In Amerika!! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu In Amerika!! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu

In Amerika!!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

29 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo allemaal!

Hier dan het eerste berichtje uit Amerika. Ik ben eindelijk in het hotel aangekomen. Het is hier nu bijna 10 uur 's avonds. Ik zit nu op mijn bed, waar we geloof ik met het hele gezin wel in hadden kunnen slapen, zo groot!

Vanochtend om 6.30 zijn we van huis weggegaan, iets na 8 waren we al op Schiphol. Ik kon pas vanaf 9.10 inchecken, dus eerst nog met paps, mams en Koen wat gedronken. Daarna inchecken en toen was het ook al tijd om door de douane te gaan. Afscheid genomen en hop... op naar Amerika :D

In Nederland ging alles vrij snel, heb nergens echt lang hoeven wachten en ook het vliegtuig vertrok op tijd. Er zat niemand naast me, dus kon lekker breed zitten :)

In Engeland aangekomen begon pas echt het wachten. Eerst door de douane (om voor de zoveelste keer mn laptop uit de hoes en uit mn koffer te halen en er daarna weer in te stoppen). Daarna moest ik van 12 uur tot 3 uur wachten. Op het bord zou de gate verschijnen waar ik moest zijn, maar die kwam maar niet. De gate ging om 14.50 open en om 15.00 uur wist ik pas waar ik heen moest. Dus ik met mn koffer rennen naar de gate, moest ik daar alsnog 30 min wachten. Tijd zat dus :P

Helaas viel het vliegtuig nogal tegen. Ik kon alleen helemaal rechtop in mijn stoel zitten, maar dan moest diegene voor me niet zn stoel platleggen (wat hij dus wel deed), dus de hele weg schuin gezeten. Volgende keer toch maar extra beenruimte boeken. Verder waren er 10 schreeuwende baby's en kinderen aan boord (maar ach, klein detail :P). Gelukkig wel wat kunnen slapen, zodat we al snel in Los Angeles waren.

Weer door verschillende controles heen en allemaal stuk voor stuk streng en afstandelijk, maaaaar... ik ben er door gekomen :D

Toen mn koffer ophalen, wat een uur duurde. Daarna voor de laatste keer in de rij, om naar buiten te kunnen. En dan denk je alles gehad te hebben, maar nee hoor. Dan moet je nog met de shuttle naar het hotel toe. Ze zouden er binnen 5 a 10 minuten zijn. Dit werd 50 minuten.

Gelukkig uiteindelijk toch in het hotel aangekomen. Ik heb een mooie kamer met een super kingsize bed :D Nu snel gaan slapen en dan morgen de busreis naar Lompoc toe!

Xxx

  • 29 Augustus 2011 - 08:55

    Inge:

    Ik vind die weersverwachting wel erg gemeen om hier op de site te zetten!
    Wat een ... weer hier, en daar zoooo lekker.

  • 29 Augustus 2011 - 09:28

    Anny:

    Het belangrijkste is dat je er bent. Dat de douaniers niet de vriendelijkste mensen in Amerika zijn dat wisten we uit ervaring toch?
    Hopelijk ben je lekker uitgerust als je wakker wordt en zie je alles weer door een andere (zonige) bril.
    Geniet van de busreis naar Lompoc.

    Liefs mama

  • 29 Augustus 2011 - 19:15

    Lisette:

    Aloha!

    Fijn dat de reis goed verlopen is (ondanks de jankende kinderen waar jij zo gek op bent)! En dat kingsize bed klinkt heerlijk, heb je ook lekker geslapen? Ik krijg trouwens geen bericht als je een bericht op je blog hebt geplaatst, dus ik denk dat daar wat fout is gegaan. Kan je misschien kijken of dat je alsnog lukt? Ik blijf graag op de hoogte van je avonturen namelijk ;)

    Nou heel veel plezier en veel succes op je eerste stagedag!!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 22161

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 06 Juli 2014

Studeren in San Francisco

28 Augustus 2011 - 15 November 2011

Californië

Landen bezocht: