A new home - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu A new home - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu

A new home

Blijf op de hoogte en volg Marleen

28 Oktober 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Een nieuw verslag vanuit een nieuw huis!

Vorige week zondag ben ik dus ’s avonds verhuisd :) Nadat ik meer dan een uur op de taxi gewacht had, werd ik binnen 10 minuten bij mijn nieuwe huis afgezet. Ik werd letterlijk met open armen ontvangen. Roberto is een hele aardige man, alles en iedereen is welkom in huis. Wat er dan ook voor zorgt dat we niet met 3 in het huis wonen, maar op het moment met 6. De student die voor mij hier was mocht nog een week blijven, die slaapt dus op de bank. In de ene helft van de woonkamer woont een Mexicaanse man, al een jaar. En in mijn slaapkamer zit nog een vrouw van 30 die tot eind december blijft. Drukke bedoening dus, maar wel erg gezellig :D
Wat geld betreft gaat dit gastgezin me heel wat geld opleveren, of beter gezegd het gaat me minder geld kosten. Er zijn hier nl een gratis te gebruiken wasmachine en droger in huis en daarnaast is het internet gratis! We mogen zoveel eten pakken als we willen, de koelkast zit dan ook goed vol. Daarnaast is mijn roommate heel aardig. Ze is even oud als ik en blijft ook precies even lang hier :D Hier ga ik het dus wel volhouden tot juni :D

Op maandag had ik mijn eerste lesdag in mijn nieuwe niveau. Ik zit nu alweer in het hoogste niveau: C2. En dat is ook goed te merken ook! Zo weinig als ik leerde in mijn vorige klas, zoveel leer ik bij deze leraar. Echt super! Ik ben nu van een gemiddeld ‘cijfer’ van een A naar een B gegaan. Maar ik heb nu dan ook nog 7 maanden om daar weer een A van te maken :D
’s Middags ben ik naar m’n nieuwe huis gegaan. Binnen 45 minuten ben ik thuis, ideaal! Thuis zat er een soort van ontvangstcommitee, iedereen was thuis. Mijn roommate was er zondagavond niet, dus die zag ik maandagmiddag voor het eerst. Ze had als ‘sorry dat ze er niet was’ een doos met cupcakes voor me meegenomen. Ik denk dat we het wel goed kunnen vinden samen haha! Na eerst gezellig in de keuken gezeten te hebben (net een écht huis :D) ben ik boodschappen gaan doen met Roberto. Eerst naar een Chinese supermarkt. Bijna geen doen om daar iets in een verpakking te kopen. Aan de buitenkant kan je nl. van de meeste producten totaal niet afleiden wat er in zit. Na de Chinese supermarkt gelukkig ook naar de Amerikaanse. Hier had ik een aantal dingen in het mandje gelegd om zelf te kopen, maar daar wilde Roberto niets van weten. Ik woonde nu bij hem in huis en hij zou voor boodschappen betalen. Daar zeg ik geen nee tegen!

Op dinsdag weer een normale schooldag, wel ’s ochtends eerst lekker kunnen uitslapen. ’s Avonds heb ik me kapot gelachen met m’n roommates. Het Koreaanse meisje (wat na een week dus weggaat) is zo gek als een deur. Niet normaal. Daarnaast kan ze eten als een bouwvakker, misschien nog wel erger haha. Al het Nederlandse eten vindt ze heerlijk, vooral van de appel- en bananenpannenkoeken kan ze geen genoeg krijgen.

Op woensdag had ik ’s ochtends vroeg les. Na de les kreeg ik te horen dat mijn pakketje was aangekomen! Dus hop, op naar de balie beneden en daar mijn pakket opgehaald. Blijkbaar is er toch iets aan chocoladepepernoten wat die Amerikanen hier niet vertrouwen. 2 jaar geleden hadden ze de gewone pepernoten dicht gelaten en de chocopepernoten opengemaakt en niet weer dichtgedaan. Dit keer was hetzelfde het geval. Alle chocopepernoten lagen verspreid door de doos en de doos was ook half dichtgemaakt. Een goed excuus om ze dan maar meteen op te gaan eten :P
Na school ben ik samen met Jana (een Belgisch meisje) naar mijn nieuwe huis geweest. Hierna zouden we boodschappen gaan doen voor de Foodtruck en Bonfire avond in het Presidio Park. Alle foodtrucks staan dan bij elkaar en daarnaast hebben ze allemaal kampvuren met stoelen er omheen waar je gewoon kan gaan zitten. Wij hadden dus allerlei lekker eten gekocht: worstjes, marshmallows en spullen om smores en cinnamon roles mee te maken. Tegen 7 uur waren we er, helaas alle bonfires al bezet. Maar we zijn gewoon bij anderen gaan zitten. Zo ontmoet je ook veel Amerikanen, erg gezellig! Ons eten was ook een groot succes. Al moesten de Amerikanen wel lachen om onze Nutella in plaats van echte chocolade om te smelten. Maar dit smaakte net zo goed, als het al niet beter smaakte! :D Tegen 10 uur zijn we weer naar huis gegaan. En aankomende woensdag is het weer. Dus wij zijn zeker weer van de partij!

Op vrijdag ben ik samen met m’n Belgische matties een hamburger gaan eten :D En daarna met één van hen nog op zoek gegaan naar een jas. Die heb ik hier nl. niet en het is hier nu toch wel kouder aan het worden. ’s Avonds zijn we met een groep eerst naar Dolores Park geweest om alcohol te drinken. Tja, je moet toch wat als je in de kroegen geen alcohol kunt kopen omdat je nog geen 21 bent :P Hierna zijn we naar Club X geweest, een club voor 18+. Nadat ik daar de vorige keer was geweest had ik besloten dat het eens maar nooit meer zou zijn. Helaas ging ik dus nog een keer en deze keer was het nog veel erger :P Het was Halloween avond en dat betekent voor Amerikaanse meisjes dat ze gehuld in niets met alleen een hoofddeksel op hun hoofd (een politiepet of een brandweerhelm o.i.d.) naar de club gaan om daar de h**r uit te hangen. Iets anders kan ik het helaas niet noemen. Weg met mijn Nederlandse ruimdenkendheid. Ze kunnen hier wel een lesjes preutsheid gebruiken. Toch was het nog wel een gezellige avond. Maar volgende keer wordt het toch echt een 21+ club.

Op zaterdag ben ik met nog 2 anderen een dagje naar de SF Zoo geweest. Het zou heel mooi weer worden die dag, helaas gold dat niet voor de buurt waar de Zoo is. Bewolkt en aardig koud, maar wel te doen. Ik heb er flink op los geknipt met mijn camera, heerlijk! De dierentuin was ook best wel een mooie. Niet super groot, maar de verblijven voor de meeste beesten waren aardig groot. En elk verblijf was versierd met Halloween spul. Zo kregen veel dieren een pompoen te eten of hadden de apen lakens in hun verblijf hangen die spoken moesten voorstellen. Dit tot groot plezier van de apen! Erg leuk om te zien. Voor de rest waren er overal punten met snoep voor de kinderen i.v.m. Halloween en gelukkig mochten wij ook :D
’s Avonds na de dierentuin nog weer even gewinkeld en nu echt een jas gekocht. Vanaf nu dus geen kou meer lijden! Daarna heerlijk in mijn bed, onder het genot van stroopwafels, Geer en Goor gekeken :D

Vandaag eerst ’s ochtends geskyped met Koen en Elles :D Daarna flink aan de slag om mijn deadline voor het teksten schrijven te halen. Er moet toch echt iets meer geld binnenkomen hier. San Francisco is duurder dan ik dacht!

Aankomende vrijdag mag ik mee naar een Mexicaans feest om de Dag van de Doden te vieren. Dat doen ze hier nl. erg groots, ik ben benieuwd! En natuurlijk is het donderdag Halloween hier. We hebben dan school, maar overdag allemaal activiteiten op school waar natuurlijk iedereen verkleed naartoe komt. Ga dinsdag maar ff voor een outfit shoppen. Ik wil als hamburger gaan XD!

Van de week kreeg ik de tussenstand van de blogwedstrijd. Ik sta gedeelde 4e plek, wel met heeeeuuul veel minder stemmen als de nummer 1: 60 stemmen verschil. Ik kan er dus nog heel wat gebruiken! Maar minstens 60 stemmen moet te doen zijn toch :D?! Dus dan hier nog weer ff de uitleg:

Ga op een laptop of pc naar de volgende link:

https://www.facebook.com/EFNederland/app_210628719101633

Eerst de pagina liken en inloggen. Daarna verschijnt er onderaan de pagina een lijst met alle deelnemers. Stem dan op Marleen Grefte :D Ik kan de stemmen goed gebruiken! Hopelijk maak ik dan een goeie kans om de wedstrijd van Education First, http://www.ef.nl, te winnen!

Weer bedankt voor de reacties :D!

Liefs Marleen.

  • 28 Oktober 2013 - 01:03

    Lisette:

    Wat super fijn dat je met open armen bent ontvangen door Roberto en de andere bewoners! Daar ga je het vast goed naar je zin krijgen de komende tijd :) Wat leuk om halloween eens mee te maken. ik ben erg benieuwd naar je hamburger-outfit, staat je vast heel goed haha! Foto's!!

    Xx

  • 28 Oktober 2013 - 02:26

    Christel:

    Hee marleen,
    Dat klinkt al een stuk beter dan je vorige 'huis'. Fijn dat het goed bevalt en dus geen rijst meer voor jou. lekker zeg:)
    Heel veel plezier en succes met alles!

    Liefs, Christel

  • 28 Oktober 2013 - 18:00

    Jose:

    Een nieuw stekkie gekregen en fijn dat je je er prettig voelt .
    Ik vind je maar een bezig bijtje daar . Je haalt er in ieder be al het maximale uit
    Geweldig . Nou geniet nog even van alles . Ik kijk uit naar je vlg verslag .
    En we willen natuurlijk wel met een foto van jou als hamburger .

    Gr Jose

  • 28 Oktober 2013 - 19:18

    Rita:

    Hoi Marleen
    Fijn dat je nu op een betere plek zit en zo te horen ook heel gezellig.
    Zo kom je de tijd wel door
    Maak maar veel foto's ook van je verkleedpartij .
    Ik verheug me op de volgende verslagen.
    Veel plezier met alles,liefs Johan en Rita

  • 29 Oktober 2013 - 20:01

    Anny:

    Hoi Marleen,
    Weet je zeker dat je als hamburger verkleed wilt gaan? Ik vind verkleed gaan als boerenkoolplant veel beter bij jou passen!
    Veel plezier met Halloween! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 22138

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 06 Juli 2014

Studeren in San Francisco

28 Augustus 2011 - 15 November 2011

Californië

Landen bezocht: