LA, SPCA, Thanksgiving en meer! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu LA, SPCA, Thanksgiving en meer! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marleen Grefte - WaarBenJij.nu

LA, SPCA, Thanksgiving en meer!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

30 November 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Daar was ik weer! Het heeft even geduurd (bijna 2 weken! Oeps!), maar hier weer een verslag. En wat voor één!! Bereid jullie maar vast voor op een zeer lang(dradig) verhaal ;)

Ik was gebleven bij vrijdag 16 november. Ik ben ’s avonds naar de residentie geweest om met 2 Nederlanders naar een echte bar/club te gaan. Een aantal van hun vrienden/roommates gingen ook mee. Dus eerst nog even wat in de bar in de residentie zelf gedronken. Daarna op pad :D Er was een meisje bij die in december 21 wordt, dus bij de eerste bar moesten we helaas weer weg omdat zij niet binnenkwam. Daarna een leuke bar gevonden :) De prijs van de drank viel me nog heel erg mee. $6 voor een cocktail, prima te doen dus. De muziek had ik hier ook erger verwacht, maar dat is prima :D Beetje jammer alleen dat ik blijkbaar het woord ‘Europeaan’ op m’n voorhoofd hebt staan, haha. En dan heb ik nog geeneens een woord gezegd. Maar uitgaan naar 21+ barren/clubs is hier zeker voor herhaling vatbaar :D

Op zaterdag hadden we een rondleiding van de manager van de residentie door China Town. Hij is daar opgegroeid en weet echt ontzettend veel. Ook vooral van dingen die je normaal als toerist niet te weten komt. Zo zijn we in 2 soort van gebedshuizen geweest (ik heb blijkbaar niet goed opgelet, want geen idee wat het precies was :P). Ik weet alleen dat het er heel erg mooi uitzag en dan foto’s maken niet gewaardeerd werd en dat is een understatement haha. Daarna zijn we nog naar een Fortune Cookie fabriek geweest. Geloof het of niet, de eerste Fortune Cookies ooit komen uit San Francisco en niet uit Azië! In deze fabriek werden de cookies nog met de hand gemaakt, was wel leuk om te zien. Hierna zijn we naar een theeproeverij-winkel geweest. En mam, je kan trots op me zijn, ik heb gewoon meegedaan ;) Maar na iets van 10 verschillende soorten thee geproefd te hebben blijf ik erbij dat ik geen thee liefhebber ben. Uiteindelijk nog een Fortune Cookie meegekregen met de tekst: ‘A friend is a present you give yourself. 4 15 22 26 47 . 22 ‘. Als iemand mij de betekenis van de cijfers kan uitleggen, graag! Na de rondleiding ben ik snel naar huis gegaan. Ik had veeeuuul schoolwerk!

Op zondag was het grote moment daar!! Mijn eerste cursusdag bij de SPCA! En het voldeed precies aan mijn verwachtingen. We hadden een klein groepje, maar 5 mensen. Echte Amerikanen, de Amerikaanse accenten vlogen me om de oren haha. Eén meisje was net uit New York hier naartoe gekomen en wilde dus ook graag wat nieuwe mensen leren kennen en tegelijkertijd wat goeds doen.
De eerste 2 uur bestond uit theorie. Ze hadden bagles voor ons gehaald en drinken als we wilden. Echt netjes geregeld. Daarnaast kregen we een zakje met allemaal kleine kaasstukjes erin. Dit was cheddar cheese en dat vind ik koud echt smerig. Dus ik bedankte vriendelijk. Bleek het voor de honden te zijn! Haha! Ik voelde me heel erg dom, maar zag daarna dat één jongen snel z’n mond leeg at en het zakje terug legde op tafel. Hij had er dus al van gegeten haha.
De theorie was voor mij (gelukkig) erg makkelijk. Wist alle antwoorden, ook al moest ik soms ff denken wat het Engelse woord was. Toch lastig als je dieper op de stof ingaat en je weet de Nederlandse term, maar kan het antwoord niet geven omdat je de Engelse term niet weet. Maar ik heb me gered :)
Na de theorie gingen we echt met de honden werken en een rondleiding door het gebouw. Ze hebben hun trainingsmethode uitgelegd en hoe je alles in het systeem moet vastleggen. Het is er allemaal zo goed geregeld, niet normaal! Overal systemen voor, en allemaal heel logisch en simpel. Eerst hebben we met een erg leuke hond in de ‘kamer’ gewerkt. De honden hebben hier geen kennels, maar kamers en ze zitten ook allemaal samen. Daarna hebben we 2 honden uitgelaten: een Border Collie en een Herder. Deze waren errug blij dat ze uit hun kamer mochten. Ik werd door de Herder alle kanten opgesleurd haha. Maar na 5 minuten had ie in de gaten dat ie toch, ondanks dat we snapten dat ie blij was, moest luisteren.
Al met al was het echt super daar! Ik kan niet wachten tot ik echt zelf aan de slag mag! Maar eerst nog m’n 2e cursusdag dit weekend :)

Op maandag, dinsdag en woensdag ben ik vooral heel druk geweest voor school. Alles voor mijn presentaties en essay moest af, waaaaant…. Los Angeles stond op ons te wachten! :D

Op donderdagochtend hadden we om 8 uur op school afgesproken. Van daaruit hebben we de gehuurde auto opgehaald, nog even wat boodschappen voor onderweg gedaan (Chocobroodjes, cola en snoepjes: heeuul verantwoord) en toen op naar LA!
De kustroute naar Los Angeles is echt zó ontzettend mooi! Elke kilometer, of eigenlijk elke 100 meter wil je de auto wel aan de kant zetten om te kijken en foto’s te maken. Het ene punt is nog mooier als het andere. Ik heb dan ook genoeg foto’s gemaakt! Daarnaast is het rijden daar super! Heel relaxed, geen gedoe. Het enige dat je hoeft te doen is sturen en van het uitzicht genieten :D
Door al die mooie uitzichten liepen we toch een beetje achter op onze planning. We wilden tegen 19.00 in LA zijn, maar om 17.00 reden we net op 2/3 van de route. Dus we hebben de zonsondergang maar in San Luis Obispo bekeken en toen besloten om in Lompoc te gaan eten. Voor de mensen met een erg goed geheugen: Lompoc is waar ik 2 jaar geleden stage heb gelopen! We hebben in een echt Amerikaanse diner een hamburger gegeten, waar ik tijdens mijn stage ook meerdere heb gegeten. Alles was nog precies hetzelfde, evenals de hamburgers zelf: heerlijk! Jammer genoeg was het al wel pikkedonker, dus langs de ranch rijden was geen optie. Maar ik ben wel dichtbij geweest haha! Ik wist zelfs de weg nog in het stadje :) Na de heerlijke hamburger zijn we snel doorgereden naar LA. Geen kustroute meer, want we zagen toch niets meer van het uitzicht. Dus binnen 2,5 uur kwamen we in LA aan. Helaas begaf de batterij van de navigator het vlak voordat we bij ons hotel waren. Dus ik besloot om even van de snelweg af te gaan, te parkeren en de oplader te pakken. Keek ik om me heen, herkende ik de omgeving.. dat is vreemd! Stond ik voor het hotel waar ik 2 jaar geleden met mijn ouders in LA had gezeten! Over toeval gesproken! Hierna waren we binnen 10 minuten bij ons hotel. Prima kamer met heerlijke bedden! Ik heb heerlijk 3 nachten een 2 persoonsbed voor mezelf gehad. Konden m’n beentjes eindelijk even gestrekt slapen :P

Op vrijdagochtend stond het volgende hoogtepunt alweer voor de deur: DISNEY! :D We zijn vroeg opgestaan, zodat we echt de hele dag hadden. Want we hadden een kaartje voor beide parken voor één dag. Dat moet je volledig benutten dus. Helaas was het weer erg slecht… regen! Dus toen we in Disney kwamen gelijk maar zo’n fantastische Disney-poncho gehaald, en natuurlijk de Minnie Mouse oortjes :D De rest van de dag dus geheel in style door het park gelopen!
Het voordeel van slecht weer in zo’n park is dat het best rustig is in de attracties. Hier hebben we flink gebruik van gemaakt door 2 keer achter elkaar in de zelfde achtbanen te gaan. Eerst hebben we het Adventure Park gedaan, dat ging namelijk eerder sluiten dan het ‘oude’ park. Tegen 16.00 ’s middags waren we klaar in dit park. Dus op naar het ‘echte Disneypark’! Helaas was er een flinke domper… De Big Thunder Mountain was gesloten voor renovatie… Wat is Disney zonder de BTM?! Dan maar op naar de Space Mountain!! In de rij aangekomen kregen we een instructie filmpje te zien… maar wacht? Waarom hebben ze alleen een veiligheidsstang over hun schoot? En niet over hun schouders? En waarom staat er bij de omschrijving van de attractie niet bij dat er ook ‘loops’ zijn? Hmm… hier klopt iets niet! De Space Mountain in Amerika is dus voor pussy’s… geen overdekop-looping acties hier! Je wordt zelfs niet afgeschoten… Conclusie: Parijs wint! Om onze pijn en teleurstelling te verzachten zijn we toen maar naar It’s a Small World gegaan! Dat ging vast de Space Mountain deceptie goedmaken! En HOE :D! Jeugdsentiment ten top! Ze hadden zelfs alles in kerstsferen gedaan! En er stond op 5 verschillende plekken in 5 talen Merry Christmas geschreven en tot mijn grote verbazing was één van die talen Nederlands! Vrolijk Kerstfeest :D! Zelfs de molens, tulpen, klompjes (en ganzen??) waren aanwezig! Goooo Holland! Na deze fantastische attractie (het blijft voor mij toch één van de leuksten haha) gingen we naar de vuurwerkshow kijken. Helaas was deze gecancelled door de harde wind. Welke wind zij hadden weet ik niet, ik heb ‘m niet gevoeld ;) Maar goed, ook zonder een vuurwerkshow was het een topdag!

Op zaterdag hadden we de Hop-On, Hop-Off bus gepland. Dus ook op tijd op pad, camera mee en lekker de toerist uithangen! Eerst deden we de route door Downtown LA en daarna op naar Hollywood! Wat we echter niet wisten, was dat we om van Downtown naar Hollywood te komen, je over de snelweg moest. Dus wij zitten gezellig bovenin een open bus, rijden we opeens de snelweg op! Mijn wangen zijn in ieder geval weer goed losgetrild! M’n haar was één knoop toen ik ’s avonds thuiskwam en m’n lenzen waren op z’n zachtst gezegd een beetje troebel haha.
Na Hollywood zijn we naar Farmers Market gegaan. Een heerlijke crêpe met banaan en nutella gegeten :D Daarna nog wat chocolate fudge gekocht voor in de hotelkamer ’s avonds. En vanuit Farmers Market zijn we weer met de bus naar ons hotel gegaan. Daar nog heerlijk tv gekeken vanuit m’n kingsize bed! Wat een luxe :D

Op zondag wilden we naar Santa Monica gaan. Het was gelukkig erg mooi weer! Dus weer op naar de Hop-On, Hop-Off bus. Helaas deden we er via deze bus 2,5 uur over om in Santa Monica te komen. En we wilden ’s middags weer wegrijden naar LA, dus eigenlijk hadden we maar 30 min de tijd daar. Dat vonden we te weinig, dus toch maar 1,5 uur gebleven.
Dit keer was ik voorbereid in de bus op de snelweg! Dus hop: capuchon op, hoofddoek er omheen en zonnebril op. Klaar voor de snelweg :D Ik leek wel een celebrity die niet herkend wilde worden, paste dus precies in LA ;)
In Santa Monica heb ik lekker in het zonnetje gezeten en over de pier gelopen :) En toen weer op naar huis. Toen we onze laatste bus wilden pakken, bleek dat ze op zondag 1,5 uur tussen de bussen hebben, i.p.v. 30 minuten… Dat kostte ons dus weer een uur. Dus toen maar even een pizza gegeten op de Walk of Fame. Daarna snel naar het hotel, alles in de auto en op naar San Francisco. Uiteindelijk zijn we dus 3 uur later weggereden dan gepland en onderweg hebben we echt nog even moeten stoppen voor wat Red Bull, want 6 uur lang in het donker terugrijden over een saaie snelweg is toch wel vermoeiend. Gelukkig hebben de Red Bull’s en de suikersnoepjes me er doorheen geholpen :D En om 2 uur ’s nachts was ik dan eindelijk thuis! Veilig en wel na een super weekend LA :D

Op maandagochtend ging helaas de wekker om 6 uur weer. Ik moest om 8 uur op school zijn en voor de tijd nog de auto terugbrengen. Kort nachtje dus. Dus maandag na school maar meteen naar huis gegaan, slapen :D! En natuurlijk al m’n foto’s op de computer zetten: 700 stuks! Totale fotostand is nu 2500! Dat wordt een groooooot fotoboek wanneer ik terugkom haha.
Op woensdag ’s middags op school rondgehangen en wat geskypt. Daarna naar huis voor een lang Thanksgiving weekend! Ik mocht met mijn hostfather mee naar zijn familie om echt Thanksgiving te vieren :D M’n roommate ging ook mee, dus gezellige boel!

Op donderdagochtend eerst rustig aan gedaan. We zouden om 13.30 vertrekken. Werd uiteraard bijna 15.00 uur voordat we onderweg waren. En wij al netjes om 12 uur klaar zitten :P Om 16.00 waren we dan eindelijk bij het huis aangekomen. En de hele familie was al aanwezig! Ruim 30 man ofzo. De kalkoen was al aangesneden, maar er was nog genoeg voor ons over. Ik had zelf nog een arretjescake gemaakt en meegenomen. Die viel zeer goed in de smaak! Ik vond het zelf niet zo heel erg lekker, want het ‘vet’ dat ik hier kon krijgen was veel te olieachtig. Maar goed, als zij het maar lekker vinden natuurlijk.
Na het diner bij deze familie zijn we tegen 8/9 uur ’s avonds nog naar een ander huis gegaan voor een echte Thanksgiving party. Daar waren we in totaal met iets van 15 mensen. Uiteindelijk om 2 uur ’s nachts thuis. Dus een goeie Thanksgiving gehad :D

Vanochtend heerlijk uitgeslapen en daarna heb ik pannenkoeken voor iedereen gemaakt en hebben we die heerlijk op het balkon in het zonnetje opgegeten. En dat op 29 november! Daarna aan de slag gegaan voor dit monsterlijke verslag weer ;) Tussendoor nog even geskypt met paps en mams. En nu gaan we zometeen weer naar m’n hostfathers familie om de leftovers op te eten! Daarna vanavond weer op naar de barren en clubs op Polk Street :D Morgenavond hebben we een houseparty en op zondag heb ik de cursusdag bij de SPCA. Dan kan ik vanaf maandag eindelijk beginnen aan het echte vrijwilligerswerk :D

Dan uiteraard weer de eindmededeling. Ik sta alweer op 82 stemmen, de nummer 1 op iets van 140/150. Dat moet nog steeds te doen zijn vind ik! We hebben tot 18 december de tijd om te stemmen. Mijn verzoek dus weer: asjeblieft stem op mij! Het ticket ga ik voor een erg goed doel gebruiken! Daar meer over als ik gewonnen heb ;)

Voor nu, ga op een laptop of pc naar de volgende link:

https://www.facebook.com/EFNederland/app_210628719101633

Eerst de pagina liken en inloggen. Daarna verschijnt er onderaan de pagina een lijst met alle deelnemers. Stem dan op mij en ik zal u weer eeuwig dankbaar zijn!

Voor de mensen die het helemaal tot hier onderaan gehaald hebben: RESPECT! XD Mijn volgende verslag zal ik iets eerder doen ;)

Liefs Marleen.

  • 30 November 2013 - 10:44

    Anny:

    Hoi hoi,

    Leuk om te lezen dat je met Mickey oortjes hebt rond gelopen! Vroeger wilde je dat ABSOLUUT niet!!!!

    Ben ik misschien dat goede doel?????? ha ha.
    Volgende week gaan we een inhaalslag maken met de stemmen!

    Liefs Mama


  • 01 December 2013 - 00:59

    Annie Brughuis:

    Marleen ik benweer helemaal bij met jouw verhalen ,Ik zag je al helemaal voor je in die bus met je haren in de wind.En je word nog een echte fotograaf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 22145

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 06 Juli 2014

Studeren in San Francisco

28 Augustus 2011 - 15 November 2011

Californië

Landen bezocht: