Second week of living like a San Franciscan girl - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu Second week of living like a San Franciscan girl - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu

Second week of living like a San Franciscan girl

Blijf op de hoogte en volg Marleen

22 September 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Het tweede weekend is alweer begonnen. Ik zit hier nu bijna twee weken en begin me al steeds meer ingeburgerd te voelen. De afgelopen week ook weer voldoende leuke dingen gedaan. Ik zal beginnen met waar ik de vorige keer gebleven ben!

Vrijdagavond had EF (de organisatie/school) een bonfire on the beach georganiseerd. Daar moest ik bij zijn! Dus 5 lagen kleding aan, extra jas nog bij me en op naar het strand. Het was super super super koud! Gelukkig waren er veel mensen en veel kampvuren. Maar een skipak inclusief thermokleding was geen overbodige luxe geweest ;) De marshmallows waren erg lekker en vooral de Cinnamon Role was super! Aan het eind waren de meeste studenten weg en bleven we nog met de Nederlandse groep en een aantal anderen over, plus een aantal amerikanen. Toen werden er spookverhalen verteld, lekker Amerikaans :D Al met al een topavond! Beetje jammer alleen dat ik het halve strand mee naar m'n kamer heb genomen, maar dat mag de pret niet drukken.

De eerste vrije dag in San Francisco: zaterdag, weekend! Ik heb eerst maar eens uitgeslapen en aangeklungeld. ’s Avonds zijn we met een groep van ongeveer 10-15 mensen uit eten geweest bij Tlicious, ook wel Tacolicious. Een restaurant/bar waar ze gewoon alcohol schenken aan iedereen, ongeacht jonger dan 18 of 21. Daarna hadden we het fantastische plan om met z’n allen naar een club voor 18+ te gaan (aangezien de meesten onder de 21 waren). Helaas is deze club op zaterdag gesloten…?!?! Vreemd… Dus toen maar naar huis.

Zondag was het super mooi weer en was er een chocoladefestival :D Daar moest ik dus wel echt naartoe. Voor $25 kreeg je een kaart, waarmee je 15 dingen kon halen. Deze kaart heb ik mooi met m’n huisgenootje gedeeld en toen: proeven maar!! Ondertussen lekker in het zonnetje zitten en naar de America Cup kijken die ook die dag was. Catamaran boten die vanaf de Golden Gate Bridge voor Alcatraz langs racen. Supergaaf gezicht! Ook wilden we een poging doen om naar de Golden Gate te lopen, maar na 10 minuten stond er een bord: vanaf hier nog 40 minuten. Okee, laat maar. Terug naar de chocola!! Er werd een icecream eating contest gehouden. Een vol bord met ijs, zonder bestek en zonder handen naar binnen schransen. Ik hoef denk ik niet te vertellen hoe de deelnemers er aan het eind uitzagen :P Hierna de laatste ronde langs de chocolade-proef-tentjes. En wat blijkt: ze gaan sluiten, dus krijg zomaar gratis chocola mee. I love San Francisco :D!

Op maandag weer om 8.15 naar school. Ik heb op maandag, woensdag en vrijdag vroeg les. Dus van 8.15 tot 12.45 uur. En op dinsdag en donderdag begin ik om 12.45 tot 17.05 uur. Best een chill rooster :)

De lessen zijn erg leuk :) Ik heb dus business lessen en daarnaast gewone engelse lessen. Het is heel interactief en geen saaie college’s. We moeten veel samenwerken, dialogen maken en uitvoeren en spelletjes doen :D Daarnaast kregen we van de week een opdracht om een artikel te schrijven over een onderwerp, waarvoor je eerst mensen op Fisherman’s Wharf moest interviewen. Helaas werd ik bij de ‘leukste jongen uit de groep’ ingedeeld: een irritante Duitser. En als ik zeg irritant, dan bedoel ik ook echt vreselijk irritant! We kwamen dan ook al gauw op de eeuwenoude discussie: ‘Wie is beter, de Nederlanders of de Duitsers’. Dat gingen we maar gebruiken voor ons artikel. Helaas moet ik ons Nederlanders teleurstellen. Op de vraag: ‘Welke Europese toerist vind je het leukste’, antwoorden alleen de mensen uit de fietsverhuurwinkels met de Nederlanders en de rest zei toch vaak de Britten of de Duitsers. De Fransen stonden met stip op nummer 1 als het ging om minst leuke toeristen. Op de vraag welke Europese landen ze konden opnoemen werd gevarieerd en creatief geantwoord. Van Duitsland, Frankrijk en Italië tot Mexico, Rome en Oost Joegoslavië. En zie die laatste antwoorden maar eens serieus te nemen en te noteren haha!

Aangezien ik al zo’n oude oma ben, ben ik een beetje vergeten wat ik de hele week verder gedaan heb (behalve school dan :p). Voornamelijk van het mooie weer en de super omgeving genieten.

Op woensdagavond had ik een netwerk event op school. Er zouden een heleboel Amerikanen van grote bedrijven komen en iemand zou een presentatie geven over hoe je de juiste persoon aan de telefoon krijgt. De presentatie leek handig, omdat we natuurlijk ook zelf een stage hier moeten regelen. Het pakte echter iets anders uit. Die ‘heleboel Amerikanen’ bleken er iets van 7 te zijn. En de presentatie ging over hoe je als een salesman je product aan de juiste mensen kan verkopen. Dé tactiek: gewoon elke dag bellen, geen voicemail inspreken (pas op dag 12 ofzo), mailen mag alleen op dag 1 en dag 10. En verder gewoon stalken dus. Tactiek als in ‘de aanhouder wint?’ of zoiets. Ben benieuwd of dit in Nederland ook gaat werken. Na de presentatie zijn we snel naar huis gegaan.

Gisteren was één van de Nederlanders jarig. Ze werd 18 en dit moest natuurlijk groots gevierd worden! Dus uiteraard kadootjes en taart gekocht. Daarna met z’n allen uit eten in een sushi restaurant. Ik heb heel gedurfd gegrilde kip en kip teriyaki genomen :P
En als klapper van de avond gingen we daarna met z’n allen naar Club X. Dé club in San Francisco voor 18+ met als dresscode: zo min mogelijk kleding voor de meisjes. Helemaal mijn ding natuurlijk! Gelukkig werd ik ook binnengelaten met mijn spijkerbroek, t-shirt en platte schoenen :P Ik kreeg zelfs een 21+ bandje om, yeah! Alcohol!! Totdat je bij de bar komt en je $5 voor een Heineken biertje betaald en $8,5 voor een half glaasje bacardi cola. Daarna de dansvloer op en wat je dan ziet… hilarisch! Meisjes in praktisch geen kleding die om palen heen hangen, lopen te schuren tegen een muur, podium of bij voorkeur natuurlijk de jongens. Jongens die als een lapzwans achter de meisjes maar proberen mee te doen. Ik heb me in ieder geval goed vermaakt :P
Het einde was iets eh tja, ‘spannender’. Ik had geen idee waar ik ergens in San Francisco was (ja voor de club, maar daar hield het ook mee op), ik had maar $20 bij me, de batterij van mijn mobiel was op en ik was alleen. Toen het openbaar vervoer niet eens in de buurt kwam van mijn huis, er geen taxi wilde stoppen en we ook nog eens voor de club weg moesten, heb ik toch even de NS bedankt voor de goeie regeling in Nederland! Thank god was er een taxi chauffeur die stopte en me wel voor het geld dat ik bij me had naar huis wilde brengen. Nog even een laatste obstakeltje met een wasbeer die voor mijn voordeur zat en toen kon ik in bed ploffen! Eind goed al goed :D

Vandaag heb ik een luierdagje. Eerst natuurlijk bijkomen van m’n nachtelijke avontuurtje. Een tijd geskyped met paps en mams, zometeen m’n kleren maar eens wassen. En vanavond gaan we naar de bios :D En heel misschien daarna maar eens een 21+ bar proberen. Kijken of het er daar iets ‘volwassener’ aan toe gaat :P

Dat was m’n lulverhaal voor deze week weer ;) Mochten mensen behoefte hebben om met mij te skypen. Marleen.grefte1 of marleen.grefte89 zijn mijn skypenamen :)

Liefs Marleen.

  • 22 September 2013 - 01:31

    Lisette:

    Wauw, wat een avonturen maak jij mee joh! Wel super leuk dat jullie met zijn alle leuke dingen doen. En dat jij ooit nog de NS zou bedanken... haha! Ik zal snel eens proberen skype te installeren, kunnen we gezellig in 'real life' bijkletsen :) xxx

  • 22 September 2013 - 10:23

    Lydia Winter:

    Super leuk geschreven! je maakt heel wat mee daar....hoelang blijf je daar? heel veel plezier nog! groetjes Lydia

  • 22 September 2013 - 11:42

    Paul En Marina Grefte:

    Gave boeiende verhalen maar een irritante Duitser: dat is 2 keer negatief en wordt dus positief :)
    Doe ons een plezier en zorg ervoor dat je vooraf wel weet hoe je s' avonds thuis moet komen. Veel plezier en geniet er maximaal van. Groetjes en een dikke kus Paul en Marina

  • 22 September 2013 - 13:12

    Daniel En Milou:

    Wow wat een coole dingen, ja ik liep een beetje achter dus heb net alles in 1 adem gelezen.
    Super vet! Zet hem op en geniet..

    En ohja, als je weer in de club bent met die half naakte vrouwen, maak dan een voor me ( en vast ook wel voor je broertje en de rest van de mannelijke familie) een paar foto's als ze aan de paal hangen

  • 22 September 2013 - 14:51

    Barthina En Gerrit:

    Hoi Marleen,

    Fijn dat je het zo naar de zin hebt. En leuk om jou mooie verhalen te lezen. Alweer benieuwd naar je volgende verslag.
    Blijf genieten!

    Groetjes van Gerrt en Barthina

  • 22 September 2013 - 15:49

    Annie Brughuis:

    Hoi marleen leuk dat je het zo naar je zinhebt al het nieuwe uit proberen hoort er bij. Vind het leuk om je verslagen te lezen. Hier gaat allles goed. Geniet er verder van .tot de volgende keer. Gr annie brughuis.

  • 22 September 2013 - 16:25

    Anny:

    Weer leuk gedaan hoor meid! En je weet het ik sluit me volkomen aan bij het advies van Paul en Marina over het vooraf weten hoe je thuiskomt! In dit verhaal lijkt het dat je die wasbeer zo weggestuurd had, maar ik weet dat het wel iets moeilijker ging! Welke geluiden had je ook al weer gemaakt? Ha ha!

  • 22 September 2013 - 21:21

    Sandra Grefte-van Der Valk:

    He Marleen,
    Mooie verhalen! Schrijven kun je goed!
    Heel veel plezier nog en de volgende keer je ouders niet zo laten schrikken ;-)
    Gewoon vooraf de weg vragen :-)

    Geniet er van! Groetjes, Sandra.

  • 22 September 2013 - 21:21

    Sandra Grefte-van Der Valk:

    He Marleen,
    Mooie verhalen! Schrijven kun je goed!
    Heel veel plezier nog en de volgende keer je ouders niet zo laten schrikken ;-)
    Gewoon vooraf de weg vragen :-)

    Geniet er van! Groetjes, Sandra.

  • 23 September 2013 - 08:54

    Jose:

    Hoi Marleen ,
    Ik heb weer met veel venoegen jouw levensverhaal gelezen .
    Je hebt al behoorlijk je draai gevonden gelukkig .
    Wel de vlg keer genoeg poet meenemen als je op stap gaat hoor .
    Want op een bankje in het park slapen is niets . Al met al red je je prima zo te lezen .
    Succes op school en alles wat je nu weer mee gaat maken .
    Ik wacht je volgende belevenissen alweer af .
    Gr. JOSE



  • 23 September 2013 - 14:17

    Maarten:

    Klinkt goed dat Amerika ! Die Duitser moet je gewoon negeren (zoals in de familie) en die wasbeer zou ik verkopen. Kun je meer drankjes kopen in de bar haha. Veel plezier nog en succes groet maarten

  • 25 September 2013 - 04:04

    Marleen:

    Super bedankt allemaal voor de leuke reacties!!! Erg leuk om te zien dat ik niet voor Jan met de korte achternaam schrijf :D! Haha

    Lydia, ik blijf daar tot begin juni en dan nog een maand rondreizen :D

    Paul en Marina, het enige positieve aan deze Duitser was dat hij afgelopen weekend naar huis is gegaan haha.


  • 25 September 2013 - 04:05

    Marleen:

    Super bedankt allemaal voor de leuke reacties!!! Erg leuk om te zien dat ik niet voor Jan met de korte achternaam schrijf :D! Haha

    Lydia, ik blijf daar tot begin juni en dan nog een maand rondreizen :D

    Paul en Marina, het enige positieve aan deze Duitser was dat hij afgelopen weekend naar huis is gegaan haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 22137

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 06 Juli 2014

Studeren in San Francisco

28 Augustus 2011 - 15 November 2011

Californië

Landen bezocht: