One month anniversary! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu One month anniversary! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu

One month anniversary!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

10 Oktober 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Weer een wekelijks verslagje :)

Op vrijdagavond zou ik met een Duits huisgenootje naar een echt Duits restaurant gaan en daarna naar de bios. Ik had het menu dagen van te voren al bekeken en ook al gekozen wat ik ging nemen! Aardappelpannenkoeken vooraf met daarna een giga ‘wienerschnitzel met bratkartoffeln und salat’. Mijn huisgenootje had zelfs geregeld dat ze een uur eerder van school weg mocht! Want om 5 uur ging het restaurant open en het schijnt er nogal druk te zijn. Dus om half 5 op naar Suppenküche. Staan we met onze lege maag voor de deur te kijken naar een papiertje: wegens een privé feest zijn we vanavond gesloten… Flink balen dus! Dan maar naar de pizzeria. Onze pizza kregen we niet op, dus die wilden we mee naar huis nemen. Onze ober neemt de pizza resten mee en toen: BAM! Op de grond. Vele excuses en een hele nieuwe pizza later gingen we maar op naar huis met gewijzigde plannen: een filmavondje met wijn erbij.

Bij thuiskomst bleek helaas één van m’n 22 huisgenoten een feestje te geven. Aangezien we maar één soort van woonkamer hebben, liep ons filmavondje in het water. Dan maar ’s nachts naar Twin Peaks wandelen en foto’s in het donker maken. Ook best gaaf :)

Op zaterdag had ik eerst een skype-ochtend. Daarna zouden we naar Haight-Ashbury gaan. Dé hippiewijk van San Francisco. Hier gingen we shoppen :D Nog wat gevonden ook tussen al het hippie spul haha. Na het shoppen een giga ijsje bij de Ben & Jerry’s gehaald. Een half uur later hadden we eindelijk de ijsjes op en een mooie chocoladesnor. Wat een bende zeg :P Deze ijsjes waren gewoon niet charmant op te eten. Met een overvolle maag toen op naar het Golden Gate Park. Daar zou een gratis festival zijn. Na ruim een uur gelopen te hebben, hebben we maar besloten ergens in het park te gaan zitten en dat festival de volgende dag te doen. We hoorden zelfs geen muziek, dus we zaten er nog ver vanaf!

’s Avonds hebben we eerst een tripje naar de supermarkt gedaan. We hadden wijn, koekjes, chocola en natuurlijk appelsap nodig voor onze 2e poging tot filmavond houden! Gelukkig is poging 2 gelukt :D

Op zondag toch maar besloten om niet naar het Golden Gate Park te gaan voor het festival. We gingen naar Castro voor de échte Gay Pride dit keer. Daar aangekomen bleek het een fancy fair te zijn en geen optocht. Ik weet niet wat die informatieman ons allemaal wijs heeft gemaakt? Misschien snapt hij gewoon niet wat een Gay Pride is. Maar beide zondagen waren inderdaad iets met homo’s, maar in de verste verte geen Gay Pride. Dus na een uurtje weer naar huis toe en de rest van de dag thuis rustig aan gedaan.

Nog even een belangrijk stil-sta-momentje op de zondag: Ik zit hier nu al een maand! De tijd gaat zó ontzettend snel. Al heb ik ook wel weer het idee alsof ik hier al heel erg lang zit. Het voelt allemaal al niet vreemd meer. Begin me in de stad al goed thuis te voelen :)

Gisteren hadden we een field-trip met onze klas (welgeteld 6 mensen). We gingen naar de Italiaanse wijk: North Beach. Eerst naar de beroemde boekenwinkel geweest: City Lights Bookstore. Daarna wat andere bekende plekken bekeken. Onderweg naar de Library kwamen we langs een snoepwinkel waar buiten een bord stond: Free samples! Met 2 Hollanders in de groep moesten we uiteraard bij het zien van het woord ‘Free’ wel even naar binnen ;) Samen besloten om van diverse soorten 2 snoepjes te kopen en dan te gaan proeven welke het beste is. Onderweg naar buiten vroeg de verkoper of we Free samples van het ijs wilden. Free? Uiteraard! We mochten elke ijssoort proberen die we wilden! En lekker dat het was! Dit zouden ze in Nederland ook moeten invoeren haha. Al zal de winkel dan snel failliet zijn denk ik. We hebben dus ook geen ijs gekocht, alleen onze snoepjes :P Buiten voor de deur hebben we alle snoepjes geprobeerd en jemig, wat ranzig zeg! Een aantal was zo vies dat we ze uitgespuugd hebben. Toen vroegen onze klasgenoten waarom we ze gekocht hadden als we ze niet lekker vonden. Ja wisten wij veel?! We proeven ze toch ook nu. Maar wat blijkt, je mocht ook van elk snoepje een sample hebben! Dus voor niets snoep gekocht! Beetje jammer haha.

Morgenavond ga ik naar de SPCA! Er is een vrijwilligersbijeenkomst en ze zoeken ook vrijwilligers voor in hun Animal Clinic. En die is groot!!! (voor de geïnteresseerden: www.sfspca.org) Ik hoop zó dat ze me als vrijwilliger kunnen gebruiken :D!

Dan nog weer even een oproepje om te stemmen. Er is een tussenstand gegeven en sommige mensen hebben al 40 stemmen en ik nog 0! Dus please stem op mij haha! Het is heel simpel :) Ga naar: https://www.facebook.com/EFNederland/app_210628719101633, scroll naar beneden en stem op mij! Deze wedstrijd is dus georganiseerd door Education First, http://www.ef.nl/, en ik kan er een vliegticket ter waarde van €700,- mee winnen! Super bedankt!

Liefs Marleen.

  • 10 Oktober 2013 - 12:43

    José:

    Nou Marleen , dat waren weer heel wat belevenissen . In ieder geval krijg je genoeg leuke dingen mee . Fijn dat je al lekker gewend bent en het naar je zin hebt . De kop is eraf .
    Nou meis op naar de volgende leuke dingen to do .
    Succes en have fun .

    Gr. JOSÉ

  • 10 Oktober 2013 - 17:12

    Erwin:

    Leuk verslag. Ik wil graag op je stemmen, maar wat ik ook scroll, ik weeg nu al een ons en kan niets vinden waar ik op moet klikken. Ik krijg alleen de reclame van de blogwedstrijd. Ligt natuurlijk aan mij.

    Veel plezier nog.

    Groeten van ons allemaal (Erica, Erwin, Marchien, Talitha en Pieter)

  • 10 Oktober 2013 - 19:22

    Barthina En Gerrit:

    Hoi Marleen,

    Al een maand weer de tijd gaat snel.
    Je hebt weer mooie verhalen geschreven hoor.
    Van ons verdien je die punten maar ik heb dezelfde ervaring.
    Doe wat jij vraagt maar krijg alleen de site met de reclame en scrollen levert niets op.
    Nou meid blijf genieten daar he?

    Veel plezier en liefs van ons

  • 10 Oktober 2013 - 23:38

    Anniebrughuis:

    Hallo Marleen je had weer een mooi verslag.Volgens mij gaat het best goed met je.Verlang je al weer om aan het werk te gaan.Wat is het voor soortvrijwilligswerk wat je graag wilde doen? Ik wilde ook voor jouw stemmen maar mij lukte het ook niet.Dacht dat het aan mij lag. Veel succes verder.gr Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 22158

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 06 Juli 2014

Studeren in San Francisco

28 Augustus 2011 - 15 November 2011

Californië

Landen bezocht: