Two months! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu Two months! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu

Two months!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

07 November 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Ohoooh, het is alweer meer dan een week geleden dat ik een verslag geplaatst heb! Dat kan natuurlijk niet. Dus hierbij een extra lange XD!

Ik zit hier gewoon al weer 2 maanden! De tijd gaat zó ontzettend snel. Ook in dit nieuwe huis voel ik me al helemaal thuis. Ik voel me eigenlijk al niet meer echt een toerist in San Francisco. Alles gaat zo z’n gangetje en het bevalt me wel goed :)

Op maandag had ik ’s ochtends les en toen ben ik ’s middags wat met Yoori gaan doen. Yoori is het meisje wat voor mij in mijn huis zat, maar ze mocht van Roberto een week langer blijven (en op de bank slapen). Op maandagavond zou ze naar New York gaan voor een week en daarna komt ze nog één avond hier en gaat ze weer naar huis: Korea. ’s Middags zijn we eerst naar de Ferry Building geweest, soort van markt maar dan binnen en in vaste winkeltjes. Daarna zijn we door North Beach en China Town gaan lopen, gelukkig was het ook erg lekker weer! Tegen 5 uur zouden we ons andere huisgenootje, Ana uit Brazilië, van school gaan ophalen, want we gingen samen uit eten. Yoori wist een goedkoop Frans restaurant, dat klonk goed! Bij binnenkomst ging er eigenlijk al een belletje bij me rinkelen (jassen werden aangenomen, stoelen werden voor je aangeschoven en er stonden wijnglazen omgekeerd op tafel), maar toch zijn we gaan zitten. En tja, dan open je de menukaart en is het toch wel ietsje prijziger dan gedacht :P Gelukkig kan je in Amerika besparen op het drinken: gewoon water bestellen! En uiteindelijk was mijn biefstuk met aardappelpuree en haricot verts het best wel dubbel en dwars waard :D Héérlijk gegeten! Na het eten hebben we, met onze andere huisgenoot Artemisa uit Mexico, Yoori naar het vliegveld gebracht omdat ze naar New York ging.

Op dinsdagavond hadden ze een Pumpkin carving op school georganiseerd. Iedereen kon zich er gratis voor inschrijven. In teams kreeg je een pompoen en je mocht je helemaal uitleven :D Met Halloween kon iedereen op school op de beste, mooiste, origineelste pompoen stemmen en de winnaars kregen een weekend LA of LV kado!

Op woensdagmiddag was het dan toch echt hoog tijd om een outfit voor Halloween te gaan kopen! Helaas geen hamburger-outfit kunnen vinden… De moed zonk me steeds verder in de schoenen toen ik alle ‘sexy-…(vul zelf maar in)’ pakjes zag. Dan blijf ik nog liever thuis. Gelukkig zag ik opeens een foeilelijke jurk in de schappen hangen! Afgeprijsd ook nog (ja! Wie wil er nu zo’n lelijk ding aantrekken haha). Nou, ik dus! Nog een bakje schmink gekocht en Marleen was klaar voor $40 :D
Na het outfit-shoppen zijn we weer naar de bonfire in het Presidio Park gegaan. Weer een hele gezellige avond gehad met uitstekende smores :D

Op donderdag was het dan zover! Om 11 uur moest iedereen verkleed naar school komen. We hadden geen lessen, maar er waren allemaal activiteiten georganiseerd. Dus ik ’s ochtends erg vroeg opgestaan om mijn gezicht te schminken. Er was mij gezegd dat ik veel water moest gebruiken. Dat deed ik dus ook. Helaas leek het alleen of ik witte tranen aan het huilen was. Alles liep zo weer van mijn gezicht af. Na een paar keer proberen ben ik koppig en chagrijnig weer in bed gekropen met het idee dat ik dan maar geen Halloween ging vieren :P Toch na een half uur maar weer uit bed om het dan maar eens zonder water te proberen. En warempel, ik werd nog witter dan ik al was :P Ik kreeg er zelfs nog lol in ook haha. Toen ik uiteindelijk ook nog m’n spuuglelijke jurk had aangetrokken was het plaatje compleet en mijn doel bereikt: ik wilde onherkenbaar, lelijk en eng zijn. Ik mag toch wel zeggen dat dat gelukt is haha. Mede omdat ik dat de rest van de dag van iedereen (zelfs vreemde mensen op straat) heb moeten horen. Het was zelfs zo erg dat mensen op school mij niet herkenden en dat niemand in de bus naast me wilde zitten haha. Ook werd ik door mensen op straat gevraagd of ze een foto van me mochten maken. Gelukkig hoefde ik alleen maar lelijk te zijn, dus dan vind ik het niet erg om op de foto te komen haha!
Op school hadden ze een Haunted Hause in een paar lokalen gemaakt, echt goed gelukt! En daarnaast nog veel andere activiteiten: karaoke, photo booths, monster tekenen, waarzegster, disco, ‘schieten’ (met plastic pijltjes voor de bezorgden onder ons :P) en nog wel meer. Echt super gedaan! Alle leraren waren ook goed verkleed en iedereen deed leuk mee.
Na school zijn we naar een restaurant gegaan. Er was 3 uur lang Happy Hour: pizza’s voor $3 :D Na het eten zijn we nog naar een ‘feest’ gegaan. Een foodtruck party waar ook iedereen verkleed was. Dit was echter niet zo’n heel groot succes, dus tegen 9 uur was ik weer thuis. Maar ik heb echt een super Halloween gehad!

Op vrijdagochtend hadden we gewoon weer om 8.15 les. Ik geloof dat de helft van de school niet aanwezig was haha. Allemaal met katers in bed. Uiteraard, die-hard dat ik ben, was ik wel gewoon van de partij :D
Verder was het deze dag ook ‘de Dag van de Doden’, een Mexicaanse feestdag. Mijn huisgenoot kan echt super mooi zingen en ze zou die avond dan ook optreden in Redwood City (ongeveer half uurtje rijden vanaf San Francisco). En ik en Ana gingen samen met Roberto daar kijken. Het feest was op een zeer kleurrijk versierd plein. In Mexico vieren ze nl. een overlijden. Als je blijft huilen om iemand houd je diegene ‘hier vast’ en kunnen ze nooit hun rust vinden. Dus hier vieren ze een feestje. Dat hield in dat er dus live muziek was en dat ze allemaal kruizen gemaakt hadden en deze ook helemaal versierd hadden. En overal in de straat waren een soort van altaren gemaakt, waarop ze allemaal eten hadden die de overleden mensen lekker vonden. Ook waren er een aantal traditioneel geklede vrouwen, met typisch beschilderde gezichten. Zag er allemaal super uit! We hebben nog tot ongeveer 10 uur op straat staan dansen, zingen en wijn drinken. Erg gezellig :D Eén vrouw was na een tijdje zo dronken dat ze al 2 keer hetzelfde verhaal aan mij verteld had: ze was in Nederland geweest, van de fiets gevallen en had haar been op 2 plaatsen gebroken. Toen ze voor de derde keer begon en zei: And you know what happened to me in Amsterdam??? Heb ik gereageerd met: You broke your leg??!! Ik heb nog nooit iemand zo verbaasd naar me zien kijken hahaha! Ze vroeg me hoe ik dat in godsnaam wist? Ik heb haar maar gezegd dat het een gok was haha. Al met al was dit ook een leuke dag :)

Op zaterdag had ik ’s middags met Talitha, een Nederlands meisje, afgesproken. We zouden naar China Beach gaan. Het begon een beetje bewolkt en erg grijs die dag, maar gelukkig klaarde het daarna op. Op China Beach besloten we dat we toch dichter bij de brug wilden komen, dus zijn we naar Baker Beach gelopen. Hiervoor moest je door een super mooie, echte Amerikaanse wijk lopen. Dus echt de brede straten, grasveldjes voor de deur, brede stoep en dan een grote tuin met een nog veel groter huis. Ik heb hier dan ook veel foto’s gemaakt! Als ze daar toch eens gastgezinnen konden vinden voor ons, dan kwam ik echt nooit meer naar huis :P
Op Baker Beach waren er nog best wat mensen op het strand. Veel mensen met honden en ook kwamen er nog wat mensen die een fotoshoot gingen doen voor een kalender. Er stonden dus 4 zeer knappe, goed afgetrainde mannen, zonder shirt, met olie ingesmeerd te poseren. We zijn hier dan ook wel even blijven hangen: onder het mom van ‘even nog een foto van de brug maken’ haha.
Na het strand ben ik naar huis gegaan en heb ik de rest van de avond gebruikt om mijn gemiste afleveringen van The Voice en Expeditie Robinson in te halen. Ik loop nu dan ook weer mooi bij :D

Op zondag had ik met Jana en Wim bij mij thuis afgesproken, we zouden ons weekend Los Angeles gaan boeken. Donderdag 21 november gaan we ’s ochtends vroeg weg. We nemen dan de kustroute van San Francisco helemaal naar Los Angeles (en ik ben de chauffeur YEAAH!). Op vrijdag gaan we de hele dag naar Disneyland. Zaterdag en zondag gaan we dan LA verkennen, waarschijnlijk met de Hop On – Hop Off bus. En dan zondagmiddag weer naar San Francisco, maar dan de snelle route via de Freeway.
Na het boeken heb ik nog even voor mijn test voor maandag geleerd, terwijl zij Harry Potter aan het kijken waren. Makkelijke keus toch: Harry Potter of een test leren? Doe mij maar de test haha :P
Hierna zijn we nog wezen eten bij een Italiaans restaurant wat erg goedkoop was. Lekker budget eten!

Op maandag had ik mijn eerste test in mijn nieuwe klas. Ik vond het goed te doen en was gelukkig ook snel klaar. Na school ben ik naar huis gegaan en ’s middags niet veel bijzonders gedaan. ’s Avonds kwam Jana nog even een filmpje kijken. Helaas kregen we de TV in huis niet aan de praat, dus werd het Twilight zwijmelen. Ook niet geheel verkeerd.

Vandaag had ik ’s ochtends les en ’s middags ging ik met Talitha mee (en nog een Duitse jongen) naar een Tattooshop, want zij ging haar 4e tattoo laten zetten. Super gaaf! Misschien toch ooit…?? Als ze nu toch iets konden uitvinden waardoor ze geen naalden meer hoefden te gebruiken…! Dan deed ik het meteen :P

Dit weekend is er vrijdag een Nederlands meisje dat 21 wordt. Dus eindelijk eens naar een echte ‘volwassen’ bar/club! En op zaterdag komt Yoori voor één dagje terug. Dan gaan we naar de familie van Roberto in San Jose en met z’n allen lekker eten :D Goed weekend voor de boeg dus!

Iedereen weer heel erg bedankt voor de leuke reacties :D

En dan eindig ik weer even met de gebruikelijke mededeling. Ik heb weer een aantal stemmen erbij gekregen, maar nog niet genoeg! De andere meisjes zijn erg omhoog gegaan, dus ik heb meer stemmen nodig. Ik ben er achter gekomen dat je ook meerdere keren kan stemmen. Niet op dezelfde dag, maar elke paar dagen kan je een stem uitbrengen :D Dus mensen die al gestemd hebben: super super super bedankt! Maar doe het alstublieft nog een keer XD!! Hoe werkt het:

Ga op een laptop of pc naar de volgende link:

https://www.facebook.com/EFNederland/app_210628719101633

Eerst de pagina liken en inloggen. Daarna verschijnt er onderaan de pagina een lijst met alle deelnemers. Stem dan op mij en ik zal u eeuwig dankbaar zijn!

Super bedankt allemaal!

Liefs Marleen.

  • 07 November 2013 - 09:20

    José:

    Nou Marleen , je bent met recht al helemaal ingeburgerd daar . Best knap van je , en jullie zijn ook zo sociaal bezig . Echt top hoor . Ja je stond er echt spooky op met Halloween . Fijn dat je er van hebt genoten . Maar vlgs mij doe je dat elk moment van de dag zo te lezen .
    Nou lekker doorgaan met genieten en have fun in Los Angeles .

    Gr. José vanuit het koude en natte Lelystad .

  • 07 November 2013 - 11:18

    Anny:

    Wat een verhalen weer! Fijn hoor Marleen!! Maar......
    Hier hebben ze ook mannen die er met olie heel mooi uit zien
    Hier zijn ook huizen met een zwembad in de tuin en ook met gras (het zwembad ligt nu alleen ff in het tuinhuisje)
    Hier kun je ook een tattoo laten zetten
    Hier heb je bars met jeugd ouder dan 21
    Hier heb je ook happy hours en dus goedkoop eten
    En........hier hebben we boerenkool!!!!!
    Dus......volgend jaar weer lekker deze kant op!!!

    Liefs en dikke knuffel!

    Mama

  • 07 November 2013 - 11:19

    Anny :

    Oh ja... Ik stem elke dag!!!

  • 07 November 2013 - 19:41

    Annie Brughuis:

    Hallo Marleen ik heb weer genoten van je verslag.Vind het mooi dat je zo geniet.Je hebt dan ook een zeer afwisseld programma.En jehebt dan ook nog een leuk uitstapje voor de boeg.Ik ga morgen op reis naar Shri lanka. Dus als ik terugben ga ik weer genieten van jouw verslagen.Dus van uit Enter de groeten tot eind Novembergr.Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 22159

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 06 Juli 2014

Studeren in San Francisco

28 Augustus 2011 - 15 November 2011

Californië

Landen bezocht: