See you later, alligator!! - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu See you later, alligator!! - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu

See you later, alligator!!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

06 September 2013 | Nederland, Hengelo

Zondag is het dan zover! Ik vertrek voor heeeeuuuul lang naar San Francisco! Ik had beloofd om jullie op de hoogte te houden van de voorbereidingen en mijn grootse avonturen daarginds. Dus hierbij een verslag van de voorbereidingen :D (Alvast mijn welgemeende excuses voor de lap tekst! Maar hee, het is een verslag over een periode van 5 maanden! De volgenden zullen korter zijn.. denk ik)

Eigenlijk valt er over de afgelopen maanden niet heel veel bijzonders te vertellen. Deze bestonden namelijk vooral uit werken, werken en nog eens werken. Ik ben nog steeds aan het afkicken van de telefoon opnemen met: ‘Goedemiddag, … , u spreekt met Marleen’ en ‘Heeft u één moment alstublieft?’. Toch heeft dit werken mij opgeleverd wat dringend nodig was: centjes! Zodat ik straks als een malloot mijn zuurverdiende geld kan verbrassen. Ik kijk er nu al naar uit ;)

Tussendoor nog wel wat dingen geregeld, waaronder mijn visum. Zo lang als het de vorige keer duurde, zo snel ging het nu. Op vrijdag de papieren gekregen, ze op zaterdag ingevuld en dinsdag een afspraak gemaakt. Toen een paar weken later op de afspraak gekomen, mijn visum toegewezen gekregen en een week later zat mijn paspoort mét visum in de brievenbus. Zo kan het dus ook gaan! Plus het was nu in totaal nog eens 4 keer zo goedkoop als 2 jaar geleden…

Tip tussendoor: Mocht iemand zich ooit in Amsterdam eens vervelen. Ga voor het consulaat zitten en wachten maar! De een na de ander komt het gebouw uit, zet het op een lopen over het Museumplein naar het postkantoor en komt terug met de envelop en postzegel die nodig zijn. Wat ook duidelijk van te voren is aangegeven, maar daar hebben we het maar niet over ;) Het is in ieder geval een grappig gezicht.

Vrijdag 23 augustus was het dan zover: mijn laatste werkdag. Ik geloof dat ik de hele dag heb rondgelopen alsof ik net 1 miljoen euro had gewonnen. Hoewel ik het echt wel jammer vond om afscheid te nemen van de collega’s, ben ik geloof ik ook nog nooit zo blij geweest om een laatste werkdag te hebben. En dus: VAKANTIE!!

De afgelopen 2 weken vakantie heb ik dan ook alle leuke dingen ingepland. We begonnen met op zaterdag een cupcake-workshop in Nuenen (bij Eindhoven) samen met Gaya. Helaas werden we wel weer met de neus op de feiten gedrukt: bij ons beide liggen de talenten niet in de creatieve hoek. Zelfs met behulp van een plaatje mét instructies en stappenplan, waren mijn cupcakes vooral om op te eten en niet echt om naar te kijken. Het uit eten ’s avonds bij de wok lag meer in mijn straatje!

Op maandag een heuse fotografieworkshop van Carmen gehad. Als we de eerste en laatste foto vergelijken, kunnen we toch wel zeggen dat het een geslaagde middag was! Nu veel oefenen in San Francisco en dan kom ik vast als een volleerd professioneel fotografe terug naar Nederland.

Op dinsdag heb ik de halve Primark in Essen leeggeshopt! Wat een fantastische winkel. Het was rustig, netjes opgeruimd, we konden zo de pashokjes in en bovenal: het was super super super goedkoop! Ik heb zelfs een broek gescoord die nu was afgeprijsd van €8,- naar €5,90. Gelukkig maar, want anders had ik de broek uiteraard niet kunnen betalen!

Op donderdag heb ik me, samen met Charell en Anne, ondergedompeld in het ‘nette-dames’-leven, ook wel de High Tea genoemd. Vanzelfsprekend hadden wij ons goed voorbereid: thuis laten weten dat we geen avondeten hoefden, licht ontbijten en verder niets eten tot aan de High Tea, zodat we goeie honger hadden. Deze goeie honger was erg aanwezig, vandaar dat we als nette dames *ahum* aanvielen op de hapjes die op de etagère lagen en onze High Tea van welgeteld 13.00uur tot 14.00uur duurde. Tegen 14.30uur zaten we klaar voor ronde 2, deze kwam helaas niet. De High Tea bestond uit de hapjes die wij net binnen een uur naar binnen gewerkt hadden… Dan toch maar afsluiten bij de Mac?? Gelukkig ontbrak het niet aan gezelligheid en was het een geslaagde middag :D

De dagen die daarop volgden bestonden vooral uit het voorbereiden van de ‘kleine, simpele’ barbecue. Het aantal mensen dat zou komen zorgde even voor wat extra maatregelen: een tweede barbecue, wat extra zit- en staplekken en veel, heel veel eten en drinken.

Gelukkig waren alle voorbereidingen niet voor niets: het was een zeer geslaagde barbecue! Het weer werkte mee (ondanks dat het wel fris was), het eten smaakte heerlijk en het gezelschap was uitstekend!!

De laatste week bestond uit alle laatste dingen regelen en halen. Allemaal kleine dingetjes, maar ze vullen zo weer een hele week. Een creditcard regelen, dollars ophalen, internationaal rijbewijs, kadootje voor gastgezin, Amerikaanse stekkers etc. Eigenlijk weer lekker shoppen dus!

Op dinsdag nog een spontane ‘laatste-keer-een-echte-lekkere-Nederlandse-pannenkoek-eten’ actie met Erik en Carmen. En Bolle Jan heeft zichzelf weer overtroffen! Mijn pannenkoek met appels, banaan, kaneel, spek en rozijnen (mijn eigen creatie) smaakte heerlijk!

Vanochtend nog een heerlijke laatste buitenrit op Prada gemaakt. Want wie weet hoe lang ik geen paard zal rijden?! Straks krijg ik nog afkickverschijnselen, ga ik zelf hinniken ofzo :P

Dan vanavond nog een ‘restjes-barbecue’, met eten genoeg voor zeker 10 mensen :P En dan morgen echt de laatste dingetjes halen. Als laatste dan alles in de koffer en… HOUSTON WE HAVE A PROBLEM! Het wegen…! Hoe krijg je in godsnaam al je spullen voor 10 maanden in 23kg??!! Diegene die een oplossing weet mag mee naar San Francisco!! Maar één ding: mijn pepernoten gaan in ieder geval mee! Dan maar wat shampoo hier laten ;)

En dan zondag om 5.00uur ’s ochtends in de auto naar Schiphol. Waar nog 8 Nederlandse medestudenten samen met mij om 10.30uur naar San Francisco zullen vliegen. We komen dan zondags om 15.55uur Amerikaanse tijd aan, dus maandag 01.00uur Nederlandse tijd. En dan start maandag 9 september om 8.30uur mijn schoolleven weer.

Voor de mensen die het leuk vinden om mijn grootse avonturen te volgen, ik blijf hier updates plaatsen. Én ik heb skype: marleen.grefte89, dus voeg me gerust toe. Mijn telefoon(nummer) houd ik ook gewoon in Amerika.

Als laatste rest mij nog één ding te zeggen: See you later alligator! Ik zie jullie weer in juli :D

Liefs Marleen.

PS. De mensen die allemaal mijn ouders lopen te pesten, op te hitsen, bang te maken (of blij te maken, het is maar hoe je het bekijkt ;)) met dat ik niet meer terugkom: HOU OP! :P Straks is iedereen nog teleurgesteld als ik wél gewoon terugkom in juli haha! (Mijn visum loopt in juli af, dus ik móet wel terug ;) Dusss…!)


  • 06 September 2013 - 16:37

    Renske:

    Leuk Marleen, ik ga je verhalen volgen. Voor nu wens ik je heel veel plezier. En succes met studeren. Wat ga je precies doen?
    En wat die 23 kg betreft: slim inpakken;) Niet teveel schoenen en shirtjes:P

  • 06 September 2013 - 16:44

    Talitha:

    Marleen, heeeeeeel veel plezier daar in SanFran! Ik ga je verslagen hier zeker volgen en ze rustig aan Pietertje voorlezen. (of dat laatste toch maar niet?!)
    Byebye!
    Talitha

  • 06 September 2013 - 17:56

    Anny:

    Lieve, lieve Marleen.

    Eindelijk is het dan bijna zover. Wat hebben we er samen lang naar uitgekeken.
    Nu gaat het dan echt gebeuren!
    Heel veel succes en vergeet vooral niet te genieten!!!!

    XXX mama

  • 06 September 2013 - 21:06

    Ilonka:

    Hoi Marleen. Ook vanaf deze kant willen we jou heeeeeel veeeel plezier toewensen. Goeie reis en veel succes. We blijven je volgen en kijken uitmaak de mooie verhalen over San Francisco.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 22185

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 06 Juli 2014

Studeren in San Francisco

28 Augustus 2011 - 15 November 2011

Californië

Landen bezocht: