans mogelijk te maken. Een aantal studenten kregen een extra award (Talitha kreeg nog een geniale award: ze hoorde bij de 5 mensen met hoogste aanwezigheidspercentage. Onder de studenten ook wel bekend als de LoserAward (sorry Talitha :P), ze had nog zo haar best gedaan om wat lessen te missen zodat ze er niet bij zou horen, maar heeelaaaas haha). Daarna werden we (onder begeleiding van het Amerikaanse volkslied) naar voren geroepen, kregen we ons opgerolde papiertje en werden we door alle leraren gefeliciteerd die op een rij stonden. Na deze ceremonie kregen we nog taart. Onderweg naar huis besloten Talitha en ik om nog een laatste keer naar de bios te gaan: Neighbours. Erg leuke film :D

Op vrijdag was dan de allerlaatste schooldag aangebroken… Je kijkt er naar uit, maar je ziet er ook heel erg tegenop; afscheid nemen is nooit leuk. Wat wel grappig was, bijna geen enkele student was in school. Sommige leraren hadden helemaal geen studenten haha. Maar!! Onze klas was helemaal compleet! 15 studenten, allemaal aanwezig :D Het eerste uur hebben we nog een beetje iets gedaan, maar daarna hebben we 1,5 uur lang Pictionary gedaan. Laten we het erop houden dat niet iedereen getalenteerd als tekenaar kan zijn haha. Aan het einde van de les had Daniel (uit Zweden) nog speciale koekjes meegenomen, dus die hebben we heerlijk opgegeten en ondertussen nog een laatste groepsfoto gemaakt. En toen was het 10.55uur, tijd om weg te gaan. Echter, niemand stond op, niemand wilde weg haha. Om 11.05 ofzo merkte de eerste pas op dat we allemaal bleven zitten. Toen was dan echt het brulmoment daar, pfff… wat een emotionele doos ben ik dan ook. Zelfs onze leraar had het er moeilijk mee.. Hij vond dit toch wel de leukste Cambridge class ooit. Toch een compliment :)
Na dit afscheid besloten we om nog maar eens samen te gaan lunchen. We konden onze diploma’s namelijk pas vanaf 15.00uur ophalen (goed geregeld EF…!), dus heerlijk nog echt voor de allerlaatste keer m’n favoriete salade gegeten. Nog op de foto met de barman/ober, die ons al herkende als we daar binnenkwamen haha. En daarna weer naar school. Gelukkig konden we onze diploma’s wat eerder ophalen, uiteraard miste er nog wel weer het één en ander, dus toch nog wat langer wachten. Een allerlaatste foto in school gemaakt met onze diploma’s en toen Bye Bye EF! Toch raar om dan zo de school uit te lopen en te weten dat je daar waarschijnlijk nooit weer terugkomt.
’s Avonds ging ik met Talitha en Emma nog een laatste keer naar Mels Drive In, zij gingen nl. allebei de volgende dag naar huis. En toen was het daarna toch echt het rotste moment tot nu toe: afscheid nemen van hun. Van Talitha viel nog wel mee hoe moeilijk het was, hoe ver is Nieuwegein dan ook van Hengelo :P? Haha, dus dat was meer een ‘tot over 6 weken’! Met Emma natuurlijk wat anders, al is Finland ook niet het einde van de wereld, maar toch. Leuk was het niet…

En dan zit je daar dan op zaterdag… je hele Facebook loopt vol met mensen die afscheidsberichtjes plaatsen, nou daar wordt je stemming dan ook niet beter van. Ik wilde bijna dat ik ook naar huis zou gaan :P (Dat is nu wel weer weg hoor haha). Eerst maar een tijd met paps en mams geskypt en daarna m’n kamer opruimen, spullen pakken en alles sorteren. ’s Middags nog geprobeerd bijna de helft van mijn kleren bij een Thrift Store te verkopen, maar blijkbaar waren mijn kleren niet goed genoeg. Ze wilden welgeteld 4 dingen hebben, waaronder mijn spuuglelijke Halloweenjurk die zij helemaal geweldig vonden. Dat zegt dan blijkbaar wel weer genoeg over hun smaak haha. Toch nog $18 weten te verdienen! Daarna even boodschappen gedaan (grote fles cola met een heel pak Oreo koekjes: Comfort Food haha). En toen ’s avonds in m’n uppie, heel zielig alleen op de bank in het donker een film gekeken en me volgevreten in Oreo koekjes en de fles cola leeggedronken. Ik mocht van mezelf even zielig zijn ‘dat ik nog 6 weken moest blijven’. Hoe gek kan een mens dan ook in elkaar zitten haha. Ik wilde die avond echt ook naar huis en was bijna jaloers op de anderen die onderweg in het vliegtuig zaten.

Op zondag weer verder gegaan met spullen pakken, kamer opruimen, schoonmaken en alles weer sorteren. Ik kwam erachter dat ik een koffer vol met spullen mee ging nemen naar Phoenix en er nog zeker een koffer met spullen nu in m’n kamer zou achterblijven… oh ooh… Daar moet ik nog wel even wat aandoen voordat ik echt naar huis ga.
’s Avonds ging ik uiteten met m’n host Roberto. Hij vond mij zielig haha, dus wilde mijn laatste avond leuk maken. Toch wel heel aardig van hem. En ondanks dat we het in het begin absoluut niet konden vinden, ging het de laatste tijd toch wel erg goed en ben ik blij dat ik in dit huis terecht ben gekomen. Zijn oom Jorge en mijn ex-roommate Artemisa gingen ook mee. Heerlijk El Salvadorian gegeten en aan het einde hebben ze nog een liedje voor me gespeeld/gezongen, heel lief :D En daarna weer naar huis. Ook meteen doei moeten zeggen tegen Roberto, want hij moest de volgende dag werken.

Op maandagochtend nog de allerlaatste dingen gedaan en toen op naar het vliegveld: op naar 6 weken vakantie, met als eerste stop Phoenix! Uiteraard was mijn koffer te zwaar, dus moest de laptop eruit. Toen werd ik er tijdens de security uitgepikt, want ik had wat in mijn broekzakken zitten (broekzakken die ik niet had haha), daarna kreeg ik nog op m’n kop dat ik mijn laptop in de tas had laten zitten, en die moest uit het hoesje.. Whoops, dit ging allemaal lekker. Toch was ik bijna 2 uur te vroeg bij de gate, helemaal klaar voor m’n week luieren aan het zwembad :D
De vlucht bleek maar 1,5 uur te duren, dus voor ik het wist was ik in Phoenix. En binnen een uur na landen stond ik al bij m’n B&B voor de deur. Heerlijk die binnenlandse vluchten!
Het huis hier is super. Lekker grote tuin met een super zwembad. Een heerlijke patio, waar het goed uit te houden is :) en ik heb mijn eigen badkamer. Heerlijk dus!
En nu heb ik hier al 3 dagen eigenlijk niets gedaan. Geskypt met Nederland, gezwommen, in de zon gelegen, uitgeslapen, films/series gekeken, lekker luieren dus :) Ik ben nog wel 1 keer naar de supermarkt geweest voor wat eten en verder ben ik het huis nog niet uit geweest haha. Morgen ga ik een dagje in m’n uppie naar de Phoenix Zoo. Ben benieuwd hoe lang ik het daar alleen weet vol te houden :) En als het te warm wordt kom ik gewoon weer terug naar m’n fantastische zwembad! Dit weekend dan nog weer relaxen en dan op maandag op naar Wiliams, Monica en Pete bezoeken :D!

En dat waren dan in ieder geval de verslagen vanuit San Francisco… Ik kom nog 2 daagjes daar terug, maar dat zal wel geen verslag waard zijn. (Al weet ik volgens mij overal een lulverhaal van te maken haha).

Bedankt voor het lezen en de leuke reacties! :)

Liefs, Marleen.

  • 23 Mei 2014 - 08:12

    José:

    Nou dat was.het dan . Nu nog even lekker genieten en dat samen met je ouders.
    Geweldig toch . Bedankt voor alle mooie reisverslagen .
    Ik heb ze met plezier gelezen .
    Nog een hele fijne tijd daar en alvast een goede reis terug naar Nederland .
    Gr je fan José .

  • 23 Mei 2014 - 08:57

    Anny:

    Ja en dat was het dan bijna!!! Nu zeg ik: wat ging die tijd snel maar die laatste dagen ( nu nog 11 ) duren voor mijn gevoel langer dan de afgelopen maanden.
    Ik heb het al eerder gezegd: maak je borst maar nat, mama drukt jou helemaal plat!!!!

    Geniet nog van de laatste dagen en tot 3 juni!!

    XXX mama.

  • 23 Mei 2014 - 15:02

    Gerrit En Barthina:

    Hallo Marleen,

    Heerlijk genieten van je welverdiende vakantie of niet dan.
    Mooi vooruitzicht hard weglopen als jij je moeder ziet ha ha je wordt geplet
    Nee hoor zou ik ook doen fijn om elkaar weer in het echt te zien
    Mooie verhalen Marleen zoals mijn zus ook al zei ik heb ze ook met plezier gelezen Wanneer is je volgende reis?

    Veel plezier nog meid! Tot ziens

    Groetjes Barthina en Gerrit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 22142

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 06 Juli 2014

Studeren in San Francisco

28 Augustus 2011 - 15 November 2011

Californië

Landen bezocht: