Christmas break! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu Christmas break! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu

Christmas break!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

15 December 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Dit verslag beginnen we een keer anders! Ik val meteen met de deur in huis: STEMMEN!!! Haha. Zoals iedereen onderhand al wel gemerkt moet hebben, sta ik nu dus eerste. YEAH! Dankzij jullie allemaal! Maaaar, m’n concurrente zit ook niet stil, dus ik kan nog steeds alle stemmen gebruiken. De wedstrijd loopt tot en met 20 december. Dus iedereen moét en zal elke dag stemmen :P Nadat je nu weer gestemd hebt, mag je het verslag gaan lezen :P

Stemmen!


Stemmen!


Stemmen!


Nu dus gestemd? Goedzo :D!!

Dan beginnen we nu met mijn laatste schoolweek van 2013 alweer! Op maandag heb ik ’s ochtends les en ’s middags heb ik van 14.00 tot 16.00 mijn ‘dienst’ bij de SPCA. Ik ging weer samen met Isabella en haar moeder en oma waren op bezoek, dus die gingen ook gezellig mee. Dit keer was het niet alleen honden uitlaten. Eerst hebben we 2 honden mee naar buiten genomen, Cecyl een grote hond, mocht ik meenemen. Erg leuke, enthousiaste hond. Voor Isabella’s oma was het lopen wat te veel, dus die gingen weer naar het hotel. En wij gingen daarna 2 chihuahua’s uitlaten. Echter, deze hondjes waren zo bang, echt heel sneu. Dus we besloten om gewoon bij hun in de kamer te gaan zitten en knuffelen. Na 5 minuten had ik de eerste al op schoot zitten :D Helemaal in elkaar gedoken, maar ze kwam zelf en genoot van het kriebelen. Toen daarna de andere ook bij mij op schoot wilde ging ze heel schattig met haar pootje over mijn hand: ik mocht die andere niet aaien haha. Uiteindelijk hebben we een uur bij ze in de kamer gezeten. Wel lastig toen we daarna wegwilden… ze keken je zo sneu aan en elke keer dat pootje over je hand en weer op schoot proberen te kruipen. Heel moeilijk om ze dan achter te moeten laten. Maar we hadden onze plicht weer gedaan :)

Op dinsdagochtend heb ik m’n eerste les overgeslagen, zodat ik alle Nederlanders die online waren kon lastigvallen met het stemmen :P Goed resultaat uiteindelijk haha. Daarna toch maar snel naar school.

Op woensdag had ik ’s ochtends vroeg school. Na m’n lessen moest ik een test maken op school om toegelaten te worden tot de Cambridge lessen na de vakantie. Daar krijg je dan een examen van en een diploma die over de hele wereld erkend is. Deze test was prima te doen, dus ik hoop dat ik ook hier in het hoogste level geplaatst kan worden :D
Na de test naar huis om te leren voor m’n laatste Engelse test op donderdag. ’s Avonds ging ik uiteten met nog 10 andere meiden voor iemand’s verjaardag. We gingen naar een restaurant waar ze normaal gesproken geen ID zouden vragen. Zodat iedereen cocktails kon drinken. Helaas vroegen ze dit keer wel. Dus konden alleen 4 mensen cocktails drinken, die overigens heerlijk smaakten :D

Op donderdagochtend kreeg ik opeens de schrik van m’n leven! M’n concurrente had bijna 50 stemmen in 1 dag weten te krijgen! Mams in paniek, ik in de stress :P Dussss… maar weer de eerste les Business overslaan en weer lekker iedereen lastigvallen. Gelukkig ook met goed resultaat: nog steeds eerste plek! Fieuw!
Daarna snel naar school voor m’n test. Deze was gelukkig goed te doen :) En ’s avonds heb ik gezellig met m’n huisgenoten films gekeken. En we kwamen erachter dat de TV het gewoon doet! Met ik weet niet hoeveel zenders erop!! Dus ik was helemaal blij :D Eindelijk televisie! Na televisie kijken gingen we naar bed, waar we nog veels te lang hebben liggen kletsen. Met 3 meiden in 1 kamer slapen is soms toch ook best wel heel erg gezellig :P!

Helaas had het kletsen z’n invloed op de volgende ochtend. Ik werd wakker om 7.30 en had om 7.15 moeten vertrekken, oeps! Dus als een malle opgestaan, klaargemaakt en op weg. Dus om 7.45 ging ik de deur uit en was uiteindelijk maar 15 min te laat. We hebben die dag niet veel bijzonders gedaan. Het was de laatste les, dus mochten we kiezen wat te doen. Eerst hebben we een film gekeken en daarna Taboo gedaan. Best wel een leuk spel en je leert er ook nog van. Ideaal voor Engelse les dus :) En na deze les was het KERSTVAKANTIE!!!
Na school ben ik met Ana en Roberto (m’n hostfather) boodschappen wezen doen. Eerst gingen we een computerwinkel zoeken om haar laptop te laten maken. Zodra ze je accent horen gaat de prijs opeens giga omhoog. Gelukkig uiteindelijk een eerlijke gevonden die alles netjes opgelost heeft. Na deze zoektocht moesten we op Roberto wachten om ons op te halen. We stonden naast de Mac, dus maar besloten om een cheeseburger te gaan halen. En wat er toen gebeurde deed mijn Hollandse hartje sneller kloppen. Ik had netjes maar 1 cheeseburger besteld, maaaar! Ik kreeg er 4 :O!! Snel de Mac uit voordat ze het in de gaten zouden hebben haha. Toen gingen we door naar de Safeway (de Albert Heijn van Amerika) om boodschappen te doen voor de boerenkool die ik zou gaan maken. Helaas was deze niet echt heel erg lekker geworden, beetje teveel aardappels gebruikt. Maar in ieder geval beter dan de kippensoep die we anders zouden hebben :p ’s Avonds heb ik niet veel bijzonders gedaan. Gewoon gezellig met m’n huisgenoot series gekeken :)

Dan zijn we alweer bij de eerste dag van de kerstvakantie aangekomen, vandaag dus. ’s Ochtends heb ik mezelf een beetje nuttig gemaakt in huis en verder niet veel bijzonders gedaan. Van 2 tot 5 had ik mijn Shelter Medicine cursus bij de SPCA. In principe komt het erop neer dat je de honden die in de kliniek en quarantaine zitten gaat uitlaten. Niet heel veel bijzonders, maar toch leuker om die uit te laten vind ik. Die zijn nog banger, omdat ze net binnenkomen en sommige hebben medische problemen waar je rekening mee moet houden.
Eerst kregen we een rondleiding en daarna mochten we in tweetallen een hond uit gaan laten. Toen ik samen met een vrouw buiten op de parkeerplaats liep met Ross de Mopshond hoorden we opeens gegil. Een meisje van de SPCA (die al heel lang vrijwilliger is) werd aangevallen door de hond waar ze mee liep en dat was een serieus grote! Wij waren het dichstbij, dus ik heb het maar op een rennen gezet (naar haar toe uiteraard haha). En een man was net iets eerder als ik, dus die heeft de hond gepakt. Die vanaf dat moment poeslief was. En ik heb het meisje maar geholpen. Haar hele arm zat vol met afdrukken van de tanden, gelukkig geen bloed, alleen blauwe plekken. Maar ze was haar bril verloren en zag echt helemaal niets en natuurlijk huilen. Dus wij haar naar binnen gebracht en daar vonden ze het nodig om 911 te bellen. Dus ze werd op een brancard afgevoerd. Beetje overdreven als je het mij vraagt :P Maar that’s ‘Merica haha. M’n adrenaline level was superhoog op dat moment. Dus we hebben eerst maar even een beetje gezeten en daarna zijn we voor een chihuahua gegaan haha.
Het meisje waarmee ik was komt uit Canada en is hier omdat ze bij Cirque du Soleil werkt. Supergaaf! Haar vriend is de manager daar. En ze heeft me haar nummer gegeven zodat ik een keer met haar mee uit kon. Misschien kan ik zelfs wel gratis een voorstelling zien :D
Nadat we de chihuahua teruggebracht hadden kregen we van een Paraveterinair daar wat meer te horen over alle honden. Eén hond was opzettelijk aangereden door een auto en had z’n bekken gebroken. Een ander was mishandeld en er moest een poot geamputeerd worden. Maar deze hond huppelde nu erg vrolijk rond op 3 benen. Het laatste hondje brak echt m’n hart. Een pup van ongeveer 12-14 weken oud had Demodex, een huidaandoening. Z’n hele huid was kapot, hij was graatmager en z’n oog was zo erg ontstoken dat het weggehaald moest worden. De eigenaar had het hele nest verwaarloosd, maar alleen deze had het heel erg. Ze wisten ook niet of die het wel zou overleven. Heel sneu! Maar duimen voor het arme ding.

Nu ga ik zometeen samen met Talitha (een Nederlands meisje) Polk Street verkennen. Daar zitten alle bars en clubs :) En morgen komt het gaafste van alles: Annemarie komt hier voor een week! Nog maar één nachtje slapen haha. Ik heb m’n ‘op-haar-afrennen-in-slowmotion-zonder-haar-omver-te-beuken’-loopje al flink geoefend! :D Morgenochtend gaan we van onze 2 bedden in onze kamer een stapelbed maken, zodat er nog een matras bij kan en we gezellig met 4 meiden op één kamer kunnen slapen! Dat wordt een gezellige week :D

Nu maar snel klaar gaan maken voor m’n stapavond :)

En mocht je net in het begin nog niet gestemd hebben (FOEI haha), dan kan je dat nu natuurlijk ook nog doen! Ga op een pc of laptop naar de volgende link, log in, like de pagina en stem op mij (marleen GREFTE en niet de andere marleen!). Nog maar 6 dagen, dus nog even volhouden :D!!

https://www.facebook.com/EFNederland/app_210628719101633

Super bedankt allemaal voor de reacties en natuurlijk de belachelijk vele stemmen!! Super :D

Liefs Marleen.

  • 15 December 2013 - 16:45

    Anny Grefte :

    Hoi, hoi,

    Christmas break? Daar hoort toch wel een cadeautje bij! Het is onderweg maar......niet openmaken voor 1e Kerstdag!!!!!
    Heel veel plezier samen met Annemarie!!

    Stemmen??? wat is dat!?! Hoe doe ik dat ook alweer? Ha ha!! Ik droom er nog net niet van!

    Liefs mama!

  • 15 December 2013 - 19:38

    Anniebrughuis:

    Hoi marleen vanmorgen weeer gestemd. Mij lukt het nu.Wens je een fijne vakantie toe.groetjes Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 22179

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 06 Juli 2014

Studeren in San Francisco

28 Augustus 2011 - 15 November 2011

Californië

Landen bezocht: