First days in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu First days in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu

First days in San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Marleen

12 September 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Zondagochtend begon alles super, super vroeg. Om 4.00 uur ging mijn wekker en om 5.00 uur zaten we fris en fruitig in de auto op weg naar Schiphol. We waren er al om 6.45. Gelukkig kon ik snel gaan inchecken en toen kwam het grote moment: wegen. 29,6 kg… oeps! Dat is een beetje meer dan de toegestane 23 kg. Maar ik was voorbereid: 46 euro betalen en alles mag mee. Dat had ik er wel voor over.

Tegen 9.00 uur was het dan zover, afscheid nemen en door de douane. Hoewel ik had gedacht dat mams de huilebalk zou zijn, was ik het toch echt zelf :P Maar ik wist het binnen de perken te houden haha. Toen samen met een ander Nederlands meisje op naar de douane. Vanaf dat moment ging alles heel snel. Bij de gate kwam de één na de andere Nederlander erbij. In totaal zouden we met 7 Nederlanders naar Londen vliegen en vanaf daar met 9 naar San Francisco. Helaas kreeg 1 jongen problemen met het inchecken op Schiphol, dus vlogen we met 6 naar Londen. De vlucht was prima, voor je het wist stonden we alweer in Londen aan de grond.

In Londen hadden we nog even één administratief probleempje, maar dit was redelijk snel opgelost. Dus het vliegtuig in! We hebben ongeveer een half uurtje vertraging gehad. Het was druk op de startbaan. Maar al snel zaten we in de lucht en toen begon het. Ik heb me helemaal kapot gelachen! Wat een turbulentie! Ik kreeg een glas cola van de buurvrouw over me heen en van de slappe lach gooide ik het laatste beetje er ook nog eens uit. Respect voor het vliegtuigpersoneel dat gewoon doorging met drinken geven! Nadat we het slechte weer boven Ijsland gehad hadden, ging de rest van de vlucht heel soepel. Toch best gezellig met zo’n grote groep samen in het vliegtuig.

In Amerika aangekomen kwamen wij als laatsten het vliegtuig uit, dus achteraan in de lange rij bij de douane. En toen mochten we van het personeel door de ingang gaan: US citizens. Een voorteken ;)??? Zo erg als dat ik ondervraagd werd in Los Angeles 2 jaar geleden, zo makkelijk ging het hier. Bij de uitgang stond het personeel van EF (de organisatie waarmee ik ben) al op ons te wachten en kwam onze taxi voorrijden. Een superaardige Amerikaan. Meteen zijn nummer en facebook gekregen, want hij geeft prive tours door SF en ook fotografie tours. Ideaal!

Vanaf dit moment wordt het eerst even iets minder. Om een lang verhaal kort te maken: my hostfamily sucks :P De lieve gepensioneerde verpleegster is een huisjesmelker. Ze heeft 3 huizen naast elkaar, waar in totaal ruim 20 studenten zitten. En elke avond komen al die studenten in mijn huis eten. Het eten is dus ook niet te vreten. Ene avond Italiaans, andere avond Mexicaans… Just my luck :P Gelukkig wel hele aardige huisgenoten en we kunnen mooi met z’n allen naar school reizen. Maar ik accepteer dit niet als ‘gast-gezin’, want mevr. woont geeneens bij ons in huis. Ik heb dus maar even met school geregeld dat ik een ander echt gastgezin krijg. Hier zijn ze nu mee bezig 

Dan de eerste dag op school. Er waren 200 nieuwe studenten!!! Een gezellige boel bij elkaar dus. Na een hele ochtend voorlichting over van alles en nog wat, gingen we ’s middags verspreid over 4 bussen touren door San Francisco. Eerste stop: de Golden Gate Bridge! Daar aangekomen kregen we te maken met typisch San Francisco: de brug was weg! Er was geen stukje rood te zien, wel een mooie grote mistbank. Gelukkig hebben we nog 10 maanden om de brug te bekijken. Dus op naar de volgende stop: het Golden Gate Park. Hier zijn we doorheen gereden. Zeker maar eens een dag naartoe gaan. Daarna de derde stop: Twin Peaks. Hier hadden we erge mazzel. De mistbank zat alleen over de brug, maar de rest was super te zien. Mijn fotocamera dus maar even goed uitgetest. Daarna werden we in het centrum afgezet. Ik ben toen met wat Belgische en Franse matties nog wat dingen gaan kopen en daarna weer naar huis. ’s Avonds met wat huisgenoten mooie discussies gevoerd over alle stereotypen uit de verschillende landen. Zo drinken blijkbaar niet alle Russen wodka vanaf hun 6e, zitten niet alle Italianen bij de maffia, en zijn de Italianen niet allemaal players (met dit laatste ben ik het trouwens nog niet mee eens :P).

Gisteren de eerste lesdag gehad. Mijn Business klas bestaat uit nog 3 andere Nederlanders, 1 Belg, 2 Duitsers en nog 3 andere nationaliteiten. Go Europe! Haha. Toch wel raar om dan Engels tegen je landgenoten te praten. De leraar komt zelf uit Mallorca, maar spreekt super Amerikaans. Daarna 2 General English classes gehad. Ik zit in niveau C1-3, dit is het enahoogste niveau. Dus iedereen in mijn klas spreekt gelukkig goed Engels. Al praten de Spaanstaligen net zo snel Engels als dat ze Spaans doen en versta ik er soms geen hol van.

Vandaag hadden we ’s ochtends van 8 tot half 1 les. Om 6 uur uit bed, poeh! Maar wel de hele middag vrij om te doen wat we willen. Mijn andere Business leraar is een aparte. Zo is er niets mis met ‘Greedy’ zijn (= hebberig), want voor minder dan $20,- salaris zouden we niet uit bed hoeven komen. En we moesten allemaal streven naar een salaris van 6 figures. Dat gaan we nu dus maar doen dan… zo gauw ik terugkom in Nederland ga ik dit dus ff regelen bij een nieuwe baan!

’s Middags zijn we met de groep Nederlanders en 1 Frans meisje eerst wezen lunchen. Mijn eerste echte lekkere maaltijd hier :P Ook een nieuw woord geleerd: Arugula is rucola. Vooral mijn uitspraak van ‘arugula’ was errug grappig toen ik vroeg wat dat in godsnaam was. Na de lunch zijn we gaan winkelen. We zijn in Victoria’s Secret geweest en in Macy’s. In deze laatste hebben we vooral prijskaartjes gekeken. Voor een simpele boodschappentas betaal je $198,-. Voor mij was dit uiteraard maar een schijntje, maar ik kon dit natuurlijk niet meteen laten merken *ahum*. Daarna op Union Square in het zonnetje gezeten. En toen weer op naar huis. Nu wacht ik weer op het eten dat me zo voorgeschoteld wordt. Ik hoop boerenkool XD! ‘Always look on the bright side of life’, toch?!

Ik heb hier heel slecht internet bereik, dus reacties op appjes en mailtjes is nog een beetje lastig. Ik mag al blij zijn als ik dit lulverhaal zo nog op de website krijg :P Maar zo gauw ik een plek heb met goed internet zal ik jullie allemaal persoonlijk op de hoogte brengen!

Liefs Marleen.

  • 12 September 2013 - 08:41

    Marina Grefte:

    Lieve Marleen.

    Go Marleen laat ze merken dat er met een Hollandse meid niet te spotten valt, en dat je een goed gast gezin krijgt, verder heel veel plezier en vooral GENIETEN.

    gr Paul en Marina

  • 12 September 2013 - 11:09

    Anny Grefte:

    De slappe lach krijgen van turbulentie.....daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen. Gelukkig zat ik niet naast jou.....!!!!
    Blijf vooral genieten en dat gastgezin dat komt goed daar ben ik niet bang voor. Dat krijg jij wel voor elkaar en anders neem je wat drop mee!

    XXX mama

  • 12 September 2013 - 12:14

    Jose:

    Het is heerlijk om weer wat te lezen van je .
    Het begin van je uitdaging . Hopenlijk krijg je andere
    huisvesting . Succes . Gr Jose

  • 12 September 2013 - 18:18

    Annie Brughuis:

    Marleen zo kun je zien dat je van hieraf niet kunt inschatten waar je terecht komt. Als de rest maar gezellig is.dan kom je er wel. Maar dat is jouw wel toevertrouwd.de foto's zijn leuk groetjes uit enter

  • 12 September 2013 - 19:04

    Lisette:

    Zal je net zien dat jij weer in zo'n shithole terecht komt.. Natuurlijk wel gezellig met zoveel studenten, maar ik kan begrijpen dat dit niet is waar je op hoopte. Maar laat ze maar eens zien dat met Marleen niet te spotten valt! Hopelijk hebben ze snel een ander gastgezin voor je geregeld. Gelukkig heb je het verder al goed naar je zin. Het klinkt super in ieder geval! Hopelijk heb je snel internet, zodat we lekker kunnen mailen! Blijf in de tussentijd vooral foto's op facebook plaatsen, erg leuk om te zien waar jij je bevindt :)

    xXx

  • 12 September 2013 - 20:22

    Jolien:

    Marleen! Dat zijn een heleboel indrukken voor de de eerste week! Wel echt balen van het gastgezin, goed dat je meteen naar organisatie hebt gebeld - moeten zij maar een mooi gastgezin voor je regelen :)
    Fijn dat je al zoveel leuke mensen hebt ontmoet, dat gaat dus helemaal goed komen. Heel veel plezier nog, en hopelijk tot snel op de skype/mail/whatsapp!!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 22172

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 06 Juli 2014

Studeren in San Francisco

28 Augustus 2011 - 15 November 2011

Californië

Landen bezocht: