School, homework, studying, exams etc. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu School, homework, studying, exams etc. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu

School, homework, studying, exams etc.

Blijf op de hoogte en volg Marleen

16 November 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hello allemaal!

Het is weer tijd voor een verslag! Dit keer wel een ander verslag. Ik kreeg nl. berichten van thuis dat mensen zich afvroegen of ik hier überhaupt wel iets aan school doe haha. Ik dacht dat dat te saai was om te vermelden ;) Maar okee! Hierbij een verslag inclusief schoolbezigheden.

Mijn schoolbezigheden bestaan uit 5 dagen in de week naar school. Op maandag en woensdag van 8.15 tot 12.35, op vrijdag van 8.15 tot 11.05 en op dinsdag en donderdag in de middag van 12.45 tot 17.05. Prima rooster dus :) Ik heb elke dag 2 lessen General English en van maandag t/m donderdag heb ik nog 1 les Business per dag; 2 dagen Entrepeneurship en 2 dagen Economie.
Naast naar school gaan kennen ze hier helaas ook huiswerk. Voor Business viel dat tot nu toe allemaal mee, maar voor General English is dat elke dag wel wat. Een tekst van 20 kantjes lezen, grammatica oefeningen, vocabulaire opzoeken, een presentatie voorbereiden en af en toe een test. Hij weet altijd wel iets te verzinnen :P We moeten natuurlijk wel waar krijgen voor ons geld haha. Voor Entrepeneurship moet ik nu (samen met een Duutser en een Belg) een Business Plan schrijven en voor Economie moet ik een essay schrijven en een presentatie houden (ook weer samen met de Belg, we houden het altijd lekker Europees :P).

Ik was gebleven bij de vrijdag. Hier dus van 8.15 tot 11.05 naar school geweest. Daarna even op school gebleven en geskypt. Bijna iedereen heeft nl. op vrijdag tot 12.35 les, maar ik heb dat dus op maandag. Toen de rest ook klaar was met school ben ik met Jana even gaan winkelen. 2 shirtjes voor $30 gekocht :D Daar houd ik van! Daarna snel naar huis en klaarmaken voor het feestje van ’s avonds. Een Nederlands meisje werd dus 21, dus we gingen uit eten naar een Hawaiiaans restaurant. Eerst nog even bij de anderen in de residentie gezeten en toen iedereen klaar was naar het restaurant gegaan. Dit zag er echt super uit en er was ook live muziek. Daarnaast hadden ze erg lekkere grote cocktails :D Helaas daarna niet meer uit geweest wegens logistieke problemen van mijn kant, waarop ik dus thuis ben beland :P Toch een zeer geslaagde avond gehad! Bij thuiskomst nog tot 2 uur ’s nachts met mama geskypt. Heb het uiteindelijk dus toch nog laat gemaakt haha.

Op zaterdag heb ik een relax dag gehad. Eerst lekker uitslapen. Daarna m’n was gedaan, dat was nl. wel weer eens nodig. En eind van de middag zouden we wat gaan doen omdat het Yoori’s laatste dag was. Echter, Yoori had haar vliegtuig van New York naar San Francisco gemist, waardoor ze een vlucht later moest nemen en pas om 19.00 zou landen. Dus dan gewoon uit eten, ook prima :)
Helaas gaat alles hier in huis op z’n Zuid-Amerikaans, ofwel iedereen is altijd errug laat. En met errug laat bedoel ik gerust 2 uur te laat! We waren dus ook pas om 19.45 op het vliegveld, nadat we eerst nog Jana en een Japans meisje hadden opgehaald. En in plaats van om 19.30 bij het restaurant waren we er pas om 20.50! Tot mijn grote verbazing waren wij ook nog de eersten! De familie van mijn gastvader was dus nog later! Uiteindelijk wel een erg gezellige avond gehad. (Dat we pasta gingen eten zal ik dan maar even achterwege laten :P Het ijsbuffet was wel erg lekker!)

Op zondagochtend ben ik vroeg opgestaan om voor Yoori een laatste ontbijt te maken. De Nederlandse pannenkoeken met appel en banaan bevallen hier nl. erg goed! Daarnaast heb ik ook nog eens croissantjes gebakken. Ze waren erg lekker! Dat ze de grote hadden van m’n duim doet er dan ook niet toe haha. De rest van de dag nog wat voor school gedaan. Ik moet natuurlijk wel m’n huiswerk maken, anders krijg ik straks weer strafwerk op de gang!!
Op maandag weer vroeg m’n bed uit, de wekker gaat hier nl. 3 keer in de week om 6.00/6.30 uur. Toch best vroeg vind ik.. Gelukkig staat mijn fruitontbijtje dan altijd vers gesneden klaar op tafel :)
Om naar school te komen moet ik eerst de BART nemen, een ondergrondse trein-achtig iets. Daarna een klein stukje lopen en dan een bus nemen die heel handig vlak naast school stopt. Dit klinkt ideaal. Wat echter elke ochtend weer een obstakel is zijn de Aziaten die in dezelfde bus moeten. Mijn bus begint nl. op Market Street gaat dan dwars door China Town richting Fisherman’s Wharf, waar mijn school is. Op dit soort momenten kan ik mijn lengte en gewicht erg waarderen. Want die Aziaten duwen en trekken erop los hoor! Stel je toch eens voor dat de bus zonder je vertrekt!! Dat er elke 2 minuten een bus komt naar China Town hebben ze denk ik nog niet door… Stiekem lach ik me elke ochtend kapot. Iedereen staat nl. op het puntje van de stoeprand helemaal voorovergebogen naar de richting te kijken waar de bus vandaan moet komen. Zo gauw de bus dan de hoek om komt gaan ze allemaal in de startblokken staan. Klaar om naar de deur te rennen! En met rennen bedoel ik ook echt rennen haha. Van de week had ik ’s ochtends een keer geluk dat de busdeur pal voor mijn neus stopte. Dus ik netjes wachten tot de mensen uit de bus gingen (Dat gaat hier nl. door dezelfde deur). Echter! De kleine, bijna bejaarde Aziaten liepen aan mijn arm en rug te duwen en te trekken om erlangs te mogen. Toen heb ik me omgedraaid en ff haarfijn uitgelegd dat het op zich wel netjes is om eerst de anderen eruit te laten en dat de bus heus niet zonder hun weg zou rijden. Ik geloof dat ze niets van mij snapten (ondanks dat ik het uiteraard in het Engels vertelde), maar ik kreeg daarna wel erg veel ruimte om de bus in te lopen en rustig een plekje uit te zoeken :D Daarnaast kreeg ik nog wat complimenten van andere studenten en Amerikanen in de bus haha. Heb ik mijn plicht ook weer gedaan :D En daarnaast is het elke keer weer grappig om ze bezig te zien haha. Verder op maandag eigenlijk niets bijzonders gedaan.

Op dinsdag hoefde ik dus pas ’s middags naar school. Dus ’s ochtends met Gaya geskypt :D Eindelijk een virtuele rondleiding door het huis gehad! :) ’s Avonds ben ik dan tegen 18.00/18.30 uur thuis. Dan eten (maken) en nog huiswerk doen. Want ook op dinsdagmiddag krijgen we genoeg mee voor woensdagochtend. ’s Avonds nog ff snel aan de bak dus.

Dan woensdag weer vroeg op ’s ochtends. Na school nog ff met papa en mama geskypt en daarna ben ik met Talitha naar de residentie gegaan. Eerst ging ik even met haar mee naar de laundry en daarna boodschappen doen voor het hoogtepunt van de dag, of misschien wel week? Of zelfs het hoogtepunt van mijn tijd hier?? Op eetgebied zeker! Want……. BOERENKOOL! Na al die weken wachten en al foto’s gezien van de andere Nederlanders die het gemaakt hadden, kon ik natuurlijk niet achterblijven. Het kostte wel iets meer werk, want gesneden boerenkool kennen ze hier niet. Dus je moet toch echt zelf alle blaadjes snijden. Maar dat is perfect gelukt! En het smaakte overheerlijk! We hadden zelfs nog over, dus ik kon de volgende dag weer boerenkool eten.
Na het eten ben ik nog tot 22.30 in de residentie gebleven (om die tijd moeten alle ‘buitenstaanders’ nl. de residentie uitchecken, anders krijg je problemen).

Gisteren ’s ochtends lekker uitgeslapen :D En natuurlijk weer huiswerk gedaan. We moesten een ‘presentatie’ houden over een film die we gezien hebben in de les. Voor de geïnteresseerden in een zeer moeilijke, absoluut niet voorspelbare film: Mulholland Drive. Na de film heb je echter wel het internet nodig om de film te snappen :P
’s Middags weer op naar school en ’s avonds moest ik helaas leren voor een test die we de volgende dag hadden. Tussendoor nog ff een filmpje gekeken, SOG doet het hier in Amerika nl. ook :P
Vanochtend dus weer op tijd opstaan en naar school voor de test. Helaas bleek ik toch iets teveel geSOGd te hebben, dus het moet nog blijken of ik mijn gemiddelde van een B+ kan behouden.
Deze week hebben alle andere levels weer de Level-Up-Test gedaan. En vanaf maandag krijgen we dus 3 nieuwe studenten in de klas. Hebben we een keer een ‘normaal’ aantal mensen in de klas. Nu zijn we elke keer met 8, wat op zich ook wel weer lekker is. Maar met iets meer mensen ligt de focus van de leraar toch iets meer verspreid.
Na school ben ik in m’n uppie gaan winkelen :O Toch ben ik er nog steeds geen fan van. Hoe kan ik nu zelf beslissen of ik iets mooi vind of niet??? Hahaha. Daarom ook maar foto’s in het pashokje gemaakt en met mama geappt. Hoezo aan de andere kant van de wereld haha. Die moderne technologie is zo gek nog niet!

Nu ga ik zo maar vast huiswerk voor volgende week maken. Vanavond ga ik weer naar de residentie en daarna dan toch echt naar een 21+ bar. Morgen krijgen we een rondleiding door China Town en Japan Town en daarna misschien nog even bij Fisherman’s Wharf kijken. Op zondag heb ik van 10.00 tot 14.00 cursus van de SPCA voor mijn vrijwilligerswerk :D En aanstaande donderdag gaan we alweer naar Los Angeles!! Dus dan moeten al mijn projecten wel af zijn. Dus nu maar snel aan de slag.

Dan weer de eindmededeling. Ik sta alweer op 44 stemmen, de nummer 1 op 104. Dat moet nog steeds te doen zijn vind ik! We hebben geloof ik nog 3 weken de tijd. Dusssss… doe nog even vrolijk allemaal mee! Ga op een laptop of pc naar de volgende link:

https://www.facebook.com/EFNederland/app_210628719101633

Eerst de pagina liken en inloggen. Na het stemmen kan je eventueel wel weer disliken ;). Daarna verschijnt er onderaan de pagina een lijst met alle deelnemers. Stem dan op mij en ik zal u weer eeuwig dankbaar zijn!

Liefs Marleen.

  • 16 November 2013 - 09:38

    Gerrit En Barthina:

    Hoi Marleen,

    Oo dus je werkt ook nog wel? Huiswerk en zo? Ha ha maar tussendoor echt genieten van het mooie daar. Je ouders waren hier en hebben foto's laten zien van je woonadres prachtig. Wat een avontuur. Zag dat je mij in Singapore ook een berichtje had gestuurd sorry heb ik gemist.
    We hebben het heel mooi gehad erg jammer van de gemiste dagen Maar ik hoop nog een keer weer terug te gaan.
    Nou meid blijf genieten daar en succes met school.

    Liefs Gerrit en Barthina

  • 16 November 2013 - 18:11

    Anny:

    Hoi,

    Zo wat een drukke schooldagen heb jij.....!! Gezellig al die Aziaten op jouw pad....
    Ben heel benieuwd hoe het gaat bij de SPCA.

    Dikke knuffel!

  • 16 November 2013 - 19:11

    Walter:

    Hoi Marleen,

    Ben blij te horen dat je er ook nog studeert.
    Geniet van de tijd in SF want voor je het weet zijn wij er ook.
    Kunnen we samen naar China en Japan Town en de mooie Bridge.

    Veel plezier en liefs, Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 22185

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 06 Juli 2014

Studeren in San Francisco

28 Augustus 2011 - 15 November 2011

Californië

Landen bezocht: