Almost halfway...! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu Almost halfway...! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu

Almost halfway...!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

03 Februari 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Ik geloof dat ik toch iets vaker een verslag moet bij gaan houden. Ik zit hier nl. al een half uur na te denken over wat ik de afgelopen 2,5 week gedaan heb, maar ik heb geen idee of ik haal alles door elkaar. Dus de dagen zullen vast niet kloppen, maar dat maakt eigenlijk ook niet zo heel veel uit.

Ik weet in ieder geval dat ik gebleven was bij het weekend van 17-18-19 januari. Op vrijdag ben ik zoals gewoonlijk eerst naar de SPCA geweest, weer heerlijk puppies knuffelen :D En daarna had ik een afspraak bij de kapper. Jaja! Na maanden twijfelen, toch maar die dooie punten eraf laten halen. Het wassen begon al goed, ik was zeik en zeiknat. Niks hand ervoor houden, gewoon die straal op het hoofd richten en soppen maar, haha. Daarna ging ze m’n haar knippen en jeutje! Er ging toch zeker 10cm af, das ff schrikken. Maar wel echt nodig. De manier van knippen zou ik niet in Nederland introduceren, gewoon voor de hartslag van de klanten, maar het resultaat was gelukkig prima.

Daarna snel klaarmaken, want ik ging met 2 Nederlanders en 2 Duitsers naar de bios: August Osage County. Best een goeie film, al zou ik het nooit een comedy noemen. Maar goed, we hadden in ieder geval een leuke avond :)

Op zaterdag ging ik m’n filmweekend vervolgen, aangezien ik een filmavondje gepland had met m’n roommate. Een echte Amerikaanse dit keer: we hadden nl. pizza en cola besteld :D

De volgende dag moest ik weer hard aan het werk om al mijn teksten af te krijgen. Maar ’s avonds was daar dan weer de beloning: het laatste deel van mijn filmweekend, weer naar de bios. Isabella wilde heel graag de Hunger Games zien, maar kon niemand vinden die ‘m of nog een keer wilde zien of die ‘m al gezien had. Dus ging ik nog een keer :D Dit keer naar een andere bios, die een stuk dichterbij is voor mij. Weten we dat nu ook weer.

De rest van de week heb ik geloof ik niet heel veel bijzonders gedaan, behalve naar de SPCA en teksten schrijven. En aangezien m’n roommate ook veel moest werken vanuit huis (ze is een journalist), hebben we elkaar veel gezelschap gehouden, met als beloning elke avond ’s avonds film kijken :D Ook hadden we besloten dat we één keer ’s middags buiten huis mochten gaan lunchen. Dus hebben we heerlijk in het zonnetje een broodje Subway gegeten. Daarna nog samen boodschappen gedaan en toen weer naar huis, aan het werk.
Onze hostfather was vanaf donderdag t’m zondag in Los Angeles, dus we hadden lekker het huis tot onszelf. Mooi weekend dus :D

Op vrijdag had ik samen met 2 Nederlanders en 1 Duits meisje afgesproken om uit eten te gaan in the Mission District; het Spaans/Mexicaanse gedeelte van San Francisco. We gingen naar een Spaans Tapas restaurant. Hier hadden ze heerlijke opgebakken aardappeltjes! Dat was echt lang geleden :D Dus heerlijk gegeten. Na het eten hebben we wat rondgelopen en wat winkeltjes bekeken. En daarna allemaal weer naar huis gegaan.

Op zaterdagochtend begon de dag super! Ik had het fantastische idee om Chocolate Chip Pancakes te maken. En deze smaakten echt overheerlijk :D Ik had netjes de helft bewaard voor m’n roommate, dus die had ook een goed begin van de dag.

Helaas verliep de dag daarna een stuk minder: ik werd ziek. Ik was eigenlijk van plan om te gaan picknicken met wat vrienden bij Lake Merced, helaas kon ik net de trap oplopen en dan moest ik alweer aan het zuurstof :P Dus dan maar de dag doorbrengen op de bank. ’s Avonds had m’n roommate wat vrienden uitgenodigd en heb ik er gezellig bijgezeten.

Op zondagochtend had ik mijn gevorderde cursus bij de SPCA en aangezien deze maar eens per maand aangeboden wordt, ben ik toch gegaan. Niet geheel verstandig, want het duurde 4 uur. En dat op halve zuurstof, met drukke honden is geen succes. Maar toch uiteindelijk m’n stickertje en nieuwe blauwe schort gekregen! Gepromoveerd dus :D

’s Avonds wel besloten dat ik maandag maar in huis zou blijven, dus een verplicht relax dagje. Dinsdag wel weer naar school, maar meteen daarna naar huis. Op woensdag was alles weer back to normal. Kon weer ademen en zonder te stoppen de trap oplopen, toch best fijn haha.

Op vrijdag ben ik na school met Isabella naar Marina District geweest. Hier was ik nog nooit geweest, best vreemd, aangezien mijn busroute er pal naast ligt. Dit gedeelte is wel een beetje het duurdere gedeelte. Dat zag je ook wel aan de mensen die er liepen en de winkeltjes die er zaten. En ook het winkeltje waar wij naartoe wilden: de beste cupcake winkel van San Francisco! Isabella had een normale cupcake met kokos genomen. Ik kon echter niet kiezen tussen alle smaakjes :P Dus ik besloot om 3 mini cupcakes te nemen. Zo kon ik tenminste meerdere smaken proberen. En ze waren lekker! Jeutje!! Was m’n $5 voor 3 mini cupcakes dubbel en dwars waard.

Na deze supergezonde lunch ben ik weer naar de SPCA gegaan. Helaas voor mij waren ‘mijn’ puppies alweer geadopteerd (de meesten zitten hier maar een week), dus ik moest/mocht weer nieuwe uitzoeken. Ik koos voor 2 Border Collie kruisingen: Corson en Castor. Hoe leuk ze in de kennel leken, zo niet leuk waren ze op schoot. M’n handschoentjes waren opengereten, m’n blauwe jas was helemaal kapot en ik had de haren overal zitten. Jemig wat waren die druk haha. Maar besloten om wat ‘moeilijke level’-honden uit te gaan laten. Twee hele bange kleine hondjes waren aan de beurt. En dat leek me wel een goed klusje voor mij. Dus nu heb ik 2 chihuahua vriendinnetjes gemaakt :D

Na de SPCA snel naar huis, want ’s avonds hadden we het afscheidsetentje van Eva, een Nederlands meisje die dit weekend naar huis is gegaan. We gingen naar Japan Town sushi eten. Aangezien ik nog nooit in een Japans restaurant ben geweest (cultuur barbaar dat ik ben :P), was dit best een uitdaging. Ten eerste kreeg je thee bij het eten, vreemd :P Dus ik heb toch maar om wat water gevraagd. Daarnaast moest je met stokjes eten… Het eerste stukje kip eten was dan ook niet zo gemakkelijk haha. Toch is het me gelukt en heb ik netjes alles met stokjes opgegeten! Heb ik dat ook weer geleerd hier, waar Amerika toch niet goed voor is haha.
Na het eten zijn we met z’n allen naar de residentie gegaan om nog gezellig wat te drinken en de laatste foto’s te maken. Helaas moet ik daar dan weer om 22.30 weg zijn, strenge regels. Dus hebben we nog even buiten staan kletsen, en toen toch echt weer naar huis toe.

Gisteren had ik met Isabella afgesproken om naar Lands End te gaan. Mooi uitzichtpunt aan de linkerkant van San Francisco. Eerst hier wat foto’s gemaakt en daarna zijn we helemaal via de trail naar Baker Beach gewandeld. Onderweg heb je constant heel mooi uitzicht op de zee en aan de andere kant op de Golden Gate Bridge. Heeft weer mooie foto’s opgeleverd :) Na de wandeling van 2 uur hadden we besloten om Isabella’s lijstje verder af te werken. Zij gaat nl. over een maand naar huis (net zoals praktisch alle mensen die tegelijk met mij zijn gekomen) en zij heeft een lijst met wat ze allemaal nog hier wil doen. En ik help daar graag aan mee :D Dus we hadden besloten om naar Mels Drive In te gaan, een milkshake halen. Onderweg in de bus kwamen we nog een Duitse jongen van school tegen, die besloot om met ons mee te gaan. Dus hebben we een paar uur in de diner doorgebracht. Old school Amerikaanse burger met friet en oreo milkshake gehad :D Heerlijk! Daarna weer veel te laat naar huis en het bed weer in.

Vanochtend had ik met vriendinnen afgesproken om te skypen, dus dat eerst een paar uur gedaan. Ook paps en mams waren nog weer aan de beurt. En daarna moest ik nog weer een essay schrijven voor school en nog weer website teksten. Echter! Zoals sommigen misschien wel weten, was vandaag de Super Bowl van American Football. Dat begon om half 4, dus ik heb de TV aangedaan en een poging gedaan om in m’n eentje uit te vogelen hoe het allemaal werkt. Maar jemig, wat een saaie sport om te kijken zeg. Het enige dat ze doen is 5 meter rennen en dan allemaal op de grond liggen, jeej… Het duurde ook nog eens 3,5 uur en vanaf het begin was duidelijk wie er ging winnen. Het concert van Bruno Mars tijdens de pauze was nog het meest spectaculaire. Ook zat er totaal geen sfeer in het stadion, er werd niet gezongen zoals bij voetbal in Nederland. Vreemd! En als ik het goed zag zaten alle supporters door elkaar heen?!
Toch was het wel leuk om te zien hoe Amerikaans het allemaal is. Vooraf wordt eerst door tientallen beroemde mensen (zoals Michelle Obama) het wetboek helemaal voorgelezen (of zoiets :P), heel serieus allemaal en heel erg hoe goed Amerika wel niet is en altijd is geweest. Ook de reclames tussendoor zijn zeer Amerikaans. Toch moest je dit wel gezien hebben vind ik, als tijdelijk-Amerikaanse zijnde.

De reis met Koen is geboekt. Zijn ticket was al geboekt en nu hebben we ook ons vervoer geregeld. Voor de geïnteresseerden, we gaan 10 dagen rondreizen in een campervan van www.escapecampervans.com en dan de middelste, de Mavericks camper. Heel gaaf!

Aangezien er heel veel mensen eind februari/begin maart naar huis gaan, zijn veel mensen aan het aftellen. En toen ging ik ook even tellen, en ik zit al over mijn schooltijd hier! En over een week zit ik ook al precies op de helft van mijn hele tijd in Amerika! Niet normaal hoe snel de tijd gaat!

En nu is het toch echt tijd om naar bed te gaan. Er wacht weer een week met elke dag om 6.00uur opstaan.

Liefs Marleen.

  • 03 Februari 2014 - 21:49

    Anny Grefte:

    Hoi Marleen,

    De tijd gaat inderdaad snel!!
    Voordat je het weet staat Koen voor je neus en ook de tijd dat wij komen komt steeds dichterbij! En dat vind ik helemaal niet erg!!!!!!

    Dikke knuffel
    Mama

  • 05 Februari 2014 - 22:26

    Gerrit En Barthina:

    Hoi Marleen,

    Goh wat gaat de tijd snel he En wat heb je het naar de zin of niet Leuk om weer te lezen waar jij je allemaal mee bezig houdt en wat je allemaal ziet en meemaakt.
    Hier is alles redelijk goed Mireille ligt nu nog in het ziekenhuis gaat morgen weer naar huis. Zondag heeft ze weeën gekregen en dat is een beetje te vroeg Ze heeft een paar dagen aan het infuus gelegen met remming en nu is het gelukkig weer rustig pffff was spannend Moet nog even een paar weekjes blijven zitten Ze is nu 33 weken dus nog even geduld en rust.
    Nou dan ben je op de hoogte.

    Groetjes Barthina en Gerrit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 22164

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 06 Juli 2014

Studeren in San Francisco

28 Augustus 2011 - 15 November 2011

Californië

Landen bezocht: